dimljus i spoilern?

HellRacer
1 augusti 2007 · 184 Inlägg

Har hört att man får ha dimljus + parkeringsljus dagtid men ej nattetid!

haxer Proljece?
1 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

HellRacer skrev:
Har hört att man får ha dimljus + parkeringsljus dagtid men ej nattetid!

Och du fick körkortet i ett flingpaket.... Kan vara rätt bra att ha det nattetid om man fastnar i en snöstorm och personerna bakom inte ser nått!! Tycker alla jävla ska använda dimljusen i tid och otid blir riktigt förbannad på folk som använder det på natten utan anledning man ser ju ffs inget i backspeglen.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
-hedman
1 augusti 2007 · 576 Inlägg

Gör som mig skit i dim ljus  lägg nät! tongue

/Hedman
Seat Cordoba 1.6 SXE "Spansken" (1999)
Daewoo Kalos "Paddi Flush" (2004)
Muttley
1 augusti 2007 ·

barrre skrev:
Sen oavsett lag eller inte.... åk inte runt och blända folk med extra lysen!

Blir ju förbannad varenda gång man möter en med dimljusen inkopplade på kvällen!

dimljusen ger bra ljus i bredd på kvällar wink  vilket jag tycker är mer komfortabelt.
folk kan ju inte blända av helljus i tid ju.

MrTobias
1 augusti 2007 · 1 297 Inlägg

haxer skrev:

HellRacer skrev:
Har hört att man får ha dimljus + parkeringsljus dagtid men ej nattetid!

Och du fick körkortet i ett flingpaket.... Kan vara rätt bra att ha det nattetid om man fastnar i en snöstorm och personerna bakom inte ser nått!! Tycker alla jävla ska använda dimljusen i tid och otid blir riktigt förbannad på folk som använder det på natten utan anledning man ser ju ffs inget i backspeglen.

Hm undra vem som fick körkortet i flingpaketet :p Stämmer helt att man får ha de dagtid men inte när det är "mörkt" ute då de bländar.

JonasPLind
1 augusti 2007 · 820 Inlägg

LYSSNA NOGA NU ALLA NÖTTER
För nu har jag tagit fram min körkortsbok som jag inte sett på ett år minst.
Nu citerar jag.

"Helljus
Under körning måste du ha tända strålkastare. Det vanligaste är att man kör med halvljus och parkeringsljus tänt. Det är förbjudet att ha dimljus eller varselljus tända samtidigt som halvljuset.


Dimljus
Vissa bilar är utrustade med dimljus. I dagsljus är det tillåtet att ersätta halvljuset med dimljus.
I mörkerär det också tillåtet men bara om det är dimma eller kraftig nederbörd. Det är förbjudet att ha halvljus eller varselljus tända samtidigt som dimljusen."

Senast redigerat av wh0re (1 augusti 2007)

Thorssa
1 augusti 2007 ·

HellRacer skrev:
Har hört att man får ha dimljus + parkeringsljus dagtid men ej nattetid!

Grattis till att ha återupplivat en tråd som varit vilande i över ett år! Verkligen nödvändigt med tanke på att det finns en aktiv tråd på forumet ang. just detta ämne: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=51576

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang