6232
Sök

Vad heter delen på turbon? (BILD)

Skaune
16 maj 2009
Trådstartare
Hej köpte en turbo av en privatperson, glad i hågen blev jag när den kommit, tyvärr såg jag att den blivit transportskadad, inget syntes på emballaget på utsidan, men på insidan hade den legat med delen neråt inslagen i en gammal tröja. Nu undrar jag vad delen heter för jag kommer fan inte på det! blir en "ja just det" kommentar sen när jag väl får reda på det! smile OBS! Delen närmast kameran e den jag pratar om!
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 771ebd.jpg

961 Inlägg
16 maj 2009
wastegate ?

eller dump ?
Senast redigerat av talibangran (16 maj 2009)

Pure DieselPower

Volvoskadad
6 017 Inlägg
Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
16 maj 2009
ser snarare ut som att turbon är tappad i golvet på den skadan som är på "dumpen"

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 maj 2009
bara plocka en ny dump till just den där turbon.. + att den där dumpen jag ju fungera som bulig med så länge den inte läcker?

Skaune
16 maj 2009
Trådstartare
jo men den har lyft sig så där r en glipa ellan turbon o dumpn på ca 1-2 mm!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 maj 2009
Axor skrev:
jo men den har lyft sig så där r en glipa ellan turbon o dumpn på ca 1-2 mm!

bara skaffa 1 ny lr köpa dumplock då asså ny dump till turbon
Senast redigerat av MrEricsson (16 maj 2009)

Skaune
16 maj 2009
Trådstartare
tog av den o kollade, den e så intryckt så den öppnar inte som den ska, tänkte dra till bilia nu, får se vad en kostar då!

653 Inlägg
16 maj 2009
Axor skrev:
tog av den o kollade, den e så intryckt så den öppnar inte som den ska, tänkte dra till bilia nu, får se vad en kostar då!

Det är ingen transport skada i vilket fall tror ja smile

Skaune
16 maj 2009
Trådstartare
Aronsson_Kil skrev:
Axor skrev:

nähä, varför tror du inte det då? där var stora märken innuti kartongen och den var rätt dåligt emballerad, plus att dumpventilen låg neråt i kartongen? tror knappast att säljaren har skickat iväg den trasig!

653 Inlägg
16 maj 2009
Axor skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Axor skrev:

nähä, varför tror du inte det då? där var stora märken innuti kartongen och den var rätt dåligt emballerad, plus att dumpventilen låg neråt i kartongen? tror knappast att säljaren har skickat iväg den trasig!

Du sa nyss att det inte var några märken i kartongen.... lol

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
16 maj 2009
Aronsson_Kil skrev:
Axor skrev:
Aronsson_Kil skrev:

Liten skillnad på utsidan och insidan av kartongen wink

Vet själv att en låda kan se perfekt ut från utsidan men sen på insidan är den alldeles demolerad, speciellt om man packar i tjock wellpapp eller om man har flera lager papp i lådan.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Offroad Racing
3 123 Inlägg
16 maj 2009
Aronsson_Kil skrev:
Axor skrev:
Aronsson_Kil skrev:

Inte på utsidan men på insidan var det märken. Ganska betydlig skillnad....big_smile

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 004 Inlägg
16 maj 2009
Axor skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Axor skrev:

nä för det har ju aldrig hänt att någon har blåst någon via en annons....
Senast redigerat av 262turbo (16 maj 2009)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Skaune
16 maj 2009
Trådstartare
Avlastningsventil heter den ju! ny på bilia ca. 1800:- kul!

+Uppfinnare+
643 Inlägg
16 maj 2009
Axor skrev:

Grattis! Surt som fan hmm

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

854 Inlägg
16 maj 2009
Det är bara att plocka från vilket mitsuagg som helst? Åk till skroten eller köp en turbo som är slut och plocka dumpen. Kostar inte i närheten av 1800 smile

653 Inlägg
16 maj 2009
TBOC_Razor skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Axor skrev:

Liten skillnad på utsidan och insidan av kartongen wink

Vet själv att en låda kan se perfekt ut från utsidan men sen på insidan är den alldeles demolerad, speciellt om man packar i tjock wellpapp eller om man har flera lager papp i lådan.

"tyvärr såg jag att den blivit transportskadad, inget syntes på emballaget på utsidan,men på insidan hade den legat med delen neråt inslagen i en gammal tröja."

Något om några skador? tongue

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 maj 2009
Axor skrev:

Sa ju att den hette det. tongue Men det går ju att göra som Kmarcus sa.

Jonas

Sök