Team-Adolfsson skrev:Rquired skrev:Team-Adolfsson skrev:att en mercedes rostar något jävulskt är rent jävla SKITSNACK
en mercedes rostar inte värre än vad en vanlig BMW i samma årsmodell gör
så lägg ner att mercedes rostar så jävligt sett dig skriva det i många trådar
edit
tycker du ska kolla på en 270/320 CDI från 00 och uppåt E klassen självklart
vill du ha bra lastutrymme så ska du köra på W210 kombi karossen lastar bra mycket mer än vad en V70 gör och inte alls dyra längre
milen behöber man inte oroa sig särskilt mycket om vi har en 03a som rullat 60000 mil snart
finns då ingen rost på den o då har den gått som taxi i stockholm 40000 mil me
sen att den drar 0.5 landsvag och 0.7 blandad körning är inte dåligt det heller på en bil som väger 1800kg och har ca 200hk samt 500nm våran 270cdi med kcr box
*host*E-klass*host*
Sitter med vår A-merca, 5år gammal och rostiga skärmar samt prickar på både a/b/c/d stolpar samt tak. Påslag säger Mercedes när man försöker få garantirep på det (fullservad bil), och det finns en hel del liknande exempel att finna.
En E-klass av den generationen (W1xx nånting 96-02 typ) rostar väldigt mycket mer än samma årsmodeller av Bmw E39. Även C-klass rostar rätt mycket bättre än Bmw E36.
Men rent generellt både före och efter dessa modeller är inte Mercedes ett märke som rostar mycket. Men att Mercedes hade stora problem med rostskyddet på dessa modeller erkänner de ju till och med själva...
vi har 4 E klass
en 88a
en 89a
en 96a
en 03a
alla är diesel bilar och har rullat över 40000 mil
finns inte en rostfläck på någon av dom
min W201 fanns det ingen rost på innan jag ställde in den
ställde dock in den 2 månader utan att tvätta av den då har rosten börjat krypa fram i skärmarna
polarens C klass 98a har rullat 28000 mil finns inte en rostfläck
vi har brukat ca 12 mercedesar under 20 år och ingen av dom har rostat mer än vad andra bilar har gort
dom 3 BMWs jag har haft har därimot rostat som jag vet inte vad
2st E30 coupe och en E34
ingen av dom över 25k mil
JonR
JA jag påstår att mercedes har bra rostskydd
av dom 12st vi har haft så har ingen rostat mer än vad andra har gort
jag har bara ägt C klass men föräldrarna och min bror kör E klass och har nästan alltid gort
ingen av dom har rostat något särskilt
Den enda som är intressant är 96an, före och efter det har Mercedes bra skydd mot rost. Det skrev jag också ovan. Men att E-klass av årsmodellerna 96-03(inte den nya som kom 2003 då) rostar nått djävulskt är ett faktum. Har du en rostfri sådan har väl den i princip stått i rostskyddsmedel...
Lite lustigt att tillverkaren själv går ut och erkänner rostproblem på en modell och sen sitter ägaren till en sådan bil och hävdar att modellen har fullgott skydd. Tror Mercedes har liite mer att förlora på att erkänna en sådan sak än vad Team A. har
Senast redigerat av Rquired (24 maj 2009)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
0
0
0
0