5796
Sök

Störst chans att få bilen såld?

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
När är det störst chans att få bilen såld till det priset man vill ha? är det typ på våren eller?

Och vart är bästa stället att annonsera ut den? blocket, garaget? mm.mm

smile

Trucker
2 710 Inlägg
11 maj 2009
beror på vad det är för bil. Under sommaren.. på blocket sjävklart wink

haft ute min ett tag nu, ser ganska mörkt ut. Fått ett antal bud, några har kommit och kollat på den. Men ej kommit överäns om pris..

Fart missbrukare

1 854 Inlägg
11 maj 2009
blocket är bäst har sålt minst 17 bilar där

sen när det e bäst vilken årstid, det beror på vilken bil du tänker sälja.

566 Inlägg
11 maj 2009
Beror på vad för sorts bil. Men på våren har jag upplevt som enklast och sälja bilar. Speciellt veteranare!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
om man ska sälja volvon. är ju helt klart en sommar bil men då kanske man ska vara ute på våren. hade tänkt sälja den i sommar eller kanske i slutet av sommarn.

1 948 Inlägg
12 maj 2009
Handlar om vad för målgrupp din bil riktar sig till. Är det en familjebil? då passaroftast inte juni/juli/augusti in eftersom dom flesta barnfamiljer då har semester och annat att tänka på samt lägga pengar på.

Är det en bmw cab ja då e ju istället den perioden perfekt.

Är den en risig gammal 740 som är bes. och skattat någon månad till... då e det november du ska sälja...

Kollade på din bil och tycker att om du går i sälja tankar så ut med den på annons nu. Antar att du inte tänkar sälja den för det priset den är värd utan motivlackeringen? Och då kan du nog få ganska svårt att få det du vill för den... men hittar du rätt person som gillar din bil och vill åka i den i sommar så kan det gå. Men på sensommaren/hösten... då e det nog ganska lönlöst att försöka få något annat än skambud för den.

Thorssa
12 maj 2009
Blocket är ju definitivt den annonsplats som är bäst att använda då de flesta kollar där. Sedan handlar det om att utforma en bra annons och sätta ett rimligt pris. Jag satte ut min bil på blocket i torsdags kväll och sålde den i söndags utan krusiduller.

7 100 Inlägg
12 maj 2009
81an skrev:
Beror på vad för sorts bil. Men på våren har jag upplevt som enklast och sälja bilar. Speciellt veteranare!

jag har 145:an på blocket.men de är inte så många ändå.finns några st men dom frågar typ en sak,och sen gör dom inge mer

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök