3853
Sök

Lås Tråden

Avstängd
512 Inlägg
12 maj 2009
Totalt värdelösa trådar! Varför godkäns ens dessa?? "Vilken är den bästa bil du haft??" mm mm mm,

Men DLS...gott märke

560 Inlägg
12 maj 2009
Det är lite fel i detta.

Det var en som stod på förstaplatsen med 1st DD bas och det var jag i ESPL 1, tittar man på första sidan över första platser som Sverige har så är detta 4%, dessa 4% är jag då jag tyvärr var ensam Svensk som tog en första plats.

Men vi ska nog ändra på detta på EM iår.

Miramithe skrev:
18 personer använde DD basar, 7 av dom stod på pallen (3 andra platser, 4 tredje plater) alltså en på 2,57 som har DD basar får stå på pallen...

så jag vet inte om pioneer vinner på det inte... men kollar man på första platser så...
Senast redigerat av jimmyostrom (12 maj 2009)

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

560 Inlägg
12 maj 2009
Jo det är dom bästa från varje land som tävlar på ett EM (i stort sätt).

Man kvalar in till EM från varje land, dock så kan det vara mindre tävlande i ett land och då kan man skicka dom som vill åka.

pattilatti2 skrev:
FL3JM skrev:
pattilatti2 skrev:
http://www.dls.se/econtent/files/547/statisticwels08.pdf

Läs och beundra resultatet, och vilka märken som är de som vinner.

Tyckte mig se pioneer som segrare i de momenten. Framsystem. Basar. Steg. osv.

Från europatävlingarna 2008. 300 deltagare. Inte nå volvoraggare.

Godnatt.

LÄS DE 3 SISTA SIDORNA !! DÄR MEDALJERNA DELAS UT !!!

Du kanske borde ta och plugga på lite statistik va?
Det där säger ingenting om vilket märke som är bäst. Det var FLEST som använde Pioneer, då är det väl inte så jättekonstigt att många som vann hade just Pioneer?
Du kan ju prova vända på det, det var ju säkert flest Pioneer-system som INTE vann också, men det tittade du väl inte på förmodar jag? wink

Jag säger inte att Pioneer är dåligt, för jag vet att dom har vunnit massor runt om i världen på sistonde, men man ska passa sig för att stirra sig blind på sånna här siffror. smile
Tänk dig om 100 av dom där 300 deltagarna hade använt Biltema-grejjer, så hade 7-8 st kanske byggt svinbra och tagit hem priser, hade du då tyckt att dom var bland det bästa som finns? smile

Har även kollat på den listan. deltagarna osv. jo tack. alla klasser osv.

Har även för mig att de är de "bästa" som tävlar i em? eller har ja fel?

Sedan så är det verkligen inget nytt, de har dominerat väldigt länge.

Och fortfarande så är det ju då konstigt att oavsett länder så kör de på just pioneer samt dls.. Det säger en massa.

Inte för att dissa ner er GAS killar men så äre smile

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
12 maj 2009
Crozzfire skrev:
Totalt värdelösa trådar! Varför godkäns ens dessa?? "Vilken är den bästa bil du haft??" mm mm mm,

Håller med där...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
jimmyostrom skrev:
Jo det är dom bästa från varje land som tävlar på ett EM (i stort sätt).

Man kvalar in till EM från varje land, dock så kan det vara mindre tävlande i ett land och då kan man skicka dom som vill åka.

pattilatti2 skrev:
FL3JM skrev:

Du kanske borde ta och plugga på lite statistik va?
Det där säger ingenting om vilket märke som är bäst. Det var FLEST som använde Pioneer, då är det väl inte så jättekonstigt att många som vann hade just Pioneer?
Du kan ju prova vända på det, det var ju säkert flest Pioneer-system som INTE vann också, men det tittade du väl inte på förmodar jag? wink

Jag säger inte att Pioneer är dåligt, för jag vet att dom har vunnit massor runt om i världen på sistonde, men man ska passa sig för att stirra sig blind på sånna här siffror. smile
Tänk dig om 100 av dom där 300 deltagarna hade använt Biltema-grejjer, så hade 7-8 st kanske byggt svinbra och tagit hem priser, hade du då tyckt att dom var bland det bästa som finns? smile

Har även kollat på den listan. deltagarna osv. jo tack. alla klasser osv.

Har även för mig att de är de "bästa" som tävlar i em? eller har ja fel?

Sedan så är det verkligen inget nytt, de har dominerat väldigt länge.

Och fortfarande så är det ju då konstigt att oavsett länder så kör de på just pioneer samt dls.. Det säger en massa.

Inte för att dissa ner er GAS killar men så äre smile

Du har ju stor koll på detta, men ja det är ju tävlingar på hemma plan osv. Sen skickas det bästa till Em. Varför tror du de flesta kör på pioneer samt dls då?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Irmscher Vectra skrev:
Crozzfire skrev:

Håller med där...

Precis som 100% av alla andra trådar här på g.org. varför va annorlunda?

Eller vill du bara få säga ditt? Gnälla lite?
Senast redigerat av pattilatti2 (12 maj 2009)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
12 maj 2009
pattilatti2 skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Crozzfire skrev:

Håller med där...

Precis som 100% av alla andra trådar här på g.org. varför va annorlunda?

Eller vill du bara få säga ditt? Gnälla lite?

Höll ju bara med! mad Gnäll på nån annan.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

ljudfantast
1 372 Inlägg
12 maj 2009
smaken är som baken, delad

4 001 Inlägg
12 maj 2009
michieff skrev:
smaken är som baken, delad

jepp, och med ett rövhål i mitten som bara släpper ifrån sig en massa skit lollol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 634 Inlägg
12 maj 2009
Nu lägger jag mig i lite också.

Huvudsponsor för EM är Pioneer. En annan stor sponsor är DLS, sedan kan det finnas massor av olika anledningar till varför dessa märken plockar fler pallplatser än andra märken. Den största anledningen vill jag inte tro beror på vilka som sponsrar EM,  ett överrepresenterat märke bör statistiskt sett plocka fler pallplatser, DLS och Pioneer är ju överrepresenterat och bör därför "leda" ligan statistiskt sett ihop med Alpine då gör gör suveräna huvudenheter.

Sedan kan det ju vara så att många använder just dessa märken för att de tror att de får en fördel. Jag är inte en utav dom. Kan tilläggas att jag kom 2:a på SM samma år som jag kom bland de sista på EM. Kändes inte som att jag fick någon fördel pga märket där inte. Lyssnade i många bilar i min klass på EM och tyckte definitivt att jag borde hamnat mycket högre upp.

För en pallplats på EM behövs politik, tur, en SNYGG bil med en grymt förtroendeingivande installation och såklart sjukt bra ljud. Undra vad jag saknade roll

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 maj 2009
Anledningen till att många väljer just Pioneer eller DLS är väl helt enkelt för att dom är väldigt kända och gör bra saker? Svårare än så är det inte. Men jag är då övertygad om att dom killarna som tagit pallplatser med Pioneer och DLS saker hade kunnat göra det med nästan vad som helst eftersom, som vi alla vet, det är monteringen som det hänger på! wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 634 Inlägg
12 maj 2009
En sak till.

Så himla sjukt trött på att de trådar som frågar efter bästa märken får svar i form av ett speciellt märke.

Det FINNS INTE något märke som är bäst. Det finns olika märken som lämpar sig bättre till olika saker som spela högt med sub, spela högt med framsystem, spela högt utan dist, spela hifi och de som ger lite av varje.

Men viktigast av allt är installationen, och jag kan säga att i de flesta fall så behöver folk inte vara så noga med vilket märke de väljer då installationen sätter begränsningen.

Så snälla, sluta svara på vilket märke som är bäst.

Mvh Andreas
Senast redigerat av andreas_gbg_ (12 maj 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00

2 911 Inlägg
12 maj 2009
Själv lider jag av en sjukdom, den är hårt åtgången och orsakar mycket konstigheter.

Jag har helt enkelt inget favoritmärke, ingen sponsor som har halva handen upp i arslet som säger vad jag ska tycka eller så.
Jag har arbetat med allt från amega, dls, pioneer, digital designs till orion och hertz, precis som i allt annat tror jag inte det finns ett optimalt märke utan man får riktia sig lite på vad man ska göra, vad hela syftet med bygget är.

Jag skulle t.ex. aldrig sätta en DD Z bas i bruksbilen, men mycket väl i lekbilen, och när då folk frågar korthänt vilket märke som är bäst utan att precisiera vad dom ska göra eller har för krav, då kommer dessa frågor.
Sen kommer detta alltid finnas sålänge det finns de som tror att vad som helst funkar i vad som helst, minst då de besvaras av de som också tror att vad som helst funkar i vad som helst.

Just dessa trådar som orsakar att folk åker runt med Kicker Solo X basar drivna på ett sinus live 1500...
Senast redigerat av Decibel (12 maj 2009)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
12 maj 2009
Decibel skrev:
Just dessa trådar som orsakar att folk åker runt med Kicker Solo X basar drivna på ett sinus live 1500...

Klockers!! wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Dieselpower!
534 Inlägg
12 maj 2009
Digital Designs... säger allt ; )

2004 Högst spelande bil i världen med en bas DD 173,8dB icke DD bil 168,1dB diff 5,7dB
2005 Högst spelande bil i världen med en bas DD 174,6dB icke DD bil 171,2dB diff 3,4dB
2006 Högst spelande bil i världen med en bas DD 177.1dB icke DD bil 171,3dB diff 5,8dB
2007 Högst spelande bil i världen med en bas DD 180,5dB icke DD bil 172,3dB diff 8,2dB
2008 Högst spelande bil i världen med en bas DD 179,7dB icke DD bil 171.0dB diff 8,7dB

Synd att inte mer använder DD.
Senast redigerat av Absolutjonas (12 maj 2009)

2 914 Inlägg
12 maj 2009
Absolutjonas skrev:

2004 Högst spelande bil i världen med en bas DD 173,8dB icke DD bil 168,1dB diff 5,7dB
2005 Högst spelande bil i världen med en bas DD 174,6dB icke DD bil 171,2dB diff 3,4dB
2006 Högst spelande bil i världen med en bas DD 177.1dB icke DD bil 171,3dB diff 5,8dB
2007 Högst spelande bil i världen med en bas DD 180,5dB icke DD bil 172,3dB diff 8,2dB
2008 Högst spelande bil i världen med en bas DD 179,7dB icke DD bil 171.0dB diff 8,7dB

som 90% av dom andra säger ovan
det är inte maskinerna i ett system som gör allt, dvs en DD bas kan få stryk av en tanlon, inte alls otroligt.
det är installationen som det mästa hänger på.
blev fan sugen,,, ska man fara på jula och köpa deras ompa ompa och sätta in seriöst i en 240 och se hur bra det kan spela. roligt vore det om jag spöa nån med märkesljud (JBL, KICKER, DD osv). och säger "fyfan vad vi spelar".
roliga miner tror jag man skulle få iallafall xD

Dieselpower!
534 Inlägg
12 maj 2009
kalle_kalle skrev:
Absolutjonas skrev:

som 90% av dom andra säger ovan
det är inte maskinerna i ett system som gör allt, dvs en DD bas kan få stryk av en tanlon, inte alls otroligt.
det är installationen som det mästa hänger på.
blev fan sugen,,, ska man fara på jula och köpa deras ompa ompa och sätta in seriöst i en 240 och se hur bra det kan spela. roligt vore det om jag spöa nån med märkesljud (JBL, KICKER, DD osv). och säger "fyfan vad vi spelar".
roliga miner tror jag man skulle få iallafall xD

Tror till 100% att du spelar skit med den även ifall du gör en bra installation.
Tror knappast DD får stryk av en tanlon, även ifall DDn spelar open-air och tanlonen i rätt låda.
Diggar alla dessa fanboys som springer omkring med rea på rusta basar och som sitter o läser en herrans massa trådar/skriver kommentarer och som inte enns själv har upplevt nånting.
Senast redigerat av Absolutjonas (12 maj 2009)

1 534 Inlägg
12 maj 2009
snacka om att skämma ut sig själv totalt roll

Dieselpower!
534 Inlägg
12 maj 2009
Iam2fast4U skrev:
snacka om att skämma ut sig själv totalt roll

Ja, precis! wink

1 534 Inlägg
12 maj 2009
Absolutjonas skrev: