6865
Sök

940 Turbo frågor...Spridare,grenrör m.m

194 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
#1
Tja tänkte höra om någon vet följande:
Vad är det för spridare i 940 TIC Dom är svarta med nån gul/orange rand runt?CC och hög lr låg ohm?(93a polis)
Vart finns det grenrör med WG anslutning att köpa med bra passform?


Skriv gärna lite fakta om 940 tic polis om ni vet något. smile

Mvh:JH

Joodu_6

-utan 940
1 728 Inlägg
25 maj 2009
#2
Spridarna är lågohmiga och flödar 337CC, grenrör kan du köpa här: http://www.klracing.se/?subpage=kategor … tegori=175

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
25 maj 2009
#4
Joodu_6 skrev:
Skriv gärna lite fakta om 940 tic polis om ni vet något. smile

940tic polisbil är, jag vet att det är chockerande... en volvo 940tic! wink Inget speciellt med dem förutom att den antagligen är fabrikstrimmad till 180-190hk(165 orig). Kan vara så att den är utrustad med en diffspärr. annars är det inget annat kul.

Alltså är det inget speciellt alls... mer än att den kanske varit välservad under polisens ägo.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

194 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
#5
Okey tack för svar,fler ställen där de finns grenrör? smile


hehe okey.jo de står att de ska vara ca 180 hk oorginal enligt mitt papper iaf.Och diffar gör den helatiden.Sen finns det 100extra knappar i den å några läslamppor å dubbla lås på bakdörrarna smile)

Joodu_6

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 maj 2009
#6
AcesHigh666 skrev:
Joodu_6 skrev:
Skriv gärna lite fakta om 940 tic polis om ni vet något. smile

940tic polisbil är, jag vet att det är chockerande... en volvo 940tic! wink Inget speciellt med dem förutom att den antagligen är fabrikstrimmad till 180-190hk(165 orig). Kan vara så att den är utrustad med en diffspärr. annars är det inget annat kul.

Alltså är det inget speciellt alls... mer än att den kanske varit välservad under polisens ägo.

beror helt på vad bilen gått som innan har de runt 180-190 hk har de turbo+ paketet dvs inget spec efter som vanligt folk kunde köpa sånt med... men sen kan de va chippade beronde på vad de gick som under polistiden.

igentligen inte mkt skillnad på dem och vanliga bortsett från spec utrustningen

bara en tic med roligare historia än den ticen som gick hos barnfamiljen sedan nu=D


1 196 Inlägg
25 maj 2009
#7
kolla om lg kan fixa

194 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
#8
Så nu har jag fixat nytt grenrör ny BTR Nya slangar m.m smile Mm kul med polisbil,står ju i regpappren att de är en 944 turbo polis tongue

Joodu_6

-utan 940
1 728 Inlägg
26 maj 2009
#9
Joodu_6 skrev:
Mm kul med polisbil,står ju i regpappren att de är en 944 turbo polis tongue

Då har det garanterat åkt ännu mer fyllon i baksätet än i en vanlig 940. smile

Supraman
2 300 Inlägg
26 maj 2009
#10
Byt bakaxelolja i den.
Den ska inte diffa hela tiden.
Min låg diffen i jämnt till jag bytte olja efter det blev den goare att ha att göra med.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Fri fart för ett fritt folk!
14 947 Inlägg
26 maj 2009
#11
MrEricsson skrev:
AcesHigh666 skrev:
Joodu_6 skrev:
Skriv gärna lite fakta om 940 tic polis om ni vet något. smile

940tic polisbil är, jag vet att det är chockerande... en volvo 940tic! wink Inget speciellt med dem förutom att den antagligen är fabrikstrimmad till 180-190hk(165 orig). Kan vara så att den är utrustad med en diffspärr. annars är det inget annat kul.

Alltså är det inget speciellt alls... mer än att den kanske varit välservad under polisens ägo.

beror helt på vad bilen gått som innan har de runt 180-190 hk har de turbo+ paketet dvs inget spec efter som vanligt folk kunde köpa sånt med... men sen kan de va chippade beronde på vad de gick som under polistiden.

igentligen inte mkt skillnad på dem och vanliga bortsett från spec utrustningen

bara en tic med roligare historia än den ticen som gick hos barnfamiljen sedan nu=D

vet inte om det är nog roligare att veta att det suttit en massa pundare och fyllon i baksätet
dessutom så är det inte så där jätte spännande med en turbo med snikgrejer runt om

tex är polismodellen högre än turbon sämre väghållning osv
min fd grisbil är absolut den sämsta 940turbon jag någonsin kört
man hade inte hängt på en moped med den sad väghållningen var otäck dålig..då hade dom inte ens tagit min bil ur tjänst som dom gjort med dom som rullar i trafik nu
men eftersom ett pundhuvud lånade bilen av sin fru och krockade den fick jag köpa den av dom smile

Kör fort så hinner inget hända...

194 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
#12
Okey men min har bra väghållning och LÅNGT ifrån slö,Nyrenoverad motor Holset turbo annat grenrör Öppen wg stor IC chippad vassare kam m.m så min funkar fint smile Nån som vet om Varvstoppet sitter i boxen lr i fördelaren på dom? smile

Joodu_6

854 Inlägg
26 maj 2009
#13
Hur skulle det kunna sitta i fördelaren? Skulle tippa på boxen.


194 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
#14
Kmarcus skrev:
Hur skulle det kunna sitta i fördelaren? Skulle tippa på boxen.

tänkte om det är som på gamla volvo 142/240/740 att det sitter i ROTORN i fördelaren.För jag har bytt rotor på min v interbil just för att få varvstopp och de funkar alla tiders smile

Joodu_6


Sök