trevligt med kaross uppdate blir nog fint detta... väntar spänt på hur den kommer se ut helgrundad sen undrar om något av mina färg tipps kommer att sitta på bilen hehe
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
rockabilly_ponta skrev:
trevligt med kaross uppdate blir nog fint detta... väntar spänt på hur den kommer se ut helgrundad sen undrar om något av mina färg tipps kommer att sitta på bilen hehe
Tackar ja färgval det får framtiden utvisa
¤¤740Racing¤¤ skrev:
Har följt hela tråden å de ser verkligen bra ut! keep on going
6 583 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
Så idag blev det en kortvisit i garaget då jag råkade somna lite för länge när jag kommit hem från jobbet, vaknade i 19tiden men det tog en timme & två muggar kaffe efteråt, innan jag vaknat & hittat ut i garaget så var klockan 20.20... jaja pulade iaf ihop startmotorn med nya kol, & sen hängde jag dit torpedöverdelen & hängde upp rattstången i några remmar för inpassning mot styrsnäcka & allt annat skit som ska få plats
Frågan är ska man köra med rattväxel eller golvväxelspak???????
Startmotorn & 40st skruv&40st mutter (M6 med fläns) för & skruva ihop karossplåtar med: Rattstång mm:
Senast redigerat av farbrorbozze (1 december 2009)
6 583 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
JonR skrev:
Blir en jäkla massa skruvar! Hoppas du har skruvdragare så du inte får tennisarmbåge!
MVH/Jon
Tror inte ens dom här skruvarna räcker. men men det duger iaf att hänga ihop karossen med... Ska ta & räkna igeon nåndag hur många skruv jag behöver finns inte utrymme till nån skruvdragare, det är 2st 10mm nycklar som gäller för att dra åt dom
Senast redigerat av farbrorbozze (1 december 2009)
Tror inte ens dom här skruvarna räcker. men men det duger iaf att hänga ihop karossen med... finns inte utrymme till nån skruvdragare, det är 2st 10mm nycklar som gäller för att dra åt dom
Åh fyfan.. inge skoj! Jo jag antog att det skulle bli några till, är ju en hel del paneler på kärran din! Sånt där jobb som man tröttnar på fort.. iaf jag! Kommer ihåg när jag skulle skruva ihop mitt blästerskåp, säkerligen 40-50 m6 bultar med muttrar och låsbrickor o vanliga brickor... höll på o få krupp efter halva! Blir så himla enformigt! hehe
6 583 Inlägg
1 december 2009
Trådstartare
JonR skrev:
farbrorbozze skrev:
Tror inte ens dom här skruvarna räcker. men men det duger iaf att hänga ihop karossen med... finns inte utrymme till nån skruvdragare, det är 2st 10mm nycklar som gäller för att dra åt dom
Åh fyfan.. inge skoj! Jo jag antog att det skulle bli några till, är ju en hel del paneler på kärran din! Sånt där jobb som man tröttnar på fort.. iaf jag! Kommer ihåg när jag skulle skruva ihop mitt blästerskåp, säkerligen 40-50 m6 bultar med muttrar och låsbrickor o vanliga brickor... höll på o få krupp efter halva! Blir så himla enformigt! hehe
Ungefär som att bygga IKEA möbler... bara det att min IKEA möbel är "made in USA 1928"
6 583 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Golvspak! Känns fel med rattväxel i en rod.
känner så åxå... fast det blir trångt på golvet & det sitter spak på rattstången jag tänkt använda så känns golvspak mer rätt...... därför jag är kluven i frågan...