Ang Dump / Pys ventil till Saab, lite frågor bara

Dubs I got Dubs!
9 maj 2009 · 2 423 Inlägg

600 spänn o du kan ha det i flera år.
bara rengöra det.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
SaabTech
20 maj 2009 · 2 Inlägg

återcirkulerande dump från speedpart (1560) släpper ut cirka 30% denna funkar fint på saab 9-5.
Finns ju även deras öppna filter för 9-5 där det medföler adapter. släng väck luftburken o smäck dit filtret o du har en bil som pyser tillräckligt för att tröttna på det inom ett kort tag

Robban98422 Saab 9-5 2.3t
25 maj 2009 · 438 Inlägg

OKej SaabTech Tack så mycket, ska väl testa mig på det nån dag, men det öppna filtret dom har på speedparts hehe

Det kan hända att du bara blivit för gamml för sånt wink

Saab
Saab 9-5 2.3t. "Arken MapTun" (1998)
Enjimmieextra
25 maj 2009 · 146 Inlägg

Vill du höra snabbt hur den låter med öppet luft filter är det bara att koppla ur luft burken och gasa lite . visst du kan inte köra så men du får en uppfattning om ljudet smile

jag har öppetluft filter på min saab 9-5 och jag tycker det låter lagom mycket smile

MrLila
25 maj 2009 · 355 Inlägg

Robban98422 skrev:
okej men fan, 600 spänn, lite dyrt men de får la gå, bilen kan väl till och med gå bättre kanske, en turbo gillar väl att få luft hehe, men det är viktigt att rengöra filtret rätt så ofta eller ?

Jo, det gillar en turbo. Men den gillar att få ren luft. Prova med att borra luftburken istället. Torde ju vara det enklaste samt det billigaste. Är du inte nöjd, köp ett öppet filter.



Mvh Jonas

Mvh Jonas
Robban98422 Saab 9-5 2.3t
26 maj 2009 · 438 Inlägg

nja gött att ha en hel luftburk om det skulle vara så att att jag skulle vilja ha den "orginal" igen tongue

Men det blir ett öppet filter smile , ingen som vet nån på garaget som har det på Saab ? som har nått video/ljud klipp på det ? tongue

Saab
Saab 9-5 2.3t. "Arken MapTun" (1998)
Enjimmieextra
26 maj 2009 · 146 Inlägg

nja gött att ha en hel luftburk om det skulle vara så att att jag skulle vilja ha den "orginal" igen

Men det blir ett öppet filter  , ingen som vet nån på garaget som har det på Saab ? som har nått video/ljud klipp på det ?

jag har det på min men har bara dåliga klipp och bilen är ej körbar för tillfället neutral

men du kan ju få höra ett halv kasst kanske bättre än inget ?

Robban98422 Saab 9-5 2.3t
27 maj 2009 · 438 Inlägg

ja det klart det är bättre än inget smile. men jag hittade inga videoklipp på din sida tongue. ?
och hur kommer det sig att den inte är körbar då ?

Saab
Saab 9-5 2.3t. "Arken MapTun" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang