5453
Sök

Funderar på att låta montera ett avgassystem från Ferrrita på min M5 06. någon som vet något om dom?

3 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Är det någon som har någon erfarenhet av Ferrita ang effekt ökning, ljudnivå, finish etc...?
Tacksam för tips och råd..
Senast redigerat av BMWrikard (30 april 2009)

FreddeK
30 april 2009
har ferrita på min...kika hur det ser ut. Sen går det väl alltid att prata med dom hur man vill ha det men jag är toknöjd!

3 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
ser riktigt nice ut på bilderna, märkte du någon skillnad på effekten? blev det gott ljud?

1 210 Inlägg
1 maj 2009
Vet ju inte hur ett ferrita system låter på din bil.. men kan ju då tala av erfarenhet på min gamla saab..

Ja de Ferrita är värt pengarna. Kvalite respons/effekt och gött ljud... de slår dom flesta systemena enligt mig... smile

huh?
10 427 Inlägg
1 maj 2009
Finishen är ju helt okej, men stålet gulnar lite lätt efter användning.
Så krävs väl återkommande polering för att hålla blankheten uppe.

401 Inlägg
1 maj 2009
det är nog från bil till bil hur det låter..jag har det på min saab o det låter inte alls i kupen,i min volvo 855 så lät den gött som fan,,fast det var inge bröl liksom,,lite dovare muller bara...så vill du ha skränigt bonna ljud ska du nog inte ha ferrita.Men man har ju jekla bra garanti på et så det är väl värt pengarna.

Fri fart för ett fritt folk!
15 167 Inlägg
1 maj 2009
kanske bara jag som tycker att det låter bättre med vanliga rör istället för rostfritt
blir ett jäkla missljud i rostfria systemen som jag total hatar

plingplång system brukar jag kalla dom...så lät det när jag hade ett feritta system på min 245:a visst det går inte att jämföra en gammal volvo med en m5:a
men grejen var att när jag bytte främre röret mot ett i vanligt stål så försvann ljudet delvis

Kör fort så hinner inget hända...

2 751 Inlägg
1 maj 2009
Dom har ju byggt Avgassystem till Porsche Carrera GT smile En M5 kan dom nog bygga till.. Men jag tror knappast dom har bättre system än t.ex. AC Shnitzer eller Eisenmann

Who Djaa bless no man curse

1 210 Inlägg
1 maj 2009
steifan skrev:

Iofs så gör de väll de på alla RF-system.. inge "unikt" för just Feritta... tongue

huh?
10 427 Inlägg
1 maj 2009
Ekis! skrev:
steifan skrev:

Iofs så gör de väll de på alla RF-system.. inge "unikt" för just Feritta... tongue

Okej smile Företagen kanske kör med olika legeringar också, så kan ju skilja sig lite.
Men tog bara det jag själv hade sett wink

3 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
DasAuto skrev:
Dom har ju byggt Avgassystem till Porsche Carrera GT smile En M5 kan dom nog bygga till.. Men jag tror knappast dom har bättre system än t.ex. AC Shnitzer eller Eisenmann

har kollat på Eisenmann också men dom verkar dåna lite väl mycket...
samt att ett Ferrita system kostar ca 12500:- och ett Eisenmann kostar 20000:-..

Sök