Ska sälja en bil på blocket och fick detta i ett mail:
Hej vi är en barnfamilj i uddevalla som undrar om du har något intresse av att sälja din bil till oss via avbetalning tills september då jag kan ta ett lån och lösa restrerande skuld givetvis skriver vi kontrakt som finns att hämta på konsumentverket du kan stå kvar som ägare under tiden som en säkerhet för dig.
Hör av dig //Hans
Låter rätt bluff för mig. Fler som har fått detta mailet?
Även om man står kvar som ägare på bilen så lämnar man ju från sej nycklar frivilligt, å det brukar inte försäkringsbolagen godta som stöld om de skiter i att betala.
Fick ett liknande mejl förut va då en barnfamilj från bollnäs som ville betala 500 kr i månaden tills bilen blev avbetald. Så då fick den hellre vara kvar
Hahha jadå en snubbe som ville köpa min Lexus gs300 för 300:-/ mån och jag begärde 75k för bilen=) Han skulle skicka kontrakt etc via mail osv osv...
Njae det var inte så jäfla intressant... Men visst man ska inte dra alla över samma kant... Finns ju säkerligen ngn som är ärlig och verkligen betalar hela skulden.
Jag skulle aldrig gå på det, tänk om det skulle hända någonting med bilen, (olycka) eller bilen försvinner utomland, det finns folk som skulle kunna göra vad som helst för att känna pengar till o med sälja sin egen mor.
Dessa folk är duktiga för skriva svår på annonser, kanske vill han betala 500:- i månaden? Det finns inget garantin på att han ska får banklån för betala resterande.
Om du går på det, då i september kan han säga: nej tack jag vill inte har bilen då har han fått en bil för kanske åka flera månader semester för en biligt hyra ty det är ingenting annat än det plus att du inte vet hur du skulle får bilen tillbaka om du skulle får den tillbaka i huvudtaget.
Nej du! Det är en alldeles för stort ansvar som jag skulle inte våga.
Bättre att vänta, det är snart semester och det är många nu som behöver en bil för åka.
Pengar i näven vid försäljning är det bästa garanti för dig.
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
Hehe, en del är roliga Skulle aldrig sälja bilen på avbetalning. Och som nån skrev att han ville betala 300kr månaden på en bil för 75k !? haha... Då får man 3600 per år Att de ens försöker
Och som nån skrev att han ville betala 300kr månaden på en bil för 75k !? haha... Då får man 3600 per år Att de ens försöker
Hahha men det är väll inget fel med 3600:-/år=) Är ju ganska fin veckopeng;) Nej & åter nej sälj ej på avbetalning. Låt banken sköta den biten. Annars får du anlita ett inkassobolag som kostar as..