Turbokonvertera en volvo 240 glt 81-

jh-hindersson OVERBOOSTED
27 maj 2009 · 852 Inlägg

240bns skrev:
Om du är ute efter "dumpljudet" så lär du bli missnöjd om du bara tänker ladda 0.2-0.4 räcker knappt för att öppna dumpen och kommer knappt höras.
Satsa hellre då på att trimma motorn du har och köp en elektronisk-fejkdump med tillhörande högtalare.

men lite dump måste det väll bli det blir ju som en lätt trycks turbo eller ??elektronisk-fejkdump kostar rätså mycket med??

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893
Volvo 940 "15900mil" (1992)
Toyota Supra mkiv "OVERBOOST v2" (1996)
Sluskk
27 maj 2009 · 778 Inlägg

lysna inte på dom! dom vet inget kostar inte så mycket konvetera du ska bara ha den några månader räkna med 5-8.000kr i alla fal sen får du lära dig lite big_smile

jh-hindersson OVERBOOSTED
27 maj 2009 · 852 Inlägg

Sluskk skrev:
lysna inte på dom! dom vet inget kostar inte så mycket konvetera du ska bara ha den några månader räkna med 5-8.000kr i alla fal sen får du lära dig lite big_smile

men jag har ju allting utom intercooler o lite slangar så big_smile

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893
Volvo 940 "15900mil" (1992)
Toyota Supra mkiv "OVERBOOST v2" (1996)
Rojpen
27 maj 2009 · 2 230 Inlägg

Sluskk skrev:
lysna inte på dom! dom vet inget kostar inte så mycket konvetera du ska bara ha den några månader räkna med 5-8.000kr i alla fal sen får du lära dig lite big_smile

det beror helt på vilken bil det gäller å vad du kör med, å om det är snik bygge eller riktigt bygge tongue
riktigt bygge kan du räkna med långt över 20 iaf  wink

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Sluskk
28 maj 2009 · 778 Inlägg

nåtera jag sa månader * inte år wink

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
27 oktober 2010 · 1 948 Inlägg

Hur gick det med detta bygget då??? antar att de aldrig blev nått eftersom att bilen är skrotad och det inte stod nått om att den haft turbo wink

Senast redigerat av AcesHigh666 (27 oktober 2010)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
hyperspace
27 oktober 2010 · 138 Inlägg

kan jag turbo konventera min mazda 323 1986? smile ärr rätt sugen på att få upp hkn på den bilen tongue

Självmord är det enda alternativet.
Aga_Diff Bärs!
27 oktober 2010 · 3 456 Inlägg

hyperspace skrev:
kan jag turbo konventera min mazda 323 1986? smile ärr rätt sugen på att få upp hkn på den bilen tongue

Jag vet inte om just du kan, antagligen inte eftersom du frågar om det går, men JA, man kan montera Turbo på alla förbränningsmotorer. Skulle jag tro.

Senast redigerat av Aga_Diff (27 oktober 2010)

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
hyperspace
27 oktober 2010 · 138 Inlägg

nej jag kan inte ^^ har personer som jag kan fråga så dom gör det men vill inte spela dum inför dom så jag frågar här istället wink men hur mycle hässtkraffter borde det ökas med då? och kan man besikta den med turbo?

Självmord är det enda alternativet.
Aga_Diff Bärs!
27 oktober 2010 · 3 456 Inlägg

hyperspace skrev:
nej jag kan inte ^^ har personer som jag kan fråga så dom gör det men vill inte spela dum inför dom så jag frågar här istället wink men hur mycle hässtkraffter borde det ökas med då? och kan man besikta den med turbo?

Nej, man kan inte bara rulla in hos SBP å rycka på axlarna å tro att det ska gå igenom...

Om man gör ett bra jobb & bitarna lirar så brukar man räkna på att 1bar överladd ska ge runt 100% effektökning.. plus/minus några %.

SÖK, det finns konverterings trådar i drivor här på forumet...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
i500
24 november 2011 · 135 Inlägg

hade vart intressant och få höra hur det slutade med volvo konverteringen då jag funderar på att göra samma sak eftersom jag har allt liggandes big_smile

Vurtne DEVIL
24 november 2011 · 1 171 Inlägg

För er som tror att det inte går att turbokonvertera en orginal motor som denna grabben som startade tråden och inte kan gå igenom besiktningen med den sen, ni är ju efter i tiden. Det finns nu sätt på att gömma turbon + allt annat som tillhör så att inte besiktningsmännen ser det. Kan även justera laddet på en orginal till max 0,4 med orginal styrsystem, ökar man laddet så tar det inte länge förän det smäller. PBF så rekommenderar jag att bara slänga i en TiC som andra har sagt, mycket billigare och smidigare dessutom, du verkar ju ha nollkoll på när det kommer till konvertering överhuvudtaget. Och att be nån annan göra det åt en kostar ju pengar, om dom inte är riktigt snälla och gör det gratis, vilket jag tvekar på. Och som de andra sa, skulle va kul att höra vad som hände med denna bilen.

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang