Ska jag tona vindrutan?! :P

Xtravagant 1337
2 maj 2009 · 1 343 Inlägg

tona vindrutan är ju ingen höjdare under mörkerkörning direkt.
Skulle inte gjort det...

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
MrJAM
2 maj 2009 · 1 464 Inlägg

Nu handlar det ju enbart om estetiska skäl...
Finns ju då inga direkta anledningar att inte tona fram, om man inte är utan toning helt då givetvis.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
3 maj 2009 · 605 Inlägg

Xtravagant skrev:
tona vindrutan är ju ingen höjdare under mörkerkörning direkt.
Skulle inte gjort det...

Har ju haft tonad framruta på de andra bilarna å det e så lite så det spelar ingen större roll vid mörkekörning, iaf inte på sommarhalvåret. Vintertid brukar vi rycka filmen på vindrutan &  de främre dörrarna, då är det en fråga om säkerhet....vinternatten är så mkt mörkare än sommarnatten..


Kul att så många tror att det kommer passa på den rent estetiskt, får all bli lite film på rutan nu under närmasta veckan! cool

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
3 maj 2009 · 605 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

ewrs skrev:
Tycker inte heller det.

+1 Tona INTE... Inte värt det.

Inte värt det?! Hur menar du då?!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
3 maj 2009 · 605 Inlägg

J-P-R skrev:
Självklart ska du tona vindrutan, det ger ett riktigt bra helhetsintryck. big_smile
Och vadå rycka filmen? Om man inte har kolsvart vindruta utan endast en ljus film kommer dom aldrig märka något vid bes.

När det gäller besiktning så är det lite av en chansning, ibland märker de det, ibland inte...
Om de märker det, så brukar jag fråga om det e okay att dra av filmen på plats, det brukar det vara...fast de brukar se lite förvånade ut!
Därför står det alltid en spann i skuffen med "bra-att-ha" prylar för att man ska kunna glädja kinkiga besiktningsmän....big_smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
NiKeMaN Entreprenör
3 maj 2009 · 1 286 Inlägg

Klart du ska tona framrutan... Det ahde jag på min 330 cab... va riktigt najs förutom när det började skymma smile

// Niklas Johansson
Germax
3 maj 2009 · 12 086 Inlägg

En kompis hade tonad framruta på sin Audi A4, visst va de svart o coolt men satan va mörkt de va i bilen tongue Dessutom hade han en stor laddtrycksmätare som lyste blått mitt i bilen så man såg knappt ut när de va mörkt.

HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
3 maj 2009 · 605 Inlägg

JapMax skrev:
En kompis hade tonad framruta på sin Audi A4, visst va de svart o coolt men satan va mörkt de va i bilen tongue Dessutom hade han en stor laddtrycksmätare som lyste blått mitt i bilen så man såg knappt ut när de va mörkt.

Vilken tur att jag inte har en stor laddtrycksmätare som lyser blått mitt i bilen då! wink

Å svart e ju inte aktuellt, utan betydligt ljusare! cool

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Atlaz745 Mannen myten legenden
4 maj 2009 · 179 Inlägg

DoWahDiddy skrev:
Tonar man alla andra rutorna så tycker jag inte att det behövs med vindrutan. Det blir såpass mörkt i bilen ändå. Och det är ingen vidare insyn heller om allt annat är tonat. Sikten i mörker lär ju vara hemsk.

jag håller med dig...

wooooommm, pschii, wooooommmm
Spelis
6 maj 2009 · 1 926 Inlägg

Du har redan tonat vindrutan ser jag? smile Stilrent och fint!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang