Råd till ny bil

ekelund88
6 maj 2009 · 2 656 Inlägg

Hejsan gott folk nu är de så att jag behöver lite råd om nån ny bil som jag ska ha o åka i

lite små krav är ju att den ska vara drift säker och inte gå sönder = ej volvo eller bmw under årsmodel 91

och priset ska ligga runt 25 000 och den får gärna ha lite pulver under huven så de rör lite på sig smile

mvh Niklas

Rquired Allmänt envis
6 maj 2009 · 12 512 Inlägg

Snacka om att generalisera, med rätt skötsel är en gammal Bmw eller Volvo bland det driftsäkraste du kan ha.

Men nyare och lite pulver under huven...hmm varför inte en 323 eller 328 E36?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
danneC5
6 maj 2009 · 186 Inlägg

BMW E36 325?? 192HK... BMW E36 318IS?? 140HK..

Båda har hållbara motorer med kamkedja..smile

Mvh danne

bjoorniiee
6 maj 2009 · 356 Inlägg

Haha vad fan snackar du om ? Som Rquired skrev, en välskött Volvo ÄR det driftsäkraste du kan ha.

Rydell BaM BaM
6 maj 2009 · 232 Inlägg

bjoorniiee skrev:
Haha vad fan snackar du om ? Som Rquired skrev, en välskött Volvo ÄR det driftsäkraste du kan ha.

""gammal Bmw eller Volvo bland det driftsäkraste du kan ha"" skrev han faktiskt

Inget vara för evigt.
Zonox
6 maj 2009 · 161 Inlägg

galanten jag har är juh en av de bästa bilar jag haft om det inte är den bästa otroligt driftsäker,körglädje och bränslesnål även om man gasar liksom

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
ekelund88
6 maj 2009 · 2 656 Inlägg

bjoorniiee skrev:
Haha vad fan snackar du om ? Som Rquired skrev, en välskött Volvo ÄR det driftsäkraste du kan ha.

min 745a = resultat på 2 mån ägande inte en ända körning på en söndag .... de säger lite om driftsäkerheten dessutom davveman här på garaget åkte hem till sin kusin normal fart jämn hastighet med en välsköt 740 resultat lager bank

min slutade i vevlager bank = 745 tic
hans slutade i vevlager bank = 740 gl

båda var bra sköta wink så nej gamla volvos är inte spec driftsäkra

325 har jag kollat på dom e verkligen ok bilar smile mer tips gärna

ekelund88
6 maj 2009 · 2 656 Inlägg

Zonox skrev:
galanten jag har är juh en av de bästa bilar jag haft om det inte är den bästa otroligt driftsäker,körglädje och bränslesnål även om man gasar liksom

galanten såg väldigt fin ut smile tack för detta tips : )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang