5918
Sök

2,25 eller 2,5 tum ljuddämpare på 3 tum avgassystem?

177 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Hur mycket påverkar en ljuddämpare längst bak om den är 2,25 eller 2,5 tum och sitter monterad med stegmuff ner från 3 tum ner till 2,25 eller 2,5?
Tänker mest på prestanda och ljud? Om den proppar till så bilen går sämre och ljudet blir lägre.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
6 maj 2009
prestanda lär de inte ändra, men du kommer o höra kanske lite mer dovt ryt från motorn, bästa för o känna lite mer prestanda ökning är o slänga på ett 3" system (tänker på dina saabar) så bara de känner man lite faktikst, sen så låter de ju riktigt grymt med större system, lite högre men bra mycket goare!

Mvh Patrik

177 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
prestanda lär de inte ändra, men du kommer o höra kanske lite mer dovt ryt från motorn, bästa för o känna lite mer prestanda ökning är o slänga på ett 3" system (tänker på dina saabar) så bara de känner man lite faktikst, sen så låter de ju riktigt grymt med större system, lite högre men bra mycket goare!

Mvh Patrik

Har redan 3 tum hela vägen på båda, och båda är chippade.
Har satt på en ljuddämpare som jag tror är 2,25 tum, är inte helt säker.
Men blev inte helt nöjd med ljudet, tycker den lät väldigt lite.
Därför tänkte jag om de skulle låta bättre med en 3 tum dämpare?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
6 maj 2009
aha, ja en 3" dämpare låter mer än en 2.25" dämpare, stor skillnad på ljud på de 2 smile

177 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Verkar vara 2,5 tum på den dämparen, men det kan väl inte skilja så mycket i ljud på det?
Och det lilla kan väl inte göra så att bilen går sämre?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
10 maj 2009
då är de nog ingen fara, en halv tum bromsar inte motorn tror jag

Sök