Vad händer om man kör mc utan körkort!!!!!

Lucifer85
7 maj 2009 · 87 Inlägg

Andreas 940 skrev:

Lucifer85 skrev:
roll tja undrar om det är någon som VET vad som händer om man kör mc utan körkort

Man kör i diket, det VET jag av egen erfarenhet...

tror du att du hade kört bätre om du hade  haft ett a på ditt körkort?

man kör ju inte med lappen!!!!!

Senast redigerat av Lucifer85 (7 maj 2009)

leksak Kanon..
7 maj 2009 · 1 473 Inlägg

Lucifer85 skrev:

Roz-104 skrev:

JapMax skrev:

Precis, det händer väl ingenting förens du får snuten i backspegeln, och de finns de ju åtgärder för wink

Om det händer en olycka då? Klart man kan komma undan med att köra utan körkort om man vill o har lite tur, men det finns ju en anledning till att man ska ta körkort - för att man ska visa att man klarar av att köra säkert.

men om man har svårt för teorin då men man kan köra hur bra som helst???

Klarar man inte av teorin så är man INTE lämplig, sånt begriper folk som inte startar sånahär trådar.

Lucifer85
7 maj 2009 · 87 Inlägg

leksak skrev:

Lucifer85 skrev:

Roz-104 skrev:

Om det händer en olycka då? Klart man kan komma undan med att köra utan körkort om man vill o har lite tur, men det finns ju en anledning till att man ska ta körkort - för att man ska visa att man klarar av att köra säkert.

men om man har svårt för teorin då men man kan köra hur bra som helst???

Klarar man inte av teorin så är man INTE lämplig, sånt begriper folk som inte startar sånahär trådar.

jag har ju b-kort så jag får ju köra på vägarna och jag kan köra mc

leksak Kanon..
7 maj 2009 · 1 473 Inlägg

Lucifer85 skrev:

leksak skrev:

Lucifer85 skrev:

men om man har svårt för teorin då men man kan köra hur bra som helst???

Klarar man inte av teorin så är man INTE lämplig, sånt begriper folk som inte startar sånahär trådar.

jag har ju b-kort så jag får ju köra på vägarna och jag kan köra mc

Ja men ta mc-kortet då om du ska ut o köra mc, hur jävla svårt ska det vara?

Lika jävla komiskt varje gång "jag kan köra mc, varför ska jag skaffa mc-kort för bla bla bla"
Det kostar dig ett par jävla tusen för att få dedär jävla kortet om du nu kan köra så jävla bra.
Ta det!

Andreas 940 -utan 940
7 maj 2009 · 1 728 Inlägg

Lucifer85 skrev:
tror du att du hade kört bätre om du hade  haft ett a på ditt körkort?

man kör ju inte med lappen!!!!!

Hade det stått A på körkortet hade jag åtminstone varit lite äldre och kanske mognare, var bara 16 och körde en 600cc på grusväg. Det var på den tiden det var 18-årsgräns på tung MC.

Nehe
7 maj 2009 · 687 Inlägg

Enligt Körkortslagen samt Trafikbrottslagstiftningen så blir det olovlig körning (3:1 TBL) om du kör ett fordon som kräver ett speciellt körkort som du inte innehar. Är det även så att det inte är din MC utan någon varje gång lånar den till dig som brukar den utan körkort så gör den personen sig skyldig till "Tillåtande av olovlig körning" (3:3 TBL).

För olovlig körning så tilldöms böter.

Vid upprepande olovlig körning så döms det som Grov olovlig körning och då kan straffet bli från böter till 6månaders fängelse. Men det kan även bli Grovt om du har försökt få körkortet men man har vägrat ge det till dig pga olämplighet eller att det har vart fråga om olovlig körning en lång sträcka.

Så som svar så är det Böter i de flesta fallen alternativt fängelse vilken inte är så vanligt.

Roz-104 typ..eh..va?
7 maj 2009 · 582 Inlägg

Lucifer85 skrev:

leksak skrev:

Lucifer85 skrev:

men om man har svårt för teorin då men man kan köra hur bra som helst???

Klarar man inte av teorin så är man INTE lämplig, sånt begriper folk som inte startar sånahär trådar.

jag har ju b-kort så jag får ju köra på vägarna och jag kan köra mc

Ja men då klarar du ju uppenbarligen teorin?

O klarar man inte teorin så är man inte en bra förare. Visst man kanske klarar hantera mc'n, men hur lätt är det inte att det blir en olycka om du inte kan reglerna när du kör inne i stan??

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Lucifer85
7 maj 2009 · 87 Inlägg

leksak skrev:

Lucifer85 skrev:

leksak skrev:

Klarar man inte av teorin så är man INTE lämplig, sånt begriper folk som inte startar sånahär trådar.

jag har ju b-kort så jag får ju köra på vägarna och jag kan köra mc

Ja men ta mc-kortet då om du ska ut o köra mc, hur jävla svårt ska det vara?

Lika jävla komiskt varje gång "jag kan köra mc, varför ska jag skaffa mc-kort för bla bla bla"
Det kostar dig ett par jävla tusen för att få dedär jävla kortet om du nu kan köra så jävla bra.
Ta det!

skrev dock inte att jag kan köra så jävla bra och det är just pengarna som inte finns just nu till det

Lucifer85
7 maj 2009 · 87 Inlägg

Andreas 940 skrev:

Lucifer85 skrev:
tror du att du hade kört bätre om du hade  haft ett a på ditt körkort?

man kör ju inte med lappen!!!!!

Hade det stått A på körkortet hade jag åtminstone varit lite äldre och kanske mognare, var bara 16 och körde en 600cc på grusväg. Det var på den tiden det var 18-årsgräns på tung MC.

ok jag vet ju inte hur gammal du e
men jag har inte vurpat med någon mc eller cross på vägen än i alla fall

Lucifer85
7 maj 2009 · 87 Inlägg

Roz-104 skrev:

Lucifer85 skrev:

leksak skrev:

Klarar man inte av teorin så är man INTE lämplig, sånt begriper folk som inte startar sånahär trådar.

jag har ju b-kort så jag får ju köra på vägarna och jag kan köra mc

Ja men då klarar du ju uppenbarligen teorin?

O klarar man inte teorin så är man inte en bra förare. Visst man kanske klarar hantera mc'n, men hur lätt är det inte att det blir en olycka om du inte kan reglerna när du kör inne i stan??

man får ju köra för andra inne i stan ändå så vad är skillnaden på bil eller mc förutom att jag blir mer skadad på en mc

har en kompis som försöker sig på mc teorin just nu och har misslyckats typ 8 ggr redan men han har b-kort han med

leksak Kanon..
7 maj 2009 · 1 473 Inlägg

Lucifer85 skrev:

leksak skrev:

Lucifer85 skrev:

jag har ju b-kort så jag får ju köra på vägarna och jag kan köra mc

Ja men ta mc-kortet då om du ska ut o köra mc, hur jävla svårt ska det vara?

Lika jävla komiskt varje gång "jag kan köra mc, varför ska jag skaffa mc-kort för bla bla bla"
Det kostar dig ett par jävla tusen för att få dedär jävla kortet om du nu kan köra så jävla bra.
Ta det!

skrev dock inte att jag kan köra så jävla bra och det är just pengarna som inte finns just nu till det

Du kan alltså inte köra tillräckligt bra för att klara uppkörningen men du anser dig köra tillräckligt bra för att ge dig ut i trafiken ändå?

85a gissar jag på med tanke på ditt nick, borde du inte mognat lite mer?
Kika på föregående talare, man gör såna saker när man är 15-16, även jag är skyldig till diverse sånt i mina yngre dagar.

Lucifer85
7 maj 2009 · 87 Inlägg

leksak skrev:

Lucifer85 skrev:

leksak skrev:

Ja men ta mc-kortet då om du ska ut o köra mc, hur jävla svårt ska det vara?

Lika jävla komiskt varje gång "jag kan köra mc, varför ska jag skaffa mc-kort för bla bla bla"
Det kostar dig ett par jävla tusen för att få dedär jävla kortet om du nu kan köra så jävla bra.
Ta det!

skrev dock inte att jag kan köra så jävla bra och det är just pengarna som inte finns just nu till det

Du kan alltså inte köra tillräckligt bra för att klara uppkörningen men du anser dig köra tillräckligt bra för att ge dig ut i trafiken ändå?

85a gissar jag på med tanke på ditt nick, borde du inte mognat lite mer?
Kika på föregående talare, man gör såna saker när man är 15-16, även jag är skyldig till diverse sånt i mina yngre dagar.

uppkörningen är  nog inte det jag har problem med utan teorin

leksak Kanon..
7 maj 2009 · 1 473 Inlägg

Lucifer85 skrev:

leksak skrev:

Lucifer85 skrev:

skrev dock inte att jag kan köra så jävla bra och det är just pengarna som inte finns just nu till det

Du kan alltså inte köra tillräckligt bra för att klara uppkörningen men du anser dig köra tillräckligt bra för att ge dig ut i trafiken ändå?

85a gissar jag på med tanke på ditt nick, borde du inte mognat lite mer?
Kika på föregående talare, man gör såna saker när man är 15-16, även jag är skyldig till diverse sånt i mina yngre dagar.

uppkörningen är  nog inte det jag har problem med utan teorin

Se till att fixa teorin då, det finns hjälp att få.
Sen är det ju bara att köra upp, plättlätt....

Nobrando
7 maj 2009 · 214 Inlägg

Lucifer85 skrev:

leksak skrev:

Lucifer85 skrev:
skrev dock inte att jag kan köra så jävla bra och det är just pengarna som inte finns just nu till det

Du kan alltså inte köra tillräckligt bra för att klara uppkörningen men du anser dig köra tillräckligt bra för att ge dig ut i trafiken ändå?

85a gissar jag på med tanke på ditt nick, borde du inte mognat lite mer?
Kika på föregående talare, man gör såna saker när man är 15-16, även jag är skyldig till diverse sånt i mina yngre dagar.

uppkörningen är  nog inte det jag har problem med utan teorin

Nu kanske det låter som jag klankar ner dig, men hur tusan kan du ha B kort om du inte klarar teorin för A kort? Skillnaden är i princip obefintlig, visst det är nån mc fråga men det bör ju inte vara några bekymmer.
Beror det på läs och skrivsvårigheter så finns det hjälp att få på VV, vilket dem är skyldiga att ge dig!

mvh
Nobrando

Senast redigerat av Nobrando (7 maj 2009)

BMW 728iA (1999)
Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
Lucifer85
7 maj 2009 · 87 Inlägg

Nobrando skrev:

Lucifer85 skrev:

leksak skrev:

Du kan alltså inte köra tillräckligt bra för att klara uppkörningen men du anser dig köra tillräckligt bra för att ge dig ut i trafiken ändå?

85a gissar jag på med tanke på ditt nick, borde du inte mognat lite mer?
Kika på föregående talare, man gör såna saker när man är 15-16, även jag är skyldig till diverse sånt i mina yngre dagar.

uppkörningen är  nog inte det jag har problem med utan teorin

Nu kanske det låter som jag klankar ner dig, men hur tusan kan du ha B kort om du inte klarar teorin för A kort? Skillnaden är i princip obefintlig, visst det är nån mc fråga men det bör ju inte vara några bekymmer.
Beror det på läs och skrivsvårigheter så finns det hjälp att få på VV, vilket dem är skyldiga att ge dig!

mvh
Nobrando

det beror på om dom anser att jag har läs eller skriv svårigheter vilket jag tycker att jag har men det va inget jag exempelvis fick någon direkt hjälp med i skolan då det finns ju inte documenterat där

skrev till b-kortet 3 ggr 50, 51, 53

Kiddan
9 juni 2009 · 12 Inlägg

Jag tog B kort för 6 månader sedan, förra månaden fick jag för mig att åka och skriva MC teorin, jag läste lite på internet om mc specifika frågor kvällen innan och klarade det på första, det är inte svårare än B teori

BMW 330D (2007)
Lucifer85
12 juni 2009 · 87 Inlägg

najs

Slash Saabifierad
13 juni 2009 · 2 026 Inlägg

Har du läs och skrivsvårigheter, gör det praktiskt, i mc-teorin ingår det att man lär sig bland annat att kolla lager, har du redan en hoj eller en moped eller om en kompis har så testa där att kolla allt som du ska kolla cool Sedan är det inte så svårt, hojen ska ligga i mitten av körfältet, du ska kunna identifera lite olika hojtyper (fånigt men ändå) och lite om vad det är för åldrar m.m. Det är inte så mycket svårare än B-körkort.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Schipperke-owner Hundägare,mc-åkare,fartgalning
13 juni 2009 · 272 Inlägg

Om man har kk för bil och kör mc och blir tagen . Ska man kalla det för olovlig körning eller kan man hänvisa till att man har fel behörighet istället ? Någon som vet skillnaden ?

Schipperke rules !
halvorsen
13 juni 2009 · 511 Inlägg

Det är lugnt första böter andra böter, sen efter ett par ggr så blir det en månad per grov olovlig körning,

Senast redigerat av halvorsen (14 juni 2009)

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang