2089
Sök

Honda Crf 450 -04 "fabriks fel"

Det SKA gå!
434 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Hallå, har nu suttit och letat runt på google i timmar och har gått bet och gett upp ... så ska kolla om det finns någon kunnig här ... Det är så att ja var och kollade på en Honda Crf 450 04 idag och är starkt intresserad. Så min fråga är. Någon som har haft någon sådan innan och vet om dom har lätt att få fel någonstanns ? som fabriks fel osv ?

tackar så hemskt mycket på förhand ! MVH Wallin.

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.

778 Inlägg
4 maj 2009
Nej Honda bruka vara hyfsat fel fri men behöver inte vara oroliga effter reservdelar

Sanizz
4 maj 2009
Skulle rekommendera dig att kolla in på enduromx.com och ställa din fråga där. Mycket seriös cross sida som jag själv hänger på.

En 04 har ju några år i nacken så du får verkligen kolla upp att allt är som det ska. Hondan har ju mycket reservdelar som inte är alltför dyra om man jämför med tex ktm.
Senast redigerat av Sanizz (5 maj 2009)

Det SKA gå!
434 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
Sluskk skrev:
Nej Honda bruka vara hyfsat fel fri men behöver inte vara oroliga effter reservdelar

Nej precis, körde en honda cr 125 innan nämligen och man kunde ju iprincip gå till närbutiken här ute om de va nått som sprack ... hehe

Det SKA gå!
434 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
Sanizz skrev:
Skulle rekommendera dig att kolla in på enduromx.com och ställa din fråga där. Mycket seriös cross sida som jag själv hänger på.

En 04 har ju några år i nacken så du får verkligen kolla upp att allt är som det ska. Hondan har ju mycket reservdelar som inte är alltför dyra om man jämför med tex ktm.

Japp då ska jag göra det och tackar för tipset! big_smile

BMW ///M3
404 Inlägg
5 maj 2009
vet att hondas crf 250 -04 hade problem med klena ventiler å sånt men verkar säljaren riktigt seriös och hojen ser ut att vara i bra skick och även går bra framförallt så köp smile

Kanon..
1 473 Inlägg
5 maj 2009
Det mesta från fabriken borde väl vara utbytt så smile

Det SKA gå!
434 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
laaaarsson skrev:
vet att hondas crf 250 -04 hade problem med klena ventiler å sånt men verkar säljaren riktigt seriös och hojen ser ut att vara i bra skick och även går bra framförallt så köp smile

Jaha, okej ... nej precis, det är ju just de den gör ... provade även en sväng och gick hur gött som hälst ... så blir nog att genomföra ett köp ... men kände att de va lika bra att lägga in på forumet och fråga ifall man hade missat något osv smile
Senast redigerat av Wallin850 (6 maj 2009)

Det SKA gå!
434 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
leksak skrev:

inte säkert i alla lägen.

45 Inlägg
6 maj 2009
JAg har haft många Crf:er. BÅde 450 och 250. Ventilerna är det som brukar jävlas på dem. Det bästa är att byta till stålventiler. Annars en riktigt fin hoj som bara går och går.

Det SKA gå!
434 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
TopRocker skrev:
JAg har haft många Crf:er. BÅde 450 och 250. Ventilerna är det som brukar jävlas på dem. Det bästa är att byta till stålventiler. Annars en riktigt fin hoj som bara går och går.

Det va bra att du sa ... då ska ja kolla de så fort jag får hem den!
Tack!

Kanon..
1 473 Inlägg
6 maj 2009
Wallin850 skrev:
leksak skrev:

inte säkert i alla lägen.

Mje men det borde som sagt vara...

Hur är priset på maskinen då?

Sök