Volvo 765 Turbodiesel blir nånting som ska likna en pickup

Hackev8
9 juni 2009 · 2 121 Inlägg

kommer ju bli cool när du fått den klar

xorox_88 Smack that ass!!
9 juni 2009 · 2 953 Inlägg

ser ut som att kunna bli bra fränt tongue

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
ola_volvo Biltokig
9 juni 2009 · 310 Inlägg

bilden på v8:an, är det inte en v6?? eller är jag ute och cyklar??

ska du inte ha kofångarna så är jag spekulant på dom, fränt bygge annars

Harè bra
Panzar_Audi
9 juni 2009 · 820 Inlägg

ola_volvo skrev:
bilden på v8:an, är det inte en v6?? eller är jag ute och cyklar??

ska du inte ha kofångarna så är jag spekulant på dom, fränt bygge annars

Jodå det är en V8a, har fått den identifierad nu, det skall tydligen vara till en Chrysler!

Jo dom ska jag tyvärr ha tongue Tackar smile

Om man säger
Panzar_Audi
19 juni 2009 · 820 Inlägg

Tjenare igen.. Tänkte bara säga att det inte blivit mycket gjort på bilen senaste veckan pga att jag krockade med min S60 i torsdags(11/6) och varit "tvungen" att det lugnt, det man kan säga om det hela är att jag ska tydligen inte ha en bensinare, ALLA bensinare jag haft har kvaddats på ett eller ett annat sätt tongue Men imon ska det däremot meckas och ska försöka få mned mig kameran!

Mvh Joakim

Om man säger
Rquired Allmänt envis
19 juni 2009 · 12 512 Inlägg

Panzar_Audi skrev:
Tjenare igen.. Tänkte bara säga att det inte blivit mycket gjort på bilen senaste veckan pga att jag krockade med min S60 i torsdags(11/6) och varit "tvungen" att det lugnt, det man kan säga om det hela är att jag ska tydligen inte ha en bensinare, ALLA bensinare jag haft har kvaddats på ett eller ett annat sätt tongue Men imon ska det däremot meckas och ska försöka få mned mig kameran!

Mvh Joakim

Tråkigt, blev den helkvaddad eller finns det en chans den rullar igen? sad

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Panzar_Audi
19 juni 2009 · 820 Inlägg

Rquired skrev:

Panzar_Audi skrev:
Tjenare igen.. Tänkte bara säga att det inte blivit mycket gjort på bilen senaste veckan pga att jag krockade med min S60 i torsdags(11/6) och varit "tvungen" att det lugnt, det man kan säga om det hela är att jag ska tydligen inte ha en bensinare, ALLA bensinare jag haft har kvaddats på ett eller ett annat sätt tongue Men imon ska det däremot meckas och ska försöka få mned mig kameran!

Mvh Joakim

Tråkigt, blev den helkvaddad eller finns det en chans den rullar igen? sad

Det finns ingenting kvar från vindrutan och fram typ tongue så nej, men jag ska köpa ny sen när jag vet hur det gått med försäkring och allt.. Just nu lutar det åt en Audi A6 quattro 2.5 tdi, men jag får se smile

Om man säger
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
19 juni 2009 · 3 404 Inlägg

Panzar_Audi skrev:

Rquired skrev:

Panzar_Audi skrev:
Tjenare igen.. Tänkte bara säga att det inte blivit mycket gjort på bilen senaste veckan pga att jag krockade med min S60 i torsdags(11/6) och varit "tvungen" att det lugnt, det man kan säga om det hela är att jag ska tydligen inte ha en bensinare, ALLA bensinare jag haft har kvaddats på ett eller ett annat sätt tongue Men imon ska det däremot meckas och ska försöka få mned mig kameran!

Mvh Joakim

Tråkigt, blev den helkvaddad eller finns det en chans den rullar igen? sad

Det finns ingenting kvar från vindrutan och fram typ tongue så nej, men jag ska köpa ny sen när jag vet hur det gått med försäkring och allt.. Just nu lutar det åt en Audi A6 quattro 2.5 tdi, men jag får se smile

Hur tusan lyckades du med det då?roll

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Panzar_Audi
20 juni 2009 · 820 Inlägg

TenZer skrev:

Panzar_Audi skrev:

Rquired skrev:

Tråkigt, blev den helkvaddad eller finns det en chans den rullar igen? sad

Det finns ingenting kvar från vindrutan och fram typ tongue så nej, men jag ska köpa ny sen när jag vet hur det gått med försäkring och allt.. Just nu lutar det åt en Audi A6 quattro 2.5 tdi, men jag får se smile

Hur tusan lyckades du med det då?roll

Jadu.. det undrar jag med sad

Om man säger
EOzIPped
21 juni 2009 · 361 Inlägg

Trevligt bygge! smile

Volkswagen Bay Westfalia "Fakefalia" (1975)
Subaru Legacy "Karosshöjd Offroader" (1998)
linneagaardin Yrkeschaufför
21 juni 2009 · 12 Inlägg

kommer bli riktigt spännande att följa! big_smile

Try to stop me bitches!
Panzar_Audi
21 juni 2009 · 820 Inlägg

Elda skrev:
blitt nått mekande ännu?

Nej men imorgon(söndag) så blir det nog en heldag, jag vill ju få färdigt eländet nångång så man kan åka lite tongue Dock så har jag lite svårt att sätta fokus på saker och ting just nu, väntar på att försäkringsbolaget och polisen ska ringa så jag får veta hur det blir med pengar, kortet etc etc.. Tar dom kortet så sitter jag litegrann i skiten kan man ju säga, kör ca 6-6500 mil om året i jobbet så att jag får se hur det går... Men det löser sig nog på ett eller ett annat sätt, det jävliga just nu är jag inte vet hmm

Om man säger
vw___tompa Avstängd
21 juni 2009 · 386 Inlägg

E det hardox ni bygger i eller? Så ut som förstärkningarna va så raka.

LHultman Born to be brave
21 juni 2009 · 103 Inlägg

Såg en Volvo XC90 på Elmia mässan i år som de hade gjort om till en pickup. (: Den blev väldigt fin, så jag tror på din idé att göra om 745an big_smile  Hoppas den blev bra smile  ( Om den är klar vill säga ? ;P )

Nissan 350z "Nezzie" (2003)
Wikingsson
21 juni 2009 · 46 Inlägg

kul med volvo pickup:)

pappa har också en volvo pickis fast byggd på en ambulanse tongue

mulleina
21 juni 2009 · 715 Inlägg

linneahultman skrev:
Såg en Volvo XC90 på Elmia mässan i år som de hade gjort om till en pickup. (: Den blev väldigt fin, så jag tror på din idé att göra om 745an big_smile  Hoppas den blev bra smile  ( Om den är klar vill säga ? ;P )

haha vem sjutton har råd att göra om en xc90 till pickup

Panzar_Audi
21 juni 2009 · 820 Inlägg

Så då var det dags för en liten update, har pillat bort intercooler idag, det var en hel del bös och olja i den så jag ska byta den mot en aluminium-ic istället sen har det vart en massa småpill, dock har det hänt en hel del sen jag la upp bilder senaste så nu låter jag bilderna tala istället smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/691270_mwaxs4.jpg
Vänster framifrån, fått igen dom gamla rutorna osv..



https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/691271_3reags.jpg
lite närmare



https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/691272_7xy6ol.jpg
Från sidan



https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/691273_7mv41s.jpg
Ojdå en "vägg" har kommit upp smile



https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/691275_t6tbdp.jpg
Från andra sidan



https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/691277_dviek8.jpg
Höger framifrån



https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/691278_g8md59.jpg
IC borta, skall göra rent kylare och byta till elfläkt, btw är det någon som har en 940 turbogrill liggande?



https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/691280_gdlf2n.jpg
Ett stycke IC, tillsalu dock i behov av en tvätt tongue

Detta var allt för idag, mer kommer i veckan, avslutningsvis vill jag tacka för alla positiva reaktioner och kommentarer, Tack! smile

Om man säger
Banderberg Bakvagnsmekaniker i Team Bankrobber dragracing
21 juni 2009 · 41 Inlägg

Riktigt snyggt bygge!
Lite tveksam till placeringen av bakväggen.
Hade det inte varit snyggare om den satt i linje med taket?

Keep up the good work!smile

Jeep Grand Cherokee "Overland" (2011)
Panzar_Audi
21 juni 2009 · 820 Inlägg

Banderberg skrev:
Riktigt snyggt bygge!
Lite tveksam till placeringen av bakväggen.
Hade det inte varit snyggare om den satt i linje med taket?

Keep up the good work!smile

Tackar! Mjo det kan hända att det hade varit men då boxen till takluckan sitter där så ville vi inte kapa sönder den, och om vi hade satt väggen i linje med taket hade flaket blivit ytterst litet, sen så är det ju ganska så originellt enligt mig! Den här bilen skall inte bli bländade snygg, snarare rå och nyskapande, hoppas det gjorde saker och ting klarare, förstår din synpunkt dock smile

Om man säger
Banderberg Bakvagnsmekaniker i Team Bankrobber dragracing
21 juni 2009 · 41 Inlägg

Panzar_Audi skrev:

Banderberg skrev:
Riktigt snyggt bygge!
Lite tveksam till placeringen av bakväggen.
Hade det inte varit snyggare om den satt i linje med taket?

Keep up the good work!smile

Tackar! Mjo det kan hända att det hade varit men då boxen till takluckan sitter där så ville vi inte kapa sönder den, och om vi hade satt väggen i linje med taket hade flaket blivit ytterst litet, sen så är det ju ganska så originellt enligt mig! Den här bilen skall inte bli bländade snygg, snarare rå och nyskapande, hoppas det gjorde saker och ting klarare, förstår din synpunkt dock smile

Ok, då förstår jag varför ni sätter den där wink
Blir annorlunda med den placeringen smile

Kämpa på nu, kommer följa bygget

Jeep Grand Cherokee "Overland" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang