Trött på de amerkanska tunnelseendet på våra svenska crusingar !!

ghost_boy83 CREW
6 maj 2009 · 2 594 Inlägg

vet ej hur de är i era städer men häromkring skärps nu reglerna på våra crusingar i sommar bara amerikanare får komma in dock inte vanar eller suvar och skicket bedöms med

så kommer de se ut i sommar om man lyssnar på klubbarnas regler vilket jag är jätte tråkigt.
jag tycker det är lika kul att se europeiska bilar likaväl som amerikanska bilar på crusingar .

sen de där med vanar dom har alltid fått åka innan och orsaken till just att dom inte längre får åka ska vara att dom används som supar bilar där man fyller dom fulla med folk och lever rövare ??? vilket jag tycker är att dra alla över en kam, skulle däremot en cadillac vara överfylld med folk som super å skriker då blundas det och allt är ok

va tycker ni andra ?

MariaC
6 maj 2009 · 140 Inlägg

Ja jag håller med dig där några vänner till oss har en superfin van och dem kommer inte in på vissa cruisingar träffar . Tycker det spelar ingen roll vad man har för bil  då är det ju bättre att sortera bort dem som super och skriker

ghost_boy83 skrev:
vet ej hur de är i era städer men häromkring skärps nu reglerna på våra crusingar i sommar bara amerikanare får komma in dock inte vanar eller suvar och skicket bedöms med

så kommer de se ut i sommar om man lyssnar på klubbarnas regler vilket jag är jätte tråkigt.
jag tycker det är lika kul att se europeiska bilar likaväl som amerikanska bilar på crusingar .

sen de där med vanar dom har alltid fått åka innan och orsaken till just att dom inte längre får åka ska vara att dom används som supar bilar där man fyller dom fulla med folk och lever rövare ??? vilket jag tycker är att dra alla över en kam, skulle däremot en cadillac vara överfylld med folk som super å skriker då blundas det och allt är ok

va tycker ni andra ?

Saab 9-5 (2005)
MrJAM
6 maj 2009 · 1 464 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
vet ej hur de är i era städer men häromkring skärps nu reglerna på våra crusingar i sommar bara amerikanare får komma in dock inte vanar eller suvar och skicket bedöms med

så kommer de se ut i sommar om man lyssnar på klubbarnas regler vilket jag är jätte tråkigt.
jag tycker det är lika kul att se europeiska bilar likaväl som amerikanska bilar på crusingar .

sen de där med vanar dom har alltid fått åka innan och orsaken till just att dom inte längre får åka ska vara att dom används som supar bilar där man fyller dom fulla med folk och lever rövare ??? vilket jag tycker är att dra alla över en kam, skulle däremot en cadillac vara överfylld med folk som super å skriker då blundas det och allt är ok

va tycker ni andra ?

Jag personligen tycker det är ok med både van's och suv'ar. Att hänvisa till att det sups bak i en van låter som en dålig bortförklaring, men jag vet om att det hänt att folk ramlat ur bilen och skadat sig under färd. Det kan ju vara en sådan aspekt de tänkt på, att folk + dricka = omdömmet försvinner. Att luta sig mot en obefintlig dörr även i måttliga 5km/h är ju sådär bra för hälsan. wink

Men rent generellt så är det väl hårdare tider för alla typer av biltillställningar? Men ovan känns underligt. Finns det en direkt förklaring från den/de som beslutatt om 'förbudet' till varför det finns eller det är 'bara någon som bestämt det' utan underlag?

Det är cruising i Ystad i helgen och mig veterligen finns inte några direkta regler på vem/vad som får köra, mest för att jämnföra städer.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Thorssa
6 maj 2009 ·

Jag vet inte vilken cruising du syftar på men den som går inne i Sundsvall har ju blivit aningen hårdare år för år. Men det är ändå ingen idé att köra cruising i Sundsvall sedan de flyttade den till dess nuvarande sträckning och när det inte förekommer några burns överhuvudtaget. I kvissle i helgen var det ju sinnessjukt tråkigt den tiden jag var där om man jämför med ifjol.

MariaC
6 maj 2009 · 140 Inlägg

I ystad går det bra att cruisa med en van där emot släpps dem inte in på sockerbrukets område
där själva träffen är med förklarning att det sups för mycket i dem

MrJAM skrev:

ghost_boy83 skrev:
vet ej hur de är i era städer men häromkring skärps nu reglerna på våra crusingar i sommar bara amerikanare får komma in dock inte vanar eller suvar och skicket bedöms med

så kommer de se ut i sommar om man lyssnar på klubbarnas regler vilket jag är jätte tråkigt.
jag tycker det är lika kul att se europeiska bilar likaväl som amerikanska bilar på crusingar .

sen de där med vanar dom har alltid fått åka innan och orsaken till just att dom inte längre får åka ska vara att dom används som supar bilar där man fyller dom fulla med folk och lever rövare ??? vilket jag tycker är att dra alla över en kam, skulle däremot en cadillac vara överfylld med folk som super å skriker då blundas det och allt är ok

va tycker ni andra ?

Jag personligen tycker det är ok med både van's och suv'ar. Att hänvisa till att det sups bak i en van låter som en dålig bortförklaring, men jag vet om att det hänt att folk ramlat ur bilen och skadat sig under färd. Det kan ju vara en sådan aspekt de tänkt på, att folk + dricka = omdömmet försvinner. Att luta sig mot en obefintlig dörr även i måttliga 5km/h är ju sådär bra för hälsan. wink

Men rent generellt så är det väl hårdare tider för alla typer av biltillställningar? Men ovan känns underligt. Finns det en direkt förklaring från den/de som beslutatt om 'förbudet' till varför det finns eller det är 'bara någon som bestämt det' utan underlag?

Det är cruising i Ystad i helgen och mig veterligen finns inte några direkta regler på vem/vad som får köra, mest för att jämnföra städer.

Saab 9-5 (2005)
MrJAM
6 maj 2009 · 1 464 Inlägg

MariaC skrev:
I ystad går det bra att cruisa med en van där emot släpps dem inte in på sockerbrukets område där själva träffen är med förklarning att det sups för mycket i dem

Ah, intressant. Tackar.

Visst sups det i en van, men är det någon direkt skillnad på det och baksätet på en Cheva/Pontiac/<insert other brand here>? De som vill supa lyckas nog göra det ändå menar jag...

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
MariaC
6 maj 2009 · 140 Inlägg

Ja precis visst gör dem det förra året vi åkte dit fick vi vända igen och vi var definitivt nyktra 2 vuxna och 3 småbarn det ända vi hade i dryckes väg var kaffe och saft och bilen är jätte fin så

MrJAM skrev:

MariaC skrev:
I ystad går det bra att cruisa med en van där emot släpps dem inte in på sockerbrukets område där själva träffen är med förklarning att det sups för mycket i dem

Ah, intressant. Tackar.

Visst sups det i en van, men är det någon direkt skillnad på det och baksätet på en Cheva/Pontiac/<insert other brand here>? De som vill supa lyckas nog göra det ändå menar jag...

Saab 9-5 (2005)
_Wallis_
6 maj 2009 · 4 506 Inlägg

Låter bara bra tycker jag.

Kan du andas kan du dö.
N_W V8 de bästa som finns!
6 maj 2009 · 1 092 Inlägg

Tycker de räcker om det är en amerikansk bil. Man måste ju se til vilken klubb det är som arrangerar cruisingen, är det en jänkebilsklubb så blir det såna bilar, om en "Fast & furious" klubb anordnar så får dom ju ställa sina krav vilka bilar de vill ha med, fast och andra sidan så skulle ingen med jänkare åka på nåt sånt så de hade inte varit några problem.
Skulle aldrig nånsin fara runt på en cruising med BMWn tex
Nä nu ska jag ut och polera Pontiacen smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
kalsong
6 maj 2009 · 3 Inlägg

Problemet är att städerna blir för små, eftersom cruisingarna blir större, dvs fler bilar. Räddningstjänsten/komunal trafik samt flera andra samhällsfunktioner blir hindrade av stillastående trafik. Så Klubbarna som arrangerar fester mm har fått större press från Polis Kommun mm.
Det innebär att man måste solla bort fordon och man börjar oftast med vanar.....
Tråkigt men detta kommer att bli allt vanligare.

Zajpner Fritidsforskare
6 maj 2009 · 344 Inlägg

Håller med skaparen av tråden. Har ingen Van eller någon sådan typ av bil, men tycker det är en extremt lam ursäkt att skylla på fylla. Vilken Cruising har inte fylla?. Alla dessa lik som är söndersparkade och hoppad. Och nej inget fel på dom bilarna!, tycker själv det ser ut som att folket i sådan bil har väldigt roligt, men även där väldigt många fulla människor. Så varför skulle inte en Van få vara med?. Låter lite som den svenska kennel klubben tycker jag, bara renrasiga hundar under våra tak.

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
_Spawned_ Maskinförare
6 maj 2009 · 1 163 Inlägg

Sen kanske jag är ensam om att tycka det här, MEN jag tycker att bilar och sprit INTE går ihop..
Tycker det är så jävla synd att man inte ska kunna hålla sig nykter när det är en träff osv. Nää då ser folk det som en anledning att supa.. ajja, min åsikt iaf..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Zajpner Fritidsforskare
6 maj 2009 · 344 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Sen kanske jag är ensam om att tycka det här, MEN jag tycker att bilar och sprit INTE går ihop..
Tycker det är så jävla synd att man inte ska kunna hålla sig nykter när det är en träff osv. Nää då ser folk det som en anledning att supa.. ajja, min åsikt iaf..

På den punkten håller jag med till en viss del, är riktigt mycket svineri, bilar och sprit hör egentligen inte ihop, visst några bärs kan man väl ta, men samtidigt man behöver ju häva i sig ett flak och ragla runt å skricka.


Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
kalsong
6 maj 2009 · 3 Inlägg

Som sagt

Problemet är att städerna blir för små, eftersom cruisingarna blir större, dvs fler bilar. Räddningstjänsten/komunal trafik samt flera andra samhällsfunktioner blir hindrade av stillastående trafik. Så Klubbarna som arrangerar fester mm har fått större press från Polis Kommun mm.
Det innebär att man måste solla bort fordon och man börjar oftast med vanar.....
Tråkigt men detta kommer att bli allt vanligare

Det har ingenting med superi mm att göra. Alla arangörer tjänar pengar på just den katogerin, Vanar Pilsnerbilar mm.

MariaC
6 maj 2009 · 140 Inlägg

kalsong skrev:
Som sagt
Fast platsbrist kan ju knappast va anledningen heller för antalet vans på en cruising är ju ganska få
skulle man räkna dem typ i Ystad rör det sig väl om max 7-8 stycken
Problemet är att städerna blir för små, eftersom cruisingarna blir större, dvs fler bilar. Räddningstjänsten/komunal trafik samt flera andra samhällsfunktioner blir hindrade av stillastående trafik. Så Klubbarna som arrangerar fester mm har fått större press från Polis Kommun mm.
Det innebär att man måste solla bort fordon och man börjar oftast med vanar.....
Tråkigt men detta kommer att bli allt vanligare

Det har ingenting med superi mm att göra. Alla arangörer tjänar pengar på just den katogerin, Vanar Pilsnerbilar mm.

Saab 9-5 (2005)
tobbeh78 !
6 maj 2009 · 543 Inlägg

Tycker det mest är töntigt av dom att inte släppa in vissa bilar.. visst jag kan förstå om man inte vill släppa in "vanliga svensson bilar" (läs audi/volvo/bmw/opel osv som är helt standard).
Dom borde se till skicket, och vad som är gjort på bilarna.
Hellre tittar jag på en fin ombyggd bil av nyare modell än en gammal äcklig pilsnerhäck där man inte kan urskijla om bilen är lackad eller nerspydd.
Dom få gånger jag har varit iväg på cruising samt träffar med min förra bil som var en Mazda Mx-6 som var ombyggd så har jag alltid kommit in på finbilsparkeringen osv utan problem.

Trött och bitter?? javisst!
bmx
6 maj 2009 · 7 100 Inlägg

ja tycker..........ja på ren svenska,fy fan vilket skit!!
klart de ska vara blandade bilar,inte så jävla kul och se bönder med en gamla valiant som är rostig och bucklig och de sitter folk precis ÖVERALLT på bilen och kastar burkar på andra bilar(har förekommit)
om dom bara får köra på crusingar,så ska dom inte få köra på våra vägar,dom betlara ju fan ingen skatt för de!!!

nu har jag inte nånting emot raggare/jänkare,vill själv ha en,men med såna jävla regler,näe usch....

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
MikeyMouse
6 maj 2009 · 214 Inlägg

på vissa crusingar så kan det vara bra med vissa nekningar i tidaholm t.ex. så var det massvis med EPA-traktorer och a-traktorer ute och körde och lekte jävel under crusingarna. men jag tycker det är skamligt att man inte får visa upp en fin bil som man har inte bara amerikanare utan även japanare osv.

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
6 maj 2009 · 5 753 Inlägg

jag vill se veteranare av alla dess slag på en crusing, inte enbart jänkare... Jag vill inte se några nyare bilar än 30år rulla på en crusing... Dock om det står nyare bilar vid sidan av och tittar på som inte kör crusing ledet går det bra..


Har själv åkt nyare bilar än 30år på crusingar så det är väll lite dubbelmoral här, men det är ju inget jag kan göra åt nu.

Senast redigerat av _Glenne_ (6 maj 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
NightCruiser
6 maj 2009 · 1 163 Inlägg

Jag håller med _Glenne_, om cruisingen anordnas av en veteranbilsklubb ska det helst bara vara veteranbilar på den med...
Sen kan se mellan fingrarna på vissa saker tex, nyare muskelbilar, Monster jeepar eller riktigt fina vans.

Men att ställa upp med en bruksbil eller pilsnerhäck, nej dom hör hemma i en cruising lika mkt som en Volvo 740.

Och sen är jag både för och emot frågan om moderna bilar är välkomna tex stylingbilar.
Jag har inget emot det själv alls men jag har full förståelse om folk inte gillar att dom är där om det är en veteranbils cruising, en gammal amerikanare är väldigt sällan välkommen till en träff för nyare bilar och dom vänner jag hade som sysslade med modernare bilar pratar knappt med en längre pga att det blivit sådan skillnad på dom som kör gammalt och nytt och så lär det tyvärr förbli då ingen kan acceptera den andre.

Mvh Joel

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang