Stx stylingbutiken.se basar är de skit?

_DamnIt R1 driver!
3 juni 2010 · 5 128 Inlägg

Och jag har med ett bevis, köpte ett framsystem för 1700kr där, är på 100w/sida, matar dom med 200w/sida och nästan maxar stereon, låter inte konstigt för 5öre! Spelar på som fan! Så allt från mds är inte skit, men dom är ju som alla andra och gör även billigare saker till dom som tycker billigt är bäst!

Leo86
3 juni 2010 · 1 468 Inlägg

_DamnIt skrev:
Och jag har med ett bevis, köpte ett framsystem för 1700kr där, är på 100w/sida, matar dom med 200w/sida och nästan maxar stereon, låter inte konstigt för 5öre! Spelar på som fan! Så allt från mds är inte skit, men dom är ju som alla andra och gör även billigare saker till dom som tycker billigt är bäst!

okej. men tråden e juh liksom hmm typ 2 år gammal. mds VAR skit o har blivit bättre men köper hellre nåt annat än mds oavsett. mds har aldrig gjort nåt bra intryck på MIG o japps. ja har prövat lite granna smile

stRaend
3 juni 2010 ·

kanske är som så att mds har gått och förbättrat sig ? wink fast när jag började kolla på bilstereo och liknande så sa alla att mds var skit och allt möjligt. Så det är väl det som skrämt alla ifrån mds. Men nu när man tittar på resultat som bl.a woodman & neo321 (tror jag?) åstadkommer med mds prylar så verkar det ju mer än lovande smile

H0lmgren
4 juni 2010 · 572 Inlägg

stRaend skrev:

Dannz0 skrev:
såg  att tråden va gammal men jag skriver ändå tongue Jag har tre stylingbutiken sta 12" 1200W. Och dom driver jag med två sunksteg o jag spelar så mina dörrar och bagagelucka hoppar. jag e jävligt nöjd med mmina basar från stylingbutiken.. men tyvärr kan man inte köpa just dom mer..

Sedan så beror det på om det är bra eller inte att dörrarna och bagageluckan "hoppar"

Det beror ju på vad man själv ser på det ju.. Hehe.. Bra för bilen? Nej.. Bra för mig? Nja. Jag vet att det dunkar.. Hehe wink

DZ Design På Facebook
Pro_fxr jobbar påre
4 juni 2010 · 751 Inlägg

Dannz0 skrev:

stRaend skrev:

Dannz0 skrev:
såg  att tråden va gammal men jag skriver ändå tongue Jag har tre stylingbutiken sta 12" 1200W. Och dom driver jag med två sunksteg o jag spelar så mina dörrar och bagagelucka hoppar. jag e jävligt nöjd med mmina basar från stylingbutiken.. men tyvärr kan man inte köpa just dom mer..

Sedan så beror det på om det är bra eller inte att dörrarna och bagageluckan "hoppar"

Det beror ju på vad man själv ser på det ju.. Hehe.. Bra för bilen? Nej.. Bra för mig? Nja. Jag vet att det dunkar.. Hehe wink

precis... nog kan ja få så att rutorna på bilen sviktar med mina 12" basar..meeeen då låter de inte snyggt..de ska ju ge tryck men ändå låta snyggt..inte bara peaka hela tiden..
har inte hört något av MDS nya basar.men enligt mig så finns de mkt mkt finare basar och högtalare å köpa..lägg till nåra hundra så får du typ DLS som enligt mig låter mkt bättre..

Audi A5 (2008)
stRaend
4 juni 2010 ·

Pro_fxr skrev:

Dannz0 skrev:

stRaend skrev:
Sedan så beror det på om det är bra eller inte att dörrarna och bagageluckan "hoppar"

Det beror ju på vad man själv ser på det ju.. Hehe.. Bra för bilen? Nej.. Bra för mig? Nja. Jag vet att det dunkar.. Hehe wink

precis... nog kan ja få så att rutorna på bilen sviktar med mina 12" basar..meeeen då låter de inte snyggt..de ska ju ge tryck men ändå låta snyggt..inte bara peaka hela tiden..
har inte hört något av MDS nya basar.men enligt mig så finns de mkt mkt finare basar och högtalare å köpa..lägg till nåra hundra så får du typ DLS som enligt mig låter mkt bättre..

kul att du säger emot dig själv i samma inlägg roll "har inte hört något av MDS nya basar" ........... "lägg till nåra hundra så får du typ DLS som enligt mig låter mkt bättre" tongue

H0lmgren
4 juni 2010 · 572 Inlägg

Pro_fxr skrev:

Dannz0 skrev:

stRaend skrev:

Sedan så beror det på om det är bra eller inte att dörrarna och bagageluckan "hoppar"

Det beror ju på vad man själv ser på det ju.. Hehe.. Bra för bilen? Nej.. Bra för mig? Nja. Jag vet att det dunkar.. Hehe wink

precis... nog kan ja få så att rutorna på bilen sviktar med mina 12" basar..meeeen då låter de inte snyggt..de ska ju ge tryck men ändå låta snyggt..inte bara peaka hela tiden..
har inte hört något av MDS nya basar.men enligt mig så finns de mkt mkt finare basar och högtalare å köpa..lägg till nåra hundra så får du typ DLS som enligt mig låter mkt bättre..

Asså jag får ett rent o fint ljud när jag spelar högt med mina basar.. Har en exakt byggd låda till alla tre och får ett bra tryck inne i bilen med.. Plus att jag hör inte in att allt skakar där bar.. Låter bara ut.. Hehe..

DZ Design På Facebook
H0lmgren
4 juni 2010 · 572 Inlägg

stRaend skrev:

Pro_fxr skrev:

Dannz0 skrev:

Det beror ju på vad man själv ser på det ju.. Hehe.. Bra för bilen? Nej.. Bra för mig? Nja. Jag vet att det dunkar.. Hehe wink

precis... nog kan ja få så att rutorna på bilen sviktar med mina 12" basar..meeeen då låter de inte snyggt..de ska ju ge tryck men ändå låta snyggt..inte bara peaka hela tiden..
har inte hört något av MDS nya basar.men enligt mig så finns de mkt mkt finare basar och högtalare å köpa..lägg till nåra hundra så får du typ DLS som enligt mig låter mkt bättre..

kul att du säger emot dig själv i samma inlägg roll "har inte hört något av MDS nya basar" ........... "lägg till nåra hundra så får du typ DLS som enligt mig låter mkt bättre" tongue

Jag har alltid varit emot MDS produkter. Haft kompisar som har haft MDS slutsteg o basar som inte har varit dom bästa och som har gått sönder. Så man vill ju inte köpa sånt skit.. Men Dom kanske har förbättrat sina produkter nu.. Håller med att DLS låter MYCKET MYCKET bättre 'än MDS smile

DZ Design På Facebook
_DamnIt R1 driver!
4 juni 2010 · 5 128 Inlägg

Leo86 skrev:

_DamnIt skrev:
Och jag har med ett bevis, köpte ett framsystem för 1700kr där, är på 100w/sida, matar dom med 200w/sida och nästan maxar stereon, låter inte konstigt för 5öre! Spelar på som fan! Så allt från mds är inte skit, men dom är ju som alla andra och gör även billigare saker till dom som tycker billigt är bäst!

okej. men tråden e juh liksom hmm typ 2 år gammal. mds VAR skit o har blivit bättre men köper hellre nåt annat än mds oavsett. mds har aldrig gjort nåt bra intryck på MIG o japps. ja har prövat lite granna smile

Mina basar och steg där ifrån är väl iaf 2år gamla! wink

SexyPie
4 juni 2010 · 104 Inlägg

Hej
har ägt stylingbutikens billigaste 12" bas för ett år sedan, hade den i en låda på 47L och va avstämd på runt 45 hz (mycket hög för min smak) tyckte absolut att för dom 225kr den kostade spelade den redigt bra.

!allting! är inviduellt, finns folk som säger att sina gas 10:or låter super SQ och spelar renast i världen, dom kanske inte har hört en SQ tävlings bil, min första bas tyckte jag lät bäst i världen men nu vet man att så är inte fallet:P eller andra som säger att deras två stylingbutiken 12" spelar så öronen blöder, men dom kanske inte redigt vet vad t.ex. en 12" från ett "bättre" märke skulle prestera? eller har hört en bil som tävlar i DBdrag eller liknande. allting handlar om personlig smak och vad man har att jämföra med. 

min personliga tanke bara!
MVH Malte

Pro_fxr jobbar påre
4 juni 2010 · 751 Inlägg

stRaend skrev:

Pro_fxr skrev:

Dannz0 skrev:

Det beror ju på vad man själv ser på det ju.. Hehe.. Bra för bilen? Nej.. Bra för mig? Nja. Jag vet att det dunkar.. Hehe wink

precis... nog kan ja få så att rutorna på bilen sviktar med mina 12" basar..meeeen då låter de inte snyggt..de ska ju ge tryck men ändå låta snyggt..inte bara peaka hela tiden..
har inte hört något av MDS nya basar.men enligt mig så finns de mkt mkt finare basar och högtalare å köpa..lägg till nåra hundra så får du typ DLS som enligt mig låter mkt bättre..

kul att du säger emot dig själv i samma inlägg roll "har inte hört något av MDS nya basar" ........... "lägg till nåra hundra så får du typ DLS som enligt mig låter mkt bättre" tongue

hmmkanske blev lite fel dära:P..men DLS är ju kanske ett lite mer "kvallitéts märke" än tex MDS-GAS osv..
sen beror de ju heeelt på vad man är ute efter..du kan ju få ljudtryck med nästan vilka basar du än vill.beror bara på låda..
TEX. jag hade 2x10" GAS basar..kostade inte allt för mkt..dessa gjorde ja en bandpasslåda till..vill säga att ja aldrig vart med om så mkt tryck:P......men de lät inte alls lika snyggt som andra dyrare märkens bandpass.men de har egentligen ingen betydelse om man enbart är ute efter vibbrationer.

men som sagt har hört något år gamla MDS 10/12" och dessa har inte vart ens i närheten av mina JBL.och jag har inge speciellt dyra basar i min..

tkr då att man kan se över de hela iaf och överväga att lägga till nån hunka till och få betydligt mer kvallitetsmässiga element för relativa pengar....kan ha fel kan ha rätt..de är upp till var å en å bestämma..men kollar man majoriteten hära så bojkottar dom flesta MDS iaf..

Audi A5 (2008)
Landstrom
4 juni 2010 · 451 Inlägg

I mitt bagage kommer det då inte in nå grejer som det står MDS på även om dom är gratis! tongue Men mycket beror också på inställningarna hur det låter. Vet man inte vad man håller på med bakom rattarna så låter det inte bra hur bra grejer man än har.

Tex. Min kompis har 2x10" Pioneer i portad låda (lådan är iofs duktigt felbyggd) och ett 4-kanals MDS steg i en Mercedes W124 och jag har det här (http://www.dnbilradio.se/produkt/CALIBER-BAS-PAKET-700W) i A6an. Och det spelar fan så mycket bättre och renare i min bil och det är ganska mycket svårare att få bra ljud i en A6 än i en gammel Benz och jag har bara vikt ner armstödet i baksätet. Här är det ju frågan om inställningar, normalt sett finns det inte en chans i världen att mina grejer ska spela bättre och högre. En annan kompis har en GAS 12" och ett Mac Audio MP mono steg i en Volvo 240 och det spelar inte heller i närheten av mina grejer.

Senast redigerat av Landstrom (4 juni 2010)

bosabengt
4 juni 2010 · 2 035 Inlägg

Det MDS presenterar på sin sida är ju förvånansvärt. Att en 12" kan spela såå högt. Är inget MDS fan men undrar om det finns nån så billig bas som spelar så högt? Visserligen har de ju ett db5000.

Jag tycker iallafall att det är för högt spelat för att vara sant. Skulle jag se det med egna ögon skulle jag ändå tro att de satt dit en annan logga på en mycket bättre bas.

videon dem visar på MDS.SE visar ju bara en mds bas i början men inte sen när de spelar på.

Biljudsveteran sen 1984!
mYGeL
5 juni 2010 · 1 338 Inlägg

bosabengt skrev:
Det MDS presenterar på sin sida är ju förvånansvärt. Att en 12" kan spela såå högt. Är inget MDS fan men undrar om det finns nån så billig bas som spelar så högt? Visserligen har de ju ett db5000.

Jag tycker iallafall att det är för högt spelat för att vara sant. Skulle jag se det med egna ögon skulle jag ändå tro att de satt dit en annan logga på en mycket bättre bas.

videon dem visar på MDS.SE visar ju bara en mds bas i början men inte sen när de spelar på.

Är ju inte MDS själva som filmat. finns i projektrådar här på garaget.

Mr. Woodman. smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=122171
kika in i den tråden finns filmer där dem visar basarna filmar micken kablarna och thermlaben...
Där testades det mest med ett DD steg. i början med Rainbow basar men blädra igenom allt massa bilde och filmer som sagt. wink

Kolla även Antes tråd han som äger UD5000 steget men nu kör med några MDS T5 mm
Skördat priser nu ibörjan av säsongen med MDS rakt igenom. smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=161806

Bara kika finns massa filmer och mkt bilder.

Mvh

Senast redigerat av mYGeL (5 juni 2010)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Pro_fxr jobbar påre
7 juni 2010 · 751 Inlägg

de har ju hännt förr att dom lagt dit en annan logga...om ja inte minns helt fel så var de i MDS van:en som dom upptäckte att en av basarna så började dammskyddet lossna.så lossna de helt så stod de typ DLS där bakom.tongue

Audi A5 (2008)
evilaudio
7 juni 2010 · 16 195 Inlägg

Pro_fxr skrev:
de har ju hännt förr att dom lagt dit en annan logga...om ja inte minns helt fel så var de i MDS van:en som dom upptäckte att en av basarna så började dammskyddet lossna.så lossna de helt så stod de typ DLS där bakom.tongue

har "hört" att de va RFbasar..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
DC4
7 juni 2010 · 170 Inlägg

Med mycke effekt går det att spela högt med alla basar t.om med basar för några hundra.

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS
Wiesel dB Jägare!
8 juni 2010 · 732 Inlägg

Stx basarna har jag tyvär ingen erfarenhet av, så jag kan tyvär inte uttala mig om detta.
Dock så kan du få riktigt billiga basar att spela skapligt hyffsat också. Har du bra grejjor runt om och är duktig på att ställa in sakerna så kan man få i princip vilka basar som helst att låta hyfsat som sagt!
Lite offtopic ska det vara också tongue Att MDS är skit, det var förr. Nu på senaste tiden så har dom faktiskt börjat leverera riktigt bra saker och inte till något överpris. Det är nog så att dom har blivit mycket mycket bättre vad det gäller kvalitén. Ni som tvivlar så himla mycket på det så är det väl bara köpa ett par FR12W då det inte är dyra och testa. Kan säga att ni komma att bli förvånade smile

Mvh Danne

Pro_fxr jobbar påre
8 juni 2010 · 751 Inlägg

evilaudio skrev:

Pro_fxr skrev:
de har ju hännt förr att dom lagt dit en annan logga...om ja inte minns helt fel så var de i MDS van:en som dom upptäckte att en av basarna så började dammskyddet lossna.så lossna de helt så stod de typ DLS där bakom.tongue

har "hört" att de va RFbasar..

kan vara:P kommer inte riktigt ihåg..såg bilder på de iaf..smile

och de kan mkt väl vara så att MDS har blivit bättre.men skapar man sig ett dåligt rykte kanske man får jobba lite mer för att få ett bra rykte.???

Audi A5 (2008)
tjox Däckspert
11 juni 2010 · 298 Inlägg

Jag tänkte bara tala om att jag var tvungen att prova basarna så jag beställde 2  xfc-3070 500kr styck.
jag satte dom i varsin sluten låda på 33l bryggade ner dom till 2 ohm drev dom med dls ca12/ 500rms mono.
mätte upp ljudet till 130,3 db. De tycker jag är mycket bra för de priset, både  bättre och billigare än mutant eller gas.
Nu till de tråkiga. jag har fått limma om konan på båda basarna den ena hade t.o.m redan släppt vid leverans.sad
Med nytt lim så spelar båda fortfarande bra efter 1 år.
men men EN dls 12a för 1000spänn spelar nog inte lika bra men garanterat några år till.

Senast redigerat av tjox (12 juni 2010)

Livet börjar vid 6200rpm!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang