Någon som vet om det finns en säkring i en kondensor?

Jonas_C30
14 maj 2009 · 108 Inlägg

Jag har en kondensator från rockford och den displayen tänds endast när jag spelar högt.

dbjanoz
14 maj 2009 · 1 785 Inlägg

Limpan86an skrev:
frågan är som står där uppe, vet någon om det finns en säkring i en kondensor?

Det finns en elektronik del på de flesta nya kondensatorer idag. Men någon "smält säkring" som det heter finns inte. Du bör använda dig av resistorn när du laddar upp kondensatorn innan du kopplar in den. Följ instruktionerna som följer med.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
JoJJ3Wikstrom
14 maj 2009 · 77 Inlägg

den här kondensatorn har ingen remotekabel
http://www.mds.se/archive/productimages/big/sslcap2.jpg

har en exat sådan!
men min startar BARA om basen arbetar eller om bilen är igång och generatorn laddar!
den känner alltså av om den "hövs" smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
14 maj 2009 · 8 744 Inlägg

Nja, kondensatorn är nog alltid igång (om det inte sitter något relä där som kopplar bort när den inte "används", men det tvivlar jag på). Däremot displayen slås på när strömflödet ökar. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
kalle_kalle
15 maj 2009 · 2 914 Inlägg

jag har en sådan som TS har (http://brc.se/sortiment/artikel.asp?AHA … ;VGR=M9000) och då har jag då bara satt den i laddning i typ 1 min sen gick jag ut och satt in den i bilen (plus på plus till steget sen vidare därifrån så från stegets minus till minus på kondingen sen vidare från kondingen till en stadig och bra jordpunkt) det är så den ska kopplas in, (har du laddat den med en batteriladdare??)

ChriZtoffer GAS democar 2018!
15 maj 2009 · 8 744 Inlägg

en kondensator ska inte laddas med bilbatteriladdare eller såna konstigheter! Sätt ett motstånd (resistor) eller en vanlig billampa mellan plus på kondensatorn och plus på batteriet, jorden ansluter du direkt till chassit (eller minus på batteriet). När lampan slutar lysa så är kondensatorn klar att kopplas in, då är det bara att koppla den parallellt med steget.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang