9262
Sök

Val av paket, högtalare plus huvudenhet

407 Inlägg
11 april 2006
Trådstartare
Budget: Ca 1500:-

Vad behövs: Huvudenhet, ett par 5,25- respektive ett par 6,5 tums högtalare.

Jag har varit inne en hel del på brl´s paket för 1495:- men då får jag bara med en av mina efterfrågade högtalare eftersom 6x9 tums högtalarna där är "fasta" och det är bara de små högtalarna man kan välja bland där. Tänkte att man kanske man försöka göra en deal med brl så man får byta ut de stora högtalarna och ersätta men någon av dem jag behöver, fast det kanske är lönlöst...

När det gäller huvudenheten så har jag fastnat rätt mycket för den som är med i det beskrivna paketet ovan, nämligen JVC KD-G162  spelaren. Jag ser gärna att den är med i paketet men om någon har förslag på ett paket med en annan ska jag givetvis överväga det.

I värsta fall får jag väll helt enkelt köpa ett paket på brl för 1495:- och sedan köpa till 5,25 tums högtalare därifrån också. Då får jag ett par 6x9 tums över men det får jag i värsta fall ta. Men jag är öppen för era förslag på vad jag kan köpa enligt de ovan nämnda kriterierna. Glömde nästan att säga att 5,25 tums högtalarna inte får ha en monteringsbredd överstigande 120mm. Har väldigt tajt där jag ska trycka in dem så...

Ser också att det inte är för många ställen jag behöver beställa ifrån eftersom då massa fraktkostnader tillkommer. BRL har ju bland annat fraktfritt plus 5% rabatt när man är medlem där så det gör ju att de blir några kronor billigare.
Senast redigerat av Vallås Locos (11 april 2006)

1 453 Inlägg
11 april 2006
På BRLs hemsida fann jag  JVC KD-G162 med Gas 6x9" + 5,25"

Är detta vad du är ute efter?

407 Inlägg
11 april 2006
Trådstartare
Nej det är ett par 5,25 tums och ett par 6,5 tums högtalare jag är ute efter, INTE ett par 6x9 tums...

407 Inlägg
11 april 2006
Trådstartare
Lägger upp två förslag som jag tänkte kolla vad ni säger om

1. www.brl.se

Huvudenhet: JVC KD-G162, pris: 998:-

5,25 tums högtalare: Sony XSF1324, pris: 498:-

6,5 tums högtalare: Sony XS-F1724, pris: 548

Totalt: 2044:- - medlems rabbat på 5% = 1942:- (fraktfritt)

2. www.netonnet.com

Huvudenhet: Avant CD-200, pris 990:-

5,25 tums högtalare: Sony XSF1324, pris: 299:-

6,5 tums högtalare: Sony XS-F1724, pris: 399:-

Totalt: 1688:-, plus frakt

Så vad tycker ni om de här paketen? Någon som har Avant spelaren och vet om den är något bra? Eftersom jag nu är förtjust i JVC spelaren skulle jag kunna beställa den från BRL och sedan högtalarna från netonnet och då skulle jag nog tjäna några kronor. Men på andra sidan så känns det bättre att beställa allt från samma företag eftersom det blir lättare om något nu skulle gå fel. Det blir nog billigast att köpa från netonnet men frågan är om Avant spelaren är något bra, den ser lite plastig ut enligt mig men å andra sidan tar den både mp3 skivor och har USB ingång. Kommentera gärna om ni har erfarenhet kring produkterna i paketen eller om ni rekommenderar något.

494 Inlägg
11 april 2006
bara undra varför du vill ha 6,5 tums och 5,25 de vanliga burkar väll vara att man har ett av dessa!
men att lägga ut lite mera för en shysstare huve är pengar väl spenderade för de är de som systemets hjärta.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

407 Inlägg
11 april 2006
Trådstartare
Jo det kanske är vanligast men nu ser det inte ut så i min bil. Framme i dörrarna så sitter där ett par 6,5 tums nu. Någon sa att det skulle sitta 4x6 or där original men det kan ha varit någon av de förra ägarna som har ändrat det.

Sedan så är jag inte helt säker på att det ska sitta 5,25 tums högtalare där bak men vad jag har kunnat mäta så ska det passa. Är en kombi jag har och de bakre högtalarna sitter bak på stolpen vid bagageluckan så att säga. Satt galler framför där högtalarna ska sitta och de var lite problematiskt att få väck eftersom det var fastskruvade på plastpanelen. Orkade inte skruva bort allt men det gick ändå att mäta eftersom en av fästningsanordningarna hade lossnat så man kom in med måttband. Hålet var 12-12,5 cm i diameter och då borde jag enligt mina beräkningar få plats med ett par 5,25 tums högtalare där också.

Visst kan man sedan investera mer pengar på själva huvudenheten men jag har en begränsad ekonomi och den kan jag inte rå för. Det går säkerligen att bränna alla min tänka pengar på en huvudenhet och skita i högtalarna. Men då tror jag knappast jag får något bättre ljud än av att köpa ihop något av ovan paket eller liknande.

407 Inlägg
12 april 2006
Trådstartare
Köpet är nu slutfört så nu går det inte att påverka mig åt vad jag ska välja för något. Det blev "paketet" ovan som jag hade plockat ihop från BRL för 1942:-. Ni kan dock alltid såga eller säga hur ni tror att den huvudenheten plus högtalarna blir. Som sagt så är jag bara ute efter att få lite hyfsat ljud i bilen för en billig peng. Idag så finns där ingen stereo i den och det är väldigt irreterande kan jag säga men nu ska det i alla fall bli ändring på det snart...

Sök