Beställde min insignia samma dag som sedanen hade premiär. Fick bilen ngn månad sedan och var ju glad. Öppnade bagaget och såg till min förvåning att höjden hade krympt med ca 1/4. Vafan tänkte jag och lyfte upp mattan. Jag har beställt ett fullstort reservhjul och det visar sig att baljan som hjulet ligger i är för grunt för ett normalt hjul. Detta löser de med att sätta en frigolitring runt hjulet. Då blir ju bagagegolvet upphöjt och utrymmet mindre.
Jag påpekade för dem att jag inte ville ha detta utan de får sätta i ett tunt reservhjul med tillhörande matta.
Men detta vägrar de att göra utan säger att jag fått vad jag beställt.. grejen är att detta inte stod med i ngt datablad och säljaren visste inte om det heller så det framkoma aldrig under beställningen. De kommer med lama förklaringar att de inte kan känna till allt på en ny bil osv. Men ärligt talat det skiter jag i som kund. Det är lätt fixat om de vill. De kom med iden att jag själv skulle köpa ngt tyg och bygga om hit o dit, vad tror de att jag köper en bil för 240k och sedan skall behöva göra sådant. Faaaannnn vad drygt. De gav mig oxå föslaget att jag själv skulle köpa det smala hjulet med matta för 2200kr. Fan de borde skämmas.
Säljaren sa sist jag var där att nu hade han iaf skickat ut ett mejl till kollegor om detta så detta inte händer igen. Visst vad tjänart jag på det
Inte ska väl en kund behöva ta sånt här skit när de har brustit i sin information.
Nu har jag iaf gjort en ARN anmälan så får vi se vart det leder.