Stx stylingbutiken.se basar är de skit?

tjox Däckspert
22 maj 2009 · 298 Inlägg

Jag undrar om någon har provat stylingbutikens egna basar.
Enligt faktan så skulle dom vada i klass med tex. mds eller magnat med kostar inte mer än vad jag skiter ut på morgonen.
Här någon provat dom är de skit eller skitbra?hmm

Livet börjar vid 6200rpm!!!
Baxtr Leg. nöt
22 maj 2009 · 460 Inlägg

Har själv haft STA Predator Boom Box 2x10 lådan i min gammla bil.. lät helt okej..

MVH

SAAB
740Glt16valve
22 maj 2009 · 247 Inlägg

tjox skrev:
Jag undrar om någon har provat stylingbutikens egna basar.
Enligt faktan så skulle dom vada i klass med tex. mds eller magnat med kostar inte mer än vad jag skiter ut på morgonen.
Här någon provat dom är de skit eller skitbra?hmm

hehe mds och magnat är inte bra har itne provat dom själv men kan tänka mig att det är som zachrys värsta tior och dom spelar inge bra wink

:):) 740:):)
Volvo 740 turbo "laddtrycket" (1986)
Chevrolet El Camino "SS candy röd" (1970)
SimonFlygare
30 maj 2009 · 269 Inlägg

Undrar också om någon provat dom???

Senast redigerat av Raggo (30 maj 2009)

Leo86
31 maj 2009 · 1 468 Inlägg

jag har provat dom. om man gillar pro series på öb så visst. den kvalitén anser jag att dom basarna håller. magnat är ett bra märke har kört mycket med dom. klart bättre än mds i vilket fall.
Men dessa basar ligger långt under. det är inte ens några bra hifi-basar.
Om du skulle spela 135db med 2st sånna basar då har du gjort det omöjliga typ.
Dom klarar ingen effekt, spelade mina med 500w-rms och dom brann upp efter 20 minuter.
Ingen bra referens tycker jag.
Du kan till och med satsa mer på gas typ. billigt och låter relativt.

mvh  smile

tjox skrev:
Jag undrar om någon har provat stylingbutikens egna basar.
Enligt faktan så skulle dom vada i klass med tex. mds eller magnat med kostar inte mer än vad jag skiter ut på morgonen.
Här någon provat dom är de skit eller skitbra?hmm

andreas_gbg_
2 juni 2009 · 1 634 Inlägg

740Glt16valve skrev:

tjox skrev:
Jag undrar om någon har provat stylingbutikens egna basar.
Enligt faktan så skulle dom vada i klass med tex. mds eller magnat med kostar inte mer än vad jag skiter ut på morgonen.
Här någon provat dom är de skit eller skitbra?hmm

hehe mds och magnat är inte bra har itne provat dom själv men kan tänka mig att det är som zachrys värsta tior och dom spelar inge bra wink

Men du kan ju inte säga att något inte är bra om du inte testat det själv.. snälla du.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Pro_fxr jobbar påre
2 juni 2009 · 751 Inlägg

Leo86 skrev:
jag har provat dom. om man gillar pro series på öb så visst. den kvalitén anser jag att dom basarna håller. magnat är ett bra märke har kört mycket med dom. klart bättre än mds i vilket fall.
Men dessa basar ligger långt under. det är inte ens några bra hifi-basar.
Om du skulle spela 135db med 2st sånna basar då har du gjort det omöjliga typ.
Dom klarar ingen effekt, spelade mina med 500w-rms och dom brann upp efter 20 minuter.
Ingen bra referens tycker jag.
Du kan till och med satsa mer på gas typ. billigt och låter relativt.

mvh  smile

tjox skrev:
Jag undrar om någon har provat stylingbutikens egna basar.
Enligt faktan så skulle dom vada i klass med tex. mds eller magnat med kostar inte mer än vad jag skiter ut på morgonen.
Här någon provat dom är de skit eller skitbra?hmm

här har du ju ett bra exempel:P han säger att de är skit så köp inte...
köp GAS istället... och kan säga.rätt låda till GAS 10" Alpha serien så kan ja säga att du spelar ur din bil utan tvekan.har själv haft dom med bandpasslåda och spelade nåååå jääävulskt.och dom är billiga.. köp enligt mig Gas om du har dåligt med cash

Audi A5 (2008)
Frissan
2 juni 2009 · 4 693 Inlägg

Pro_fxr skrev:

Leo86 skrev:
jag har provat dom. om man gillar pro series på öb så visst. den kvalitén anser jag att dom basarna håller. magnat är ett bra märke har kört mycket med dom. klart bättre än mds i vilket fall.
Men dessa basar ligger långt under. det är inte ens några bra hifi-basar.
Om du skulle spela 135db med 2st sånna basar då har du gjort det omöjliga typ.
Dom klarar ingen effekt, spelade mina med 500w-rms och dom brann upp efter 20 minuter.
Ingen bra referens tycker jag.
Du kan till och med satsa mer på gas typ. billigt och låter relativt.

mvh  smile

tjox skrev:
Jag undrar om någon har provat stylingbutikens egna basar.
Enligt faktan så skulle dom vada i klass med tex. mds eller magnat med kostar inte mer än vad jag skiter ut på morgonen.
Här någon provat dom är de skit eller skitbra?hmm

här har du ju ett bra exempel:P han säger att de är skit så köp inte...
köp GAS istället... och kan säga.rätt låda till GAS 10" Alpha serien så kan ja säga att du spelar ur din bil utan tvekan.har själv haft dom med bandpasslåda och spelade nåååå jääävulskt.och dom är billiga.. köp enligt mig Gas om du har dåligt med cash

I know roll

Booyakasha!
Soderqvist
2 juni 2009 · 660 Inlägg

tjox skrev:
Enligt faktan så skulle dom vada i klass med tex. mds

Om dom är i klass med MDS så ska du fundera på något annat,

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
BJonsson
3 juni 2009 · 4 074 Inlägg

vad är det för fel på MDS då??

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Soderqvist
3 juni 2009 · 660 Inlägg

BJonsson skrev:
vad är det för fel på MDS då??

Felet med MDS är att dom är tar ut mycket pengar för skit, MDS = Mycket Dyrt Skit. Allt är juh relativt, gillar du MDS så fine det är ditt problem, jag gillar Mutant vilket jag vet att du inte gillar men det är precis som för dig mitt problem.

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
740Glt16valve
3 juni 2009 · 247 Inlägg

Soderqvist skrev:

BJonsson skrev:
vad är det för fel på MDS då??

Felet med MDS är att dom är tar ut mycket pengar för skit, MDS = Mycket Dyrt Skit. Allt är juh relativt, gillar du MDS så fine det är ditt problem, jag gillar Mutant vilket jag vet att du inte gillar men det är precis som för dig mitt problem.

//Soderqvist

både mutant och mds är skit wink

:):) 740:):)
Volvo 740 turbo "laddtrycket" (1986)
Chevrolet El Camino "SS candy röd" (1970)
740Glt16valve
3 juni 2009 · 247 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

740Glt16valve skrev:

tjox skrev:
Jag undrar om någon har provat stylingbutikens egna basar.
Enligt faktan så skulle dom vada i klass med tex. mds eller magnat med kostar inte mer än vad jag skiter ut på morgonen.
Här någon provat dom är de skit eller skitbra?hmm

hehe mds och magnat är inte bra har itne provat dom själv men kan tänka mig att det är som zachrys värsta tior och dom spelar inge bra wink

Men du kan ju inte säga att något inte är bra om du inte testat det själv.. snälla du.

jag har haft en mds audiophile och en fanatic haha båda höll på och ge upp så sålde skiten i stället haha

:):) 740:):)
Chevrolet El Camino "SS candy röd" (1970)
Volvo 740 turbo "laddtrycket" (1986)
Dream_on
3 juni 2009 · 214 Inlägg

MDS ja.. det är ju bra saker big_smile..

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
luunggan
3 juni 2009 · 956 Inlägg

Jag skulle säga skit. Min bror hade 2 st 12" förut innan dom vart stulna och dessa var verkligen dåliga. Var inget vidare tryck eller bra ljud över huvudtaget. Då körde vi i rekomderad låda och drev med 150wrms på varje. Sen bör man tänka på att vissa av deras basar är på 8ohm, inte alltid så lämpligt att använda i bilen.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Dream_on
3 juni 2009 · 214 Inlägg

luunggan skrev:
Jag skulle säga skit. Min bror hade 2 st 12" förut innan dom vart stulna och dessa var verkligen dåliga. Var inget vidare tryck eller bra ljud över huvudtaget. Då körde vi i rekomderad låda och drev med 150wrms på varje. Sen bör man tänka på att vissa av deras basar är på 8ohm, inte alltid så lämpligt att använda i bilen.

Det var ironi.. går ju inte köra med mds..

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...
Leo86
3 juni 2009 · 1 468 Inlägg

MDS ärjuh alltid mds liksom. skit rakt igenom.
Deras nackdel är enligt mig deras talspolar som inte hänger med riktigt.
Möjligtvis vid låg volym att domo funkar bra. men vad händer när man ger högtalarna lite effekt ?
Bra dom som verkligentestat vet vad jag pratar om. rätta mig gärna om ja har fel. som han den andra snubben sa. mycket överpris och bara skit-.

BJonsson skrev:
vad är det för fel på MDS då??

H0lmgren
3 juni 2010 · 572 Inlägg

såg  att tråden va gammal men jag skriver ändå tongue Jag har tre stylingbutiken sta 12" 1200W. Och dom driver jag med två sunksteg o jag spelar så mina dörrar och bagagelucka hoppar. jag e jävligt nöjd med mmina basar från stylingbutiken.. men tyvärr kan man inte köpa just dom mer..

Senast redigerat av Dannz0 (3 juni 2010)

DZ Design På Facebook
stRaend
3 juni 2010 ·

Dannz0 skrev:
såg  att tråden va gammal men jag skriver ändå tongue Jag har tre stylingbutiken sta 12" 1200W. Och dom driver jag med två sunksteg o jag spelar så mina dörrar och bagagelucka hoppar. jag e jävligt nöjd med mmina basar från stylingbutiken.. men tyvärr kan man inte köpa just dom mer..

Sedan så beror det på om det är bra eller inte att dörrarna och bagageluckan "hoppar"

mYGeL
3 juni 2010 · 1 338 Inlägg

Leo86 skrev:
MDS ärjuh alltid mds liksom. skit rakt igenom.
Deras nackdel är enligt mig deras talspolar som inte hänger med riktigt.
Möjligtvis vid låg volym att domo funkar bra. men vad händer när man ger högtalarna lite effekt ?
Bra dom som verkligentestat vet vad jag pratar om. rätta mig gärna om ja har fel. som han den andra snubben sa. mycket överpris och bara skit-.

BJonsson skrev:
vad är det för fel på MDS då??

gammal tråd men stämmer ju inte att MDS ej tål effekt. har väl bevisats nu under vintern samt början av säsongen av vissa på tävlingar bla. samt under hårdtester i vintras wink

Ta ett annat märke och bas i samma prisklass som klarar hårdköras så mkt med bla UD5000DB eller vad det heter.. tongue
och spela över och runt 150db med en bas.

Tänker på MDS FR12W samt MDS DS1214. wink

mvh//

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang