2128
Sök

Ni som inte kan flytta er vid en omkörning, VARFÖR ?

2 982 Inlägg
4 december 2009
konvertera helljuset till 50W xenon så blir det skillnad på slöfockar

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
4 december 2009
nitrox skrev:
Varför i hela friden flyttar man sig ens i sidled när nån gör sådär. jag hade hjälpt till han att plantera sig i räcket. Är det 1 filigt redan och nån jävla dåre ska om hade jag inte flyttat min bil 1mm om han så hade kört på mig.

Men det är ju bara jag som hatar allt och alla:P

Det var min tanke också precis efter det hade hänt, han hade ju åkt dit så det "dånar om det" då säkert ett flertal bilister som blivit omkörda på samma sätt säkerligen hade lämnat sitt vittnesmål. Dock så är det ju lätt att vara efterklok, jag blev ju lite chockad och ville inte krocka... man tänker inte så mycket föränns han redan kommit förbi och då blir det mer "han gjorde det!". Men i efterhand ångrar man sig järnet att man flyttade sig.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

8 894 Inlägg
4 december 2009
gamlingen skrev:
Hamilton skrev:
weian skrev:
men om dom skiter i mig så blinkar ja bara höger å kör om på insidan, fö de får man ju göra på en motorväg.

eller så inte

Inte över 70km/h väl ?

exakt

Fotograf på tierpidag.se

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
4 december 2009
Residence skrev:

jag tvärnitar för sånna
jag hata när det kommer xenon lysen i ansiktet bara för att dom har bråttom

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

blacken
4 december 2009
Robban_89 skrev:
turboforssen skrev:
caromania skrev:

Fast jag håller faktiskt inte med om att det är ett tre-filproblem. Det är tre filer ut till Väsby norr om stan och till Botkyrka söder om stan och det är tätt med av- och påfarter överallt.

I princip håller jag med, det är irriterande att folk kör för långsamt, men det problemet är lika stort på vägar med två filer, det blir plötsliga filbyten av ganska långsamtkörande bilar ut i omkörningsfil även där.

det är faktiskt 4 filigt i botkyrka
en bit i alla fall:P

Tre, dom andra är ju avfarter roll

Ehh? det är ju en fil likförbannat hela vägen..

2 982 Inlägg
4 december 2009
turboforssen skrev:
Residence skrev:

jag tvärnitar för sånna

Men varför inte prova att flytta på din från THE FASTLANE då istället för att fisköra?

blacken
4 december 2009
Det klagas på "slöfockar" och "bromsklossar", hur skulle det vara ifall alla stressputtar tog det lungt i trafiken i stället, det spelar liasom ingen roll om man ligger 10 blås under lagstadgad hastighet eller 10 blås över. Det är lika många ändå som ligger och trycker en i röven och blinkar med helljuset, tutar samt kör om på dom mest vansinniga sätt. Och tvingar en ibland att utsätta andra i trafiken för fara.

Att enbart kräva att andra ska flytta sig när dom kommer och ska om, samt att alltid skrika "du får aldrig hindra en omkörning, du ska alltid underlätta för mig" osv,osv, tyder på att dom behöver ta ett körkort i stället för att ha antingen köpt det på Ellos postorder eller hittat det i frukostflingorna, att lära sig vad lagar och regler igentligen betyder och hur dom skall tillämpas i trafiken..

2 982 Inlägg
4 december 2009
av egen erfarenhet så är mittfils körarna sämst på att hålla en och samma hastighet konstant oavsett trafik eller ej.
tillomed de i högra filen(vid 3-filig trafik) är bättre på detta än mittfilskörarna
Låt och Gräddfilskörare komma fram i trafiken.
varför MEDVETET hindra trafik?
vill du bli polis? - SÖK TILL POLISHÖGSKOLAN

blacken
4 december 2009
Residence skrev:
turboforssen skrev:
Residence skrev:

jag tvärnitar för sånna

Men varför inte prova att flytta på din från THE FASTLANE då istället för att fisköra?

Ehhh? han kanske menade mötande trafik, när han säger "i ansiktet". För det är väldigt kul att tappa synen ett tag bara för att den man möter ska tvinga sig förbi en annan i mötande fil. Och då så spelar det liasom ingen roll i vilken fil man ligger i, eller hur?

2 982 Inlägg
4 december 2009
haha nej han menar att ljuset speglar i backspegeln och då vill han gärna tvärnita.
hmm. vem är igentligen större fara för trafik.
en person som har bråttom och blinkar med helljus (som ev. bländar) eller killen som gärna tvärnitar pga irritation?
dilemma

blacken
4 december 2009
Residence skrev:
haha nej han menar att ljuset speglar i backspegeln och då vill han gärna tvärnita.
en person som har bråttom och blinkar med helljus (som ev. bländar) eller killen som gärna tvärnitar pga irritation?
dilemma

Det har hänt mig i alla fall massa gånger att en idiot i mötande ska absolut tvinga sig fram och eldar på alla sina Xenonljus rätt i synen på en, det är ju bara att försöka att stanna utan att smälla med något och vänta på att synen återvänder.

Och "bråttom" får och skall man inte ha i trafiken, så tillvida det inte är av "livsnödvändig" karaktär, typ unge till akuten eller liv och död scenario. allt utöver det finns icke i trafiken, utan du skall se till att du kommer dit du ska genom att följa lagar och regler i VTK, du skall planera din resa så att du kan genomföra den utan att bryta mot hastighetsbestämmelser, osv,osv. Att hävda jag kör/de så för att jag har bråttom existerar inte i trafiken så enkelt är det..
Senast redigerat av blacken (4 december 2009)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
4 december 2009
Residence skrev:
dilemma

ja jag menar när dom kommer bakifrån
vafan ligger jag på omkörning ca 140 på motorväg å ska om ca 5 bilar ( finns ingenstans att åka in i mellan dom ) å det kommer nån idiot i 200 blinkandes med sina xenon helljus  "vem fan är trafikfaran då?"
ser jag att det kommer nån å vill om så gasar jag gladligen på lite extra å kör till höger så fort jag kan
men fan inte för xenon idioter som tror dom äger vägen

573 Inlägg
4 december 2009
markera tydligt att man vill om, 3 bosch 225 xenon konverterade 50w brukar vara rätt övertygande.
om alla hjälps åt och visar hänsyn så slipper man detta

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

2 982 Inlägg
4 december 2009
turboforssen skrev:
Residence skrev:
dilemma

vafan ligger jag på omkörning ca 140 på motorväg å ska om ca 5 bilar ( finns ingenstans att åka in i mellan dom ) å det kommer nån idiot i 200 blinkandes med sina xenon helljus  "vem fan är trafikfaran då?"
ser jag att det kommer nån å vill om så gasar jag gladligen på lite extra å kör till höger så fort jag kan

haha snälla skriv om din liknelse då jag aldrig träffat på någon som vill om i 200 när en annan ligger i 140.
140 är FAST driving tillräckligt.

jag snackar om folk som ligger på 100 på 90 väg... de kör om bilar och tror att de KÖR OM bilar med endast skillnaden 10km/h... det fungerar inte. - JAG blinkar med HELLJUS
sen om den liraren har bilar framför sig och är tvungen att köra i samma hastighet så finns det ingen vits med att använda helljus.

2 982 Inlägg
4 december 2009
blacken skrev:
Residence skrev:
dilemma

Det har hänt mig i alla fall massa gånger att en idiot i mötande ska absolut tvinga sig fram och eldar på alla sina Xenonljus rätt i synen på en, det är ju bara att försöka att stanna utan att smälla med något och vänta på att synen återvänder.

Och "bråttom" får och skall man inte ha i trafiken, så tillvida det inte är av "livsnödvändig" karaktär, typ unge till akuten eller liv och död scenario. allt utöver det finns icke i trafiken, utan du skall se till att du kommer dit du ska genom att följa lagar och regler i VTK, du skall planera din resa så att du kan genomföra den utan att bryta mot hastighetsbestämmelser, osv,osv. Att hävda jag kör/de så för att jag har bråttom existerar inte i trafiken så enkelt är det..

det är inte så vanligt procentuellt att folk har xenon konvert i helljusen, är du säker på att det inte är samma sate du mött varje gång?!

blacken
4 december 2009
Residence skrev:
blacken skrev:
Residence skrev:
dilemma

det är inte så vanligt procentuellt att folk har xenon konvert i helljusen, är du säker på att det inte är samma sate du mött varje gång?!

Väldans övertygad. (olika bilar, olika ställen)..

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
4 december 2009
Residence skrev:
turboforssen skrev:
Residence skrev:
dilemma

haha snälla skriv om din liknelse då jag aldrig träffat på någon som vill om i 200 när en annan ligger i 140.

jag snackar om folk som ligger på 100 på 90 väg... de kör om bilar och tror att de KÖR OM bilar med endast skillnaden 10km/h... det fungerar inte. - JAG blinkar med HELLJUS
sen om den liraren har bilar framför sig och är tvungen att köra i samma hastighet så finns det ingen vits med att använda helljus.

det händer typ aldrig i sthlm utan brukar hända på motorvägen mellan södertälje å strängnäs
men förstår att man blir frustrera av att folk åker 10km\h fortare vid omkörning
men va fan dissa helljuset å använd varningsblinkers istället dom syns tillräkligt bra
finns faktiskt folk som är ljus kännsliga (som jag )
å att få ett par helljusen rak i ögonen när det mörknar kan ställa till med mer problem än nytta

Vw trimmare
2 995 Inlägg
4 december 2009
blacken skrev:
Att hävda jag kör/de så för att jag har bråttom existerar inte i trafiken så enkelt är det..

Fast nu lever vi inte i en perfekt värld blacken wink

Människan är extremt ego centrisk alla anser sig köra bäst alla andra är idioter som minsann inte kan köra bil, det är något man får stå ut med tills andra transport lösningar kommer i framtiden smile

2 982 Inlägg
4 december 2009
turboforssen skrev:
Residence skrev:
turboforssen skrev:

det händer typ aldrig i sthlm utan brukar hända på motorvägen mellan södertälje å strängnäs
men förstår att man blir frustrera av att folk åker 10km\h fortare vid omkörning
men va fan dissa helljuset å använd varningsblinkers istället dom syns tillräkligt bra
å att få ett par helljusen rak i ögonen när det mörknar kan ställa till med mer problem än nytta

har aldrig sett någon använda varningsblinkers för att de vill köra om.
inte ens polisen kör den storyn. de kör blåljus och helljus blinkande

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
4 december 2009
Residence skrev:
turboforssen skrev:
Residence skrev:

har aldrig sett någon använda varningsblinkers för att de vill köra om.

inte ens polisen kör den storyn. de kör blåljus och helljus blinkande

sätt på blåljus på din bil då
om du har så bråttom

Sök