4764
Sök

[Fälgstöld]Äntligen åker några idioter fast!!

blacken
8 maj 2009
camaro67 skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Funkar inte riktigt så.

Men lev du i din bubbla om du vill det.

Nej det "funkar" inte så, men så SKA det funka. Vi människor funkar så, Jag är övertygad om att din "bubbla" är mycket mindre än min..

Är du dum eller? Du tycker alltså att man ska straffa två brottslingar olika hårt när de har begått precis samma brott?

Undrar jag vem som är korkad. Låt hjärnan hänga med käften, det kan löna sig i längden. Ett brott är ett brott, och ett straff är ett straff och oavsett vad så ska det svida så rejält i skinnet, så att man aldrig ens funderar på att göra en kriminell karriär efteråt..

I brist på annat :)
526 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Det ironiska var att jag igårkväll skruvade i 2 nya uppsättningar eftersom jag knappt kunnat sova om nätterna med bara en uppsättning... Skämt åsido så är det så jävla skönt att de äntligen åker dit! Även om det var deras "första" gång eller om det var deras tretiiosjundehundradefemte gång så hoppas fan att de sitter inburade ett bra tag och sen slutar på behandlingshem ett par år!

12 086 Inlägg
8 maj 2009
Jag förundras över deras metod, först o främst mitt på gatan hur fan vågar dom?
Och sen lämnar de var minst 1 domkraft, de måste ju bli dyrt i längden smile

Men de va skönt att de åkte fast.

-utan 940
1 728 Inlägg
8 maj 2009
Jävla pundare som måste stjäla allt som blänker.

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
8 maj 2009
Tror inte det kommer hända mer än att dom får en varning. å vips så är dom fria och är ute å stjäl från oss ärliga hårt arbetande människor

Hade vart bättre om ägaren hade kommit hem ifrån krogen med 3-4 kompisar. Det hade nog kanske satt stopp för dom ett tag

Saab

37 Inlägg
8 maj 2009
alla som stjäl ngt ska ha höga straff inte våra svenska lekstuge straff..just de här tomtarna ska ju inte ha hårdare än nästa som åker dit för exakt samma sak. låt dem alla sitta inne i en betong kur 2x2 mtongue

Välte Ovanligt Lätt Vid Omkörning;)

OEM <3
6 957 Inlägg
8 maj 2009
Vart i Thn skedde detta? Såg ganska centralt ut..typ Kungsgatan?

Jag parkerar alltid borta vid Vattenfall...ganska upplyst och bra, men de verkar ju inte hjälpa de
heller om dom är på bilar längre bort.

OEM <3

Varningar. 36
1 200 Inlägg
8 maj 2009
En varsin snyting på truten med 10 kilos slägga vore på sin plats.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
8 maj 2009
Bjork skrev:

Jag parkerar alltid borta vid Vattenfall...ganska upplyst och bra, men de verkar ju inte hjälpa de

Härligt att du skriver var du parkerar, ska sticka dit lite senare.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 maj 2009
blacken skrev:
Undrar jag vem som är korkad. Låt hjärnan hänga med käften, det kan löna sig i längden. Ett brott är ett brott, och ett straff är ett straff och oavsett vad så ska det svida så rejält i skinnet, så att man aldrig ens funderar på att göra en kriminell karriär efteråt..

Läs igenom vad du svarat på så förstår du kanske vad folk menar.

De ska straffas hårt - inget snack om saken.
Bara inte hårdare än någon annan som gör samma brott.

Att straffa hårdare bara för att sätta ett exempel är fel.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Driver
2 111 Inlägg
8 maj 2009
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
ewrs skrev:
Hoppas att de kan sätta ett riktigt exempel nu! Så tråkigt att behöva höra om dessa stölder.

Nej, det är fel.
Att ge dessa två killar ashårda straff enbart för att sätta exempel är inget som hör hemma i ett modernt rättsystem.

Nä,nä. Man ska stoppa en glass i käften på dom, samt klappa dom på huvudet och säga "aja baja, lilla vän så får du inte göra".

O sen när de minst anar det låter man dem smaka på batongen... wink

*evil* cool

Edit: Jävligt gött att dom åkte fast iaf. Mitt är mitt o inte ditt. Ska de vara så förbannat svårt att förstå för "folk" ? neutral
Senast redigerat av Janken (8 maj 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

1 814 Inlägg
8 maj 2009
FAN VAD GÖTT!

( nu får vi hoppas att de fälls också )

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 maj 2009
de är väl fan bättre o få bort de idioterna som förstör för oss ärliga, o sen skit samma vad för straff, hårt ska de vara, inte fan ska de vara så att man nästan framhäver ett svagt rättssystem? 1 veckas fängelse o lite böter, sen är de back on track, o de tjänar säkert multum på de dom gör... bort med dom, så får vi ett bättre samhälle! smile

Mvh Patrik

4 682 Inlägg
8 maj 2009
borde brännmärkas "fälgtjuv" i pannan på dom, det vore ett lagomt straff i mitt tycke.

OEM <3
6 957 Inlägg
8 maj 2009
TFkarlsson skrev:
Bjork skrev:

Härligt att du skriver var du parkerar, ska sticka dit lite senare.

Men du...vad står det under mitt kort? FALKÖPING jag bor inte i Trollhättan, min bil står ca 9 mil därifrån nu wink Nu fick du ngt att tänka på tongue

OEM <3

got stance?
546 Inlägg
8 maj 2009
gött att folk åker fast för sånt här, men hur straffen fördelas rätt eller inte kan diskuteras.

&#22818;&#12398;&#21147;

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
8 maj 2009
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
blacken skrev:

Nä,nä. Man ska stoppa en glass i käften på dom, samt klappa dom på huvudet och säga "aja baja, lilla vän så får du inte göra".

Definitivt inte, men de ska inte få hårdare straff än någon annan bara för att de var dumma nog att åka fast.

Vadå hårt?. Om man är ute i "olovliga ärenden" som det så fint heter. Och torskar, så ska det svida så rejält att man aldrig vill göra om det, så enkelt är det. Något annat sätt finns det inte. Det är själva meningen med ett straff, att avskräcka till brott/ageranden som inte hör hemma i ett "modernt" samhälle....

Önskar du högre böter och indraget kort när du varit lite tung på gasen också?

Korkat

blacken
8 maj 2009
LuCiiifer skrev:
blacken skrev:
FireTraXX skrev:
Definitivt inte, men de ska inte få hårdare straff än någon annan bara för att de var dumma nog att åka fast.

Vadå hårt?. Om man är ute i "olovliga ärenden" som det så fint heter. Och torskar, så ska det svida så rejält att man aldrig vill göra om det, så enkelt är det. Något annat sätt finns det inte. Det är själva meningen med ett straff, att avskräcka till brott/ageranden som inte hör hemma i ett "modernt" samhälle....

Önskar du högre böter och indraget kort när du varit lite tung på gasen också?

Korkat

Jag kör Volvo, hur fasen kan man "bli tung på gasen" i en sådant fordon. big_smile Och inte riktigt samma sak eller hur?. Typ ljusår ifrån varandra..
Senast redigerat av blacken (8 maj 2009)

blacken
8 maj 2009
John87 skrev:
blacken skrev:

Läs igenom vad du svarat på så förstår du kanske vad folk menar.

De ska straffas hårt - inget snack om saken.
Bara inte hårdare än någon annan som gör samma brott.

Att straffa hårdare bara för att sätta ett exempel är fel.

Har aldrig sagt eller menat "hårdare". enbart ATT det ska straffas stenhårt. Lite skillnad..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 maj 2009
blacken skrev:
Har aldrig sagt eller menat "hårdare". enbart ATT det ska straffas stenhårt. Lite skillnad..

Men du antydde att det skulle bli hårdare för att sätta ett exempel (eftersom du svarade kritiskt på FireTraXX's inlägg).

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Sök