Hur kollar man om en bil är import?

Toblerone
15 maj 2009 · 166 Inlägg

tjena!
ja tänkte kolla om en bil är import, hur gör man de? ja har inte sett några papper utan ska ev. åka o titta på en men de är långt att åka och han som äger den säger att han inte vet.
så vill veta innan, bara så ja vet va ja ska lägga mig i för prisklass;D

Audi A4 (2013)
DAF 66 "super luxe" (1974)
trippelturbo Trucker
15 maj 2009 · 2 710 Inlägg

https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Där har du allt..

Skriv in regnret o "nyckelsiffrorna" så får du tillgång till ganska mkt smile

Senast redigerat av BMWgrabben (15 maj 2009)

Fart missbrukare
dumpiz_
15 maj 2009 · 62 Inlägg

tjena..du kan gå in och söka på regnummret på transportstyrelsen. Där får du upp den mesta fakta om bilen,har du dessutom fax så kan du få upp ytterligare lite fakta,anmärkningar vid förra bes m.m

Saab 9000 2.3T "Hussein" (1997)
BMW E39 "530i" (2001)
trippelturbo Trucker
15 maj 2009 · 2 710 Inlägg

dumpiz_ skrev:
tjena..du kan gå in och söka på regnummret på transportstyrelsen. Där får du upp den mesta fakta om bilen,har du dessutom fax så kan du få upp ytterligare lite fakta,anmärkningar vid förra bes m.m

2 late tongue

Fart missbrukare
Ventyr
15 maj 2009 · 33 Inlägg

https://www21.vv.se/fordonsfraga/?epslanguage=sv

slå reg. nummer om du har..

under fordondata finns det en kategori som heter privatimport står det "ja" där så ja importerad bil.

Ventyr
15 maj 2009 · 33 Inlägg

BMWgrabben skrev:

dumpiz_ skrev:
tjena..du kan gå in och söka på regnummret på transportstyrelsen. Där får du upp den mesta fakta om bilen,har du dessutom fax så kan du få upp ytterligare lite fakta,anmärkningar vid förra bes m.m

2 late tongue

haha jag me tongue

dumpiz_
15 maj 2009 · 62 Inlägg

hehe japp:-(!

BMW E39 "530i" (2001)
Saab 9000 2.3T "Hussein" (1997)
trippelturbo Trucker
15 maj 2009 · 2 710 Inlägg

Ventyr skrev:

BMWgrabben skrev:

dumpiz_ skrev:
tjena..du kan gå in och söka på regnummret på transportstyrelsen. Där får du upp den mesta fakta om bilen,har du dessutom fax så kan du få upp ytterligare lite fakta,anmärkningar vid förra bes m.m

2 late tongue

haha jag me tongue

kan du ge dig på tongue
i´m always the fastest on the road tongue

Fart missbrukare
Germax
16 maj 2009 · 12 086 Inlägg

BMWgrabben skrev:

Ventyr skrev:

BMWgrabben skrev:

2 late tongue

haha jag me tongue

kan du ge dig på tongue
i´m always the fastest on the road tongue

Nää inte med Saaben iaf

BudgetDunkaren Osponsrad
16 maj 2009 · 1 631 Inlägg

Lånar tråden lite :
Jag har hört att man kan se på regnr om det är inport. Te.x XW*90*... Alltså att regnr börjar med ett X. Stämmer detta eller är det myt??

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
gamlingen
16 maj 2009 · 5 198 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Lånar tråden lite :
Jag har hört att man kan se på regnr om det är inport. Te.x XW*90*... Alltså att regnr börjar med ett X. Stämmer detta eller är det myt??

Myt

BudgetDunkaren Osponsrad
16 maj 2009 · 1 631 Inlägg

gamlingen skrev:

BudgetDunkaren skrev:
Lånar tråden lite :
Jag har hört att man kan se på regnr om det är inport. Te.x XW*90*... Alltså att regnr börjar med ett X. Stämmer detta eller är det myt??

Myt

Men alla jag känner med importbilar har X i början av regnr.  Slump kanske ??

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Brådhis * Voff voff *
16 maj 2009 · 10 299 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:

gamlingen skrev:

BudgetDunkaren skrev:
Lånar tråden lite :
Jag har hört att man kan se på regnr om det är inport. Te.x XW*90*... Alltså att regnr börjar med ett X. Stämmer detta eller är det myt??

Myt

Men alla jag känner med importbilar har X i början av regnr.  Slump kanske ??

Det är en slump på så vis att alla dom bilarna då troligen är importerade ungefär samtidigt, dvs just när bokstaven X delades ut som begynnelsebokstav...

Hade dom importerats tidigare hade dom fått W eller U eller nå´n annan bokstav som ligger tidigare i alfabetet!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
soyd
16 maj 2009 · 1 853 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:

gamlingen skrev:

BudgetDunkaren skrev:
Lånar tråden lite :
Jag har hört att man kan se på regnr om det är inport. Te.x XW*90*... Alltså att regnr börjar med ett X. Stämmer detta eller är det myt??

Myt

Men alla jag känner med importbilar har X i början av regnr.  Slump kanske ??

Det kan nog vara slumpen, så vida inte alla är inregistrerade någorlunda samtidigt alltså typ ett visst år...

/mvh soyd

anvandare_12345
16 maj 2009 · 654 Inlägg

Vi har en V70 inom familjen som köptes ny i Sverige, den börjar också på X men är definitivt inte någon import

soyd
16 maj 2009 · 1 853 Inlägg

danhild skrev:
Vi har en V70 inom familjen som köptes ny i Sverige, den börjar också på X men är definitivt inte någon import

Vilken årsmodell har den ?. För då ligger det nog till så att just detta år så gav men alla nyregistrerade bilar X oavsett import eller svensk sålda.


/mvh soyd

HenkeTIC
16 maj 2009 · 888 Inlägg

Vet man bara vilket år dom fick tex W så kan man se på olika bilar när dom är importerade/registrerade. ser du tex en bmw M5 2001 med W på nummerskylten så vet du att den är importerad från mars 2004 till 23 februari 2005. efter 2007 är det svårare då dom återanvänder gamla skyltar.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Registreri … _i_Sverige

anvandare_12345
16 maj 2009 · 654 Inlägg

soyd skrev:

danhild skrev:
Vi har en V70 inom familjen som köptes ny i Sverige, den börjar också på X men är definitivt inte någon import

Vilken årsmodell har den ?. För då ligger det nog till så att just detta år så gav men alla nyregistrerade bilar X oavsett import eller svensk sålda.


/mvh soyd

Andra kvartalet 2006

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang