6514
Sök

Saabs Sensonic

31 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
tjenare jag är i akut beroende av hjälp, mitt problem är att min bil som är en saab 900 2,0t -95 inte frikopplar den har sensonic systemet i sig och fattar inte riktigt hur det fungerar. har försökt fatta men är faan svårt

så är det någon som känner igen sig lr vet vad felet är lr var man kan hitta en sprängskiss över sensonic systemet?

tackar på förhand för alla svaren.
Senast redigerat av Chim_Chim (21 maj 2009)

2 164 Inlägg
21 maj 2009
Du har inga fel koder då?

MVH

82 Inlägg
21 maj 2009

31 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
nä jag har ingen felkod tyvärr. och den sidan förstår jag inte riktigt hur man luftar på.

82 Inlägg
21 maj 2009
Chim_Chim skrev:
nä jag har ingen felkod tyvärr. och den sidan förstår jag inte riktigt hur man luftar på.

Önskar jag kunde hjälpa dig mer men den växelådan är lite den som Saab ville glömma tror jag wink

31 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
jo men tack ändå vill bara veta nu hur man luftar men det löser kankse sig till slut. jo det kanske är som du säger. tack ändå

82 Inlägg
21 maj 2009
destroyer skrev:
Här står det lite om Sensonic.

http://www.saabcentral.com/~munki/techn … /index.htm

Det stod ju på den här sidan hur man luftar fast på engelska??

31 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
jojo men hur menar dom med att lufta som ett vanligt hydralsystem hur skall man göra det utan batteriet inkopplat?

689 Inlägg
21 maj 2009
Chim_Chim skrev:
jojo men hur menar dom med att lufta som ett vanligt hydralsystem hur skall man göra det utan batteriet inkopplat?

Man behöver inget batteri för att lufta, såvidare du inte tänkt lufta med bilen igång (men ser ingen anledning till de)

Smålänning
7 887 Inlägg
21 maj 2009
Ja kolla så att kopplingen är riktigt luftad. Är enda tipset jag kan ge dig...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

31 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
nä jag kan tänka mig det men får se hur faan jag skall lufta och hoppas det hjälper verkar som fler har haft det felet så värt att test.

jo jag skall testa lufta men jag tror att huvudcylinderns kolv fastnar och därför inte får upp nåt tryck. hade isär sikten och den trögade faktiskt lite så får se.

Saab vill faan inte berätta heller, dom bara säger kom hit så får vi se vad det är och fixa det. men hur jävla billiga är dom då.

2 164 Inlägg
22 maj 2009
De kan vara så enkelt att slavcylindern har gett sig.
Men mitt tips till dig är att bygga om den till vanlig hydralisk koppling.
De är vanligt med problem med just sensonic bilarna och just lådorna.

MVH

31 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
jo jag har bestämmt mig för att bygga om. pratade med en kontakt och han sa att om det kommit in olja i själva huset så var det bara att slänga, finns inte att köpa längre, och det var blött på fel sida kolven så.

skall bygga om till hel manuell men vad behöver man göra för att bygga om till hydralisk? det är ju redan draget in i växellådan. är det bara att koppla slangen till ett riktigt pedalställ med huvudcylinder?

2 164 Inlägg
23 maj 2009
Chim_Chim skrev:
jo jag har bestämmt mig för att bygga om. pratade med en kontakt och han sa att om det kommit in olja i själva huset så var det bara att slänga, finns inte att köpa längre, och det var blött på fel sida kolven så.

skall bygga om till hel manuell men vad behöver man göra för att bygga om till hydralisk? det är ju redan draget in i växellådan. är det bara att koppla slangen till ett riktigt pedalställ med huvudcylinder?

Ja exakt de är bara de som behövs.
o de kan du köpa på nån skrot eller liknande.
Glöm bara inte att de är bromsvätska du ska fylla de med sen o inget annat.

MVH

31 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
okej tack då har ajg stärkt min teori om att det är det som behövs. en jag känner sa att jag var tvungen att byta låda men det hade jag svårt att tro.

tack så mkt för bra svar skall se om jag kan pilla ihop något under kommande veckans kvällar kan ju inte vara så svårt. det tar nog bara lite tid att göra det.

2 164 Inlägg
24 maj 2009
Låda behöver du inte byta men koppla bort elektroniken bara så funkar de bra.

MVH

Sök