Stannar du för någon som har problem vid sidan av vägen eller är du den som bara kör förbi?

nordstromj
21 december 2009 · 1 772 Inlägg

Jag åker förbi på sladd.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Rawad C20LET
21 december 2009 · 1 041 Inlägg

FireTraXX skrev:

Rawad skrev:

FireTraXX skrev:

Varför kan INGEN här acceptera att folk tänker olika utan att direkt hoppas på att den personen ska hamna i en tråkig situation?

Jag har stannat vid olyckor och jag lär göra det igen, så var det sagt.

hade en dålig morgon o dessutom så är jag mycket för behandla folk som du själv skulle vilja bli behandlad.

Det betyder inte att man önskar någon olycka för att de betett sig illa eller gjort fel...

nu önskar jag inte att nån skall råka ut för en olycka men det står hoppas när ni står vid vägen att ingen skall stanna för er.

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
twin_cam Smålänning
21 december 2009 · 7 877 Inlägg

Vill stanna, men måste erkänna att jag är dålig på det sad

Beror väll mest på att det sällan är folk vid bilarna...
Men vid olyckor stannar jag givetvis.

Men jag förväntar mig inte att någon stannar för mig om ja får haveri, därför har jag med mig en halv verkstad i bilen...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
BmwPerformance
21 december 2009 ·

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=154874



Det finns faktiskt folk som vill luras, VÄGPIRATER!

Blir mer och mer vanligt nu för tiden... Vet till ex. min mor som var på väg till jobbet för några år sedan..

Då gick dom till och med in på vägen framför bilen och började tigga pengar,  sa att dom hade fått bensinstopp.


Som tur var körde en skruttig gammal opel astra då så de trodde nog på henne när hon sa att hon inte hade pengar:p

Beeenny
21 december 2009 · 982 Inlägg

NordstromJ skrev:
Jag åker förbi på sladd.

kanske på vintern..inte sommarn wink

Rawad C20LET
21 december 2009 · 1 041 Inlägg

BmwPerformance skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=154874 :p

du har citerat fel nu, nu ligger nin projekt tård upp lol

Senast redigerat av Rawad (21 december 2009)

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
heltsonika Rebel with a cause
21 december 2009 · 224 Inlägg

Beeenny skrev:

NordstromJ skrev:
Jag åker förbi på sladd.

kanske på vintern..inte sommarn wink

En Volvo går väl aldrig rakt?

Själv stannar jag bara för vackra tjejer.

cheffer
21 december 2009 · 1 422 Inlägg

bmx skrev:
beror helt på vilka de är som behöver hjälp!

står det nå gammal tant ellr gubbe så stannar man ju såklart!
utläningar,kostym nissar och ungdomar(beror på vilka) åker jag förbi

Menar du utlandsskyltade eller bara invandrare? Förklara varför de inte förtjänar din hjälp. Vad har ungdomar gjort dig då? Jag är själv ungdom och stannar gärna om jag inte har en viktig tid att passa för att hjälpa någon längs vägen, oavsett ålder. Att du inte hjälper någon i kostym ser jag inte logiken i alls, bara för att de förmodligen tjänar ganska bra så ska inte du hjälpa personen i fråga? Taskigt att särbehandla folk pga inkomst/ålder/ras...

En sak om situationen verkar skum och av den anledningen inte stannar men om det bara är frågan om tjurighet för att det är en viss person är det ju lite småtaskigt tycker jag.

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
peGGy Trött
21 december 2009 · 48 Inlägg

Bror på, är det någon klant som har kört fast i snön eller klåpat sig på annat vis så stannar jag inte(såvida det inte är en tjej), men är det en allvarlig olycka där någon är skadad stannar jag givetvis.

Cossie med mos
Frostfjord Ljudbyggare
21 december 2009 · 170 Inlägg

Jag är själv dålig på att stanna. Men det har hänt. Kan hålla med om att man "prioriterar" stoppen. Kärringen med stannar man inte för den snygga flickan. Men annars så gör jag nog som de flesta. Vill stanna men oftast "fegar" man ur. Självfallet, olycka och inte andra bilar på platsen. Man stannar! Men annars ligger det långt inne (och ja, har själv stått och önskat att folk stannat. Med en stor besvikelse)

Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
bennythebear
21 december 2009 · 40 Inlägg

Har extra hylsor, verktyg osv just ifall att man stannar och ska hjälpa någon, jag stannar så länge jag inte anar ugglor i mossen... Skulle aldrig stanna om det var 3-4 killar i rånarluvor och basebollträn som signalerade efter hjälp, eller en dinosaurie, en sån skulle jag inte hjälpa heller....

Tiden läker alla sår gäller inte på bilar, man måste läka såren åt bilfan!
Ain't nothin but a peanut!
TLO
21 december 2009 · 1 062 Inlägg

Stannar vid olyckor, då jag har kunskap att tillföra i räddningsarbetet.

Annars åker jag till 90% förbi, finns för mycket tricksare/kriminella/vägkapare ute som kör sina små knep tyvärr, därför får alla lida.....

Senast redigerat av TLO (21 december 2009)

"You Go, we go!"
bmx
21 december 2009 · 7 100 Inlägg

cheffer skrev:

bmx skrev:
beror helt på vilka de är som behöver hjälp!

står det nå gammal tant ellr gubbe så stannar man ju såklart!
utläningar,kostym nissar och ungdomar(beror på vilka) åker jag förbi

Menar du utlandsskyltade eller bara invandrare? Förklara varför de inte förtjänar din hjälp. Vad har ungdomar gjort dig då? Jag är själv ungdom och stannar gärna om jag inte har en viktig tid att passa för att hjälpa någon längs vägen, oavsett ålder. Att du inte hjälper någon i kostym ser jag inte logiken i alls, bara för att de förmodligen tjänar ganska bra så ska inte du hjälpa personen i fråga? Taskigt att särbehandla folk pga inkomst/ålder/ras...

En sak om situationen verkar skum och av den anledningen inte stannar men om det bara är frågan om tjurighet för att det är en viss person är det ju lite småtaskigt tycker jag.

1.utlandsskyltade
2.är det volvo raggare eller dyligt stannar ej,dom gör de inte dom heller,dom bara skrattar och åker förbi.
3.skiter i va dom tjänar,dom stannar absolut inte.upptagan med sina portföljer och mobiler,eller möten.

inte ditt bekymmer om vilka ja stannar för eller inte.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Sara_GT
21 december 2009 · 11 Inlägg

jag tappa däcket på min bil i lördags o det var bara 1 som stanna..det va lite tråkigt..men som tur är så har man så himla bra vänner som kommer o hjälper en...big_smile

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
21 december 2009 · 1 778 Inlägg

Slangen till soppa pumpen lossna på 540n i somras, behövde bara en jävla spår mejsel. men ja blev ståendes i 4 timmar! inte en jävel stannade, inte ens polisen som åkte sakta förbi 4ggr! Då blir man riktigt sur!

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
maco
21 december 2009 · 1 207 Inlägg

På två år tror jag att jag har stannat ca:10ggr. Hittills har det varit kanske 50% kvinnor och 50% män med mycket spridd ålder. Oftast vill behöver de bara skjuts till mack eller låna domkraft. Som tur är har jag bara varit först på plats på en liten olycka.

Förövrigt förstår jag inte vad alla är så rädd över, fast å andra sidan är det rätt lugnt med brott osv här uppe i norr..

Rawad C20LET
21 december 2009 · 1 041 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:
Slangen till soppa pumpen lossna på 540n i somras, behövde bara en jävla spår mejsel. men ja blev ståendes i 4 timmar! inte en jävel stannade, inte ens polisen som åkte sakta förbi 4ggr! Då blir man riktigt sur!

folk vill tydligen inte stanna för att de är rädda för rånare o sånt o tyvär så lider många stående längst vägarna pga att andra har hört en del spök historier om de som stannar o hjälper till på vägen.

men i ditt fall helt sjukt att inte ens polisen stannar till o frågar, undra vart ie världen på väg! mad

Mad world

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
21 december 2009 · 1 778 Inlägg

Rawad skrev:

marwin_of_sweden skrev:
Slangen till soppa pumpen lossna på 540n i somras, behövde bara en jävla spår mejsel. men ja blev ståendes i 4 timmar! inte en jävel stannade, inte ens polisen som åkte sakta förbi 4ggr! Då blir man riktigt sur!

folk vill tydligen inte stanna för att de är rädda för rånare o sånt o tyvär så lider många stående längst vägarna pga att andra har hört en del spök historier om de som stannar o hjälper till på vägen.

men i ditt fall helt sjukt att inte ens polisen stannar till o frågar, undra vart ie världen på väg! mad

Mad world

Ja det kan man verkligen undra, polisen åkte förbi o tittade så att de inte var en olycka men inte fan stanna dom, då blir man riktigt sur när man har stått i några timmar och bara är en sketen spår mejsel ifrån o starta bilen o åka hem:P

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Nocturnal
21 december 2009 · 500 Inlägg

Körde av vägen igårkväll mitt ute i skogen (snorhalt) och fick givetvis inte upp bilen själv. Som tur var körde det förbi en sandlastbil som stannade och hjälpte mig upp smile Många creds till den killen!

Saab 900 2.0T "Supertouring" (1995)
Rawad C20LET
21 december 2009 · 1 041 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:

Rawad skrev:

marwin_of_sweden skrev:
Slangen till soppa pumpen lossna på 540n i somras, behövde bara en jävla spår mejsel. men ja blev ståendes i 4 timmar! inte en jävel stannade, inte ens polisen som åkte sakta förbi 4ggr! Då blir man riktigt sur!

folk vill tydligen inte stanna för att de är rädda för rånare o sånt o tyvär så lider många stående längst vägarna pga att andra har hört en del spök historier om de som stannar o hjälper till på vägen.

men i ditt fall helt sjukt att inte ens polisen stannar till o frågar, undra vart ie världen på väg! mad

Mad world

Ja det kan man verkligen undra, polisen åkte förbi o tittade så att de inte var en olycka men inte fan stanna dom, då blir man riktigt sur när man har stått i några timmar och bara är en sketen spår mejsel ifrån o starta bilen o åka hem:P

du får flytta till sthlm då får du nog hjälp av polisen då du får stopp på din bil då polisen i sthlm är riktigt nyfikna på allt tongue

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang