pattilatti2 skrev:
[Ne jag vet att han ej ljuger :p
Sen är de väl olika va alla tkr

precis som alla andra säger här om tex: Pioneer/Dls
Tror den bilen möjligen skulle låta än bättre med t.ex andra produkter än hans/deras egna..
Tex: focalprodukter i den dyrare serien. Det kanske t.o.m är de?
Jag tycker du skall sluta gissa, för det vi inte vet är spekulationer eller hur? Det vi däremot VET är att 2007 så slog våran bil EuropaMästaren på SM finalen, det var Henrik Arvidssons DLS 9-3a. Pioneer (dvs annat än huvudenheter) har vi knappt sett till i Sverige på 3-4 år...men nu är Putte på gång med nåt som har potential att bli nåt.
J:son har inte förlorat en tävling på TVÅ år. Han vann också finalen 2008 och fick där delat BestOfSound med en rätt fullproppad Genesis Volvo från Norge, som tidigare tagit rätt stora placeringar i Europa.
Det är vad vi vet. Sen kan jag säga att Focals Be serie som du nämner tex är inte ett smack bättre än de SEAS element som sitter i Jsons bil. Däremot är de 4ggr så dyra, och det av anledningar som man kan förklara, men kanske inte är motiverade? Det är ju upp till var och en att bedömma.
Stegen som sitter i J:sons bil är klart jämförbara med Audisons Thesis i ljud. Kikar man på komponentval och teklnologi så inser man att det inte går att komma så mycket längre, inte på nåt av ställena...
Så, visst, det sitter riktiga prylar i J:sons bil, det är dessutom matat av En Alpine F#1 huvudenhet och DSP. Men till sist så är det en fråga om att få till hela kombinationen utav produktval, installation (inräknat bland annat kupén, lyssningsposition, placering/vinkling av element m.m) och sist men inte minst ett par jädrigt bra öron som kan ställa in allt för tävlingsbruk.
mvh Jonas