Blivit av med körkortet, 1 månad kvar på prövotid. Vad händer?

hakan_kj
12 maj 2009 · 117 Inlägg

biltemaanstalld skrev:

hakan_kj skrev:

hakan_kj skrev:
dettta var slutsumman för både första och andra körkortet tillsammans dela det på 2 så blir det 9000kr per kort villket inte är mycket med tanke på vad 40min körning kostar i dag i malmö vill säga ca 550kr

A jo men jag har inte planerat att ta några körlektioner då jag aldrig gjort det tidigare... borde jag ej behöva nu heller. eller kanske eftersom jag är så OINTELLIGENT och kör för fort. tyvärr tror jag inte att det skulle hjälpa något vidare.

som du säger så finns det vissa som inte behöver några lektioner men bara på b kortet så får du en ca kostnad på teorin halka sammt uppkörning som är ungefär mellan 3000-6000kr och det är sura pengar efter som du redan lagt ut dom en gång sen vet jag inte vad det kostar på ce kortet med det är knappast inte billigare

MC kortet kostade för mig, 240 för teori och runt 1000-lappen för uppkörning... ligger väl på samma för B kortet men tillkommer halkbana, om jag nu måste göra om den också. 1400

Volvo v70 "v70n 2 4t" (2001)
biltemaanstalld badboy for life
12 maj 2009 · 356 Inlägg

hakan_kj skrev:

biltemaanstalld skrev:

hakan_kj skrev:

A jo men jag har inte planerat att ta några körlektioner då jag aldrig gjort det tidigare... borde jag ej behöva nu heller. eller kanske eftersom jag är så OINTELLIGENT och kör för fort. tyvärr tror jag inte att det skulle hjälpa något vidare.

som du säger så finns det vissa som inte behöver några lektioner men bara på b kortet så får du en ca kostnad på teorin halka sammt uppkörning som är ungefär mellan 3000-6000kr och det är sura pengar efter som du redan lagt ut dom en gång sen vet jag inte vad det kostar på ce kortet med det är knappast inte billigare

MC kortet kostade för mig, 240 för teori och runt 1000-lappen för uppkörning... ligger väl på samma för B kortet men tillkommer halkbana, om jag nu måste göra om den också. 1400

det blir betydligt dyrare än så det kan jag närtan garantera dig

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
gamlingen
13 maj 2009 · 5 198 Inlägg

Eller Risktvåan om ettan ligger kvar..

+ uppkörning och skrivning,,,, dyrare än så behöver det inte bli på B kort...

Senast redigerat av gamlingen (13 maj 2009)

Noxxer
13 maj 2009 · 1 482 Inlägg

Sverige och fortkörningsböter... herregud... 1kmh kan kosta mycket extra... och det kan ju vara pga att man har annorlunda hjuldimension så visare visar lite fel.. haha man blir ju bara så less på sverige ibland asså..

BLT Service
Theracords Music Label
gamlingen
13 maj 2009 · 5 198 Inlägg

Du åker inte dit på 1 km... Det finns alltid felmarginal för visar fel och dyligt

Noxxer
13 maj 2009 · 1 482 Inlägg

Njea, far min åkte dit för 51 på 50 väg.. på fartkamera. Så felmarginalen tror jag inte på riktigt.

BLT Service
Theracords Music Label
gamlingen
13 maj 2009 · 5 198 Inlägg

Felmarginal måste alltid finnas.. för det finns ingen mätare som visar exakt.men visa mej gärna mätresultatet...Och har han betalat boten så är det bara beklaga,,,

berra_99
13 maj 2009 · 72 Inlägg

fartkameran ligger inställd på 6 km/h över va hastigheten... Allefall dom söder om gbg smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 maj 2009 · 13 746 Inlägg

MikeyMouse skrev:
ifall du kan övertyga åklagaren att du behöver kortet/korten för att kunna arbeta så har du större chans att få behålla kortet, med då troligtvis ca 2 månaders indraget. men detta är inte helt säkert utan bara att du har större chans. detta är inte alls helt säkert utan detta är vad jag har hört

åklagaren?
han har inget med körkortsingripandet att göra

utan bara hastighetsöverträdelsen

länstyrelsen är det som bestämmer om kortet ska dras in eller inte
ingen annan

åklagaren kan inte påverka detta på något sätt
mer än om åklagaren lägger ner ärendet så måste länstyrelsen ge tillbaka kortet direkt

men åklagaren kan inte sitta och säga att han ska vara av med körkortet i 10år eller 1minut
utan det är enbart länstyrelsen som bestämmer detta

och iom prövotiden så är det bara att börja om från början

har dock hört att man bara behöver köra upp och skriva upp för den högsta behörigheten man har
vet dock inte hur det är mellan a och b kortet

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
HenkeTIC
13 maj 2009 · 888 Inlägg

Dom drar alltid av 3km/h vid laser och kameror. Så har man fått böter för 51km/h på 50 sträcka har man kört i 54.

ekelund88
13 maj 2009 · 2 656 Inlägg

Roz-104 skrev:

Elda skrev:

hakan_kj skrev:
ja fy fan... men jag ska väl ringa till länsstyrelsen imorgon och höra med dom... jag är ju även i behov av kortet på jobbet och kan man inte få förmildrande omständigheter om det är så... för min chef kan ju även intyga det....

hur intelligent är man då om man kör för fort?

Ah men lol va, som att det har med inteligens att göra

ja de handlar väl om intiligens eller ? va går du på ? tror du inte han valde sj att ligga i 50 på den där 30 vägen ? jo han var dum som körde för fort han valde helt själv att ligga o gasa

Hammarslag Inläggskritiker
13 maj 2009 · 990 Inlägg

Du blir av med kortet och får ta om kortet helt å hållet tyvärr.
Hade sj 12 dagar kvar på prövotiden då jag blev av med det, saå bara bita i äpplet det är ju inte som att få 1års fängelse lr nåt sånt drygt.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
CarpeDiem German Engineering
13 maj 2009 · 9 081 Inlägg

Polarn blev av med kortet i höstas. Körde lite för fort på motorvägen men fick 9 mån spärrtid och hade 1 månad kvar till prövotid. Han får ta om det igen och prövotiden förlängs med ytterligare 2 år. Tyvärr men du får ta om det. Spelar ingen roll hur lång spärrtid du får.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
gamlingen
13 maj 2009 · 5 198 Inlägg

En nära släkt fick 1 månad spärr... Han behövde bara köra upp och skriva

TopRocker
13 maj 2009 · 45 Inlägg

hakan_kj skrev:
ja fy fan... men jag ska väl ringa till länsstyrelsen imorgon och höra med dom... jag är ju även i behov av kortet på jobbet och kan man inte få förmildrande omständigheter om det är så... för min chef kan ju även intyga det....

Skyll dig själv! Det var 30 sa du? Om det var utanför en skola/dagis eller motsvarande så hoppas jag att du aldrig får tillbaka kortet.

hakan_kj
13 maj 2009 · 117 Inlägg

TopRocker skrev:

hakan_kj skrev:
ja fy fan... men jag ska väl ringa till länsstyrelsen imorgon och höra med dom... jag är ju även i behov av kortet på jobbet och kan man inte få förmildrande omständigheter om det är så... för min chef kan ju även intyga det....

Skyll dig själv! Det var 30 sa du? Om det var utanför en skola/dagis eller motsvarande så hoppas jag att du aldrig får tillbaka kortet.

Jag skrev inte tråden för att få veta dina griniga åsikter eller någon annan som bara klagar, jag skrev inte heller tråden för att få något medlidande. jag ville bara få information och hjälp om vad man kan göra samt vad som händer så du behöver inte uttala dig om du inte har något vettigt att säga, men du är säkert en perfekt medborgare själv och följer alla lagar och regler till punkt och pricka. Du kan då hoppas på något bättre i ditt liv än att jag inte ska ut i trafiken något mer för om två månader så kommer du ha chans igen att bli överkörd av omogna mig med mitt otroligt aggressiva körsätt och en risk för mänskligheten i trafiken.

Volvo v70 "v70n 2 4t" (2001)
AlvereZ
14 maj 2009 · 787 Inlägg

Många nötter som skrivit i denna tråden iaf tongue

Men har du tur så får du tillbaka det, har du otur blir du av med det och måste ta om igen..

Jag hade tur och fick bara böter.

Åkte på både fortkörning och olovlig körning när jag hade prövotid.

Så enligt vissa är jag med Ointelligent även om högskoleprovet visar annat tongue

snoddas
14 maj 2009 · 1 142 Inlägg

lånar tråden lite... ja körde för fort och blev knäptt av en fart kamera på 90väg ja tror ja åkte mellan 100-110 och undrar om ja blir av med kortet då?? har prövotid just nu

jimmy-124 Svartlistad
14 maj 2009 · 446 Inlägg

snoddas skrev:
lånar tråden lite... ja körde för fort och blev knäptt av en fart kamera på 90väg ja tror ja åkte mellan 100-110 och undrar om ja blir av med kortet då?? har prövotid just nu

en förare med prövotid har precis samma regler som en utan prövotid tills du tex kör 35km/h för fort då får du med prövotid göra om hela körkortet medans en utan prövotid får bara böter och kortet tillbaka om några månader // jimmy

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
hakan_kj
15 maj 2009 · 117 Inlägg

AlvereZ skrev:
Många nötter som skrivit i denna tråden iaf tongue

Men har du tur så får du tillbaka det, har du otur blir du av med det och måste ta om igen..

Jag hade tur och fick bara böter.

Åkte på både fortkörning och olovlig körning när jag hade prövotid.

Så enligt vissa är jag med Ointelligent även om högskoleprovet visar annat tongue

Okej då hade du nog tur då, får väl hoppas på det bästa nu när papperna kommer, men du blev aldrig av med körkortet eller?

Volvo v70 "v70n 2 4t" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang