328an har lite mer effekt, men framför allt är den strypt. Sätt på ett 325-insug (ostrypt) på en 328 har du helt plötsligt en hel del mer pållar att leka med.
Strypningen gör att 328an har sin effekttopp på lägre varv istället för på högre som bmw brukar ha (och så som 325an har). Vilket gör att 328 är trevligare och upplevs starkare och mer elastisk till vardags. När man trycker på är det däremot ingen idé att varva ut som man brukar få göra med en bmw, där en vanlig bmw börjar dra har en orginal 328 redan nått sin topp. 
Personligen föredrar jag 328, snålare, snabbare och starkare. Dessutom har 328orna samma växellåda som M3, det vill säga hållbarare och trevligare än den i 325. 
Kolla autopower.se, finns allt du behöver veta om bmw där. Lycka till med köpet!
									 
									
				
									Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.