7322
Sök

Frontmatad Intercooler till S4

395 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
Tja,
Jag funderar starkt på att byta ut mina små original intercoolers till en större frontmatad.
Någon som vet vad som passar och var det finns?
Och behöver man mappa om bilen eller något när man bytt till en större intercooler?

498 Inlägg
21 maj 2009
Victorduvet skrev:
Tja,
Jag funderar starkt på att byta ut mina små original intercoolers till en större frontmatad.
Och behöver man mappa om bilen eller något när man bytt till en större intercooler?

Eller så gör du det lätt för dig och byter dina intecoolers till rs4:ans större som är bolt on med samma placering?

Finns tom hela uppgraderingskitt s4 till rs4 men tyvärr så kostar de en hel del.

Och givetvis behöver du inte mappa om bilen för att du byter ic.
Senast redigerat av enpatte (21 maj 2009)

395 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
enpatte skrev:
Victorduvet skrev:
Tja,

Eller så gör du det lätt för dig och byter dina intecoolers till rs4:ans större som är bolt on med samma placering?

Finns tom hela uppgraderingskitt s4 till rs4 men tyvärr så kostar de en hel del.

Och givetvis behöver du inte mappa om bilen för att du byter ic.

jooo visst vore det enkelt, meeen. då kostar ju rs4ans mycket mer än en STOR vanlig gör smile

Sök