Toppen återkommer med besked om min åsikt när jag börjat använda det
låter bra... bilder med tycker jag hehehe tycker du att man ska starta en tredje projekt tråd om vanen??
Beror väl på vad du ska göra med den?? pimpmobile? med hjärtformade fönster &, dubbelsäng ibak & inredning i långhårig röd teddy & rödplysch, med massor av röda lampor ??
du är ju inte långt ifrån sanningen hehehhe... finns redan rälig orange teddy och en del röda lampor
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 584 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
rockabilly_ponta skrev:
farbrorbozze skrev:
rockabilly_ponta skrev:
låter bra... bilder med tycker jag hehehe tycker du att man ska starta en tredje projekt tråd om vanen??
Beror väl på vad du ska göra med den?? pimpmobile? med hjärtformade fönster &, dubbelsäng ibak & inredning i långhårig röd teddy & rödplysch, med massor av röda lampor ??
du är ju inte långt ifrån sanningen hehehhe... finns redan rälig orange teddy och en del röda lampor
Låter toppen det
ska bli kul o bygga ska försöka ha lite tid till dem andra bilarna med hehehe inte lätt me allt samtidigt heehe de borde du med veta
Ser ju skit- bra ut, bokstavligt talat Kul att det har börjats att pilla med motor, hoppas det kommer att gå fint Ser ut att behöva en del blästring och färg
6 584 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Tackar
ja vi får se vad jag gör åt motorn. i första hand blir det tvätt iaf. kanske målas den svart & eventuellt åker insuget med strombergarna på men jag tror nästan det får vänta ett tag. Har kromade ventilkåpor men är osäker på om jag ska använda dom. vill nog hellre skaffa nå alu.kåpor. ska hänga på headders, startmotor & kort vattenpump, sen i med den i ramen.
6 584 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Så efter en timmes vilande gick jag ut en sväng i garaget igen. Så nu nu är motorn avfettad skrubbad, sköljd & avfettad & sköljd... & avfettad... & sköljd. nu ska den torka & så tar man nya tag nån annan dag & skrapar med mejslar, knivar mm & borstar med stålborte för att sen tvätta den igen.
Därefter blir det nog lite färg på den... ska den vara SVART så inte skiten syns så bra i framtiden eller nån RÖD eller kanske BLÅ färg??
Senast redigerat av farbrorbozze (30 januari 2010)
varför inte plocka ner den och köra i tvättmaskin på jobbet? fast nog tycker jag att rodden är värd nått bättre än en 350, en 327a hade ju varit finare.
6 584 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
dadde skrev:
eftersom du har en ford så tycker jag fords blåa motorfärg
Jamen nu är det ju en cheva motor
krullo skrev:
varför inte plocka ner den och köra i tvättmaskin på jobbet? fast nog tycker jag att rodden är värd nått bättre än en 350, en 327a hade ju varit finare.
För att jag inte ska gå igenom motorn i nuläget. vill bara ha i den i bilen som byggmall, (den är startbar som den är bara jag skruvar dit en ny trågpackning) men vill bara ha på färg så den ser fin ut just nu.
Vad är finare på en 327?
Senast redigerat av farbrorbozze (30 januari 2010)