Ni som inte kan flytta er vid en omkörning, VARFÖR ?

PHrnfeldt Sheik Yerbouti
26 maj 2009 · 1 899 Inlägg

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Tänk längre än dit näsan räcker.

Lek inte trafikpolis.

Var tydlig i trafiken.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Rock-Star
26 maj 2009 · 2 982 Inlägg

jag uppmärksammar redan här att det är rätt många som "enligt mitt tycke" inte bör vistas på vägarna bakom ratten.

vad hände med medkänsla och UNDERLÄTTA för medtrafikanter?

omegalover
26 maj 2009 · 118 Inlägg

Bara till att vara vänlig i trafiken och bara skratta åt idioterna!
Det är vad jag börjat göra för man vill ju inte få huvudvärk för ingenting!
Sen kan man ju alltid börja spola rutorna och strålkastarna om man tycker att de kör en för nära röven! haha!!!!smile

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'
Skoda Yeti 1,4 tsi "Snyggo" (2015)
Volvo XC70 "Beast" (2011)
Volvo_Mannen Volvoskadad
26 maj 2009 · 6 017 Inlägg

Funkiee skrev:

Volvo_Mannen skrev:

Funkiee skrev:
sånna som ligger o trycker i arslet bara för man kör 70 på en 70 väg, eller till o med 50 på en 50 väg, vafan är de för jävla pantskallar? håll avståndet vafan... jag kör segare när man har en sådan person bakom bara för o jävlas, för jag vill inte bli skadad och få min bil trasig bara för ett rent pucko smile

Mvh Patrik

Men ge dig!! Jävlas inte i trafiken. Det leder bara till irritation, och att man gör dumma beslut i trafiken!

om du tycker jag är ett pucko som vill leva o ha min bil hel, är jag ett pucko för det? pucko är väl den som trycker o tillslut kommer o skada den framförvarande, både bil o de i bilen... tänk till lite där va! om alla håller rätt hastighet så blir de mindre olyckor o framför allt HÅLL AVSTÅNDET! sen de som vill köra om, då får de köra om i andra körfältet, om dom tycker jag kör för segt med mina 70km/h på 70 sträcka smile

Mvh Patrik

Nej du är inte ett pucko. Mitt resonemang är det att man inte ska leka polis, utan låta alla idioter komma fram så man har dom ifrån sig.

Jonas
Rock-Star
26 maj 2009 · 2 982 Inlägg

ni som vill vara poliser i trafiken bör satsa stenhårt på detta;

http://www.studentum.se/Polishoegskolan__b315.html

Volvo_Mannen Volvoskadad
26 maj 2009 · 6 017 Inlägg

steifan skrev:

Volvo_Mannen skrev:

Funkiee skrev:
sånna som ligger o trycker i arslet bara för man kör 70 på en 70 väg, eller till o med 50 på en 50 väg, vafan är de för jävla pantskallar? håll avståndet vafan... jag kör segare när man har en sådan person bakom bara för o jävlas, för jag vill inte bli skadad och få min bil trasig bara för ett rent pucko smile

Mvh Patrik

Men ge dig!! Jävlas inte i trafiken. Det leder bara till irritation, och att man gör dumma beslut i trafiken!

**

Det är ju inte han som gör fel där utan det är bilen som ligger för nära.
Varför ska man acceptera en eventuell whiplash-skada om det händer något
för att en efterbliven förare inte har någon känsla för att hålla avstånd?

Om någon ligger och slickar mitt bakparti så släpper jag fram den. Att jävlas är bara dumt.

Jonas
Rock-Star
26 maj 2009 · 2 982 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

Funkiee skrev:

Volvo_Mannen skrev:

Men ge dig!! Jävlas inte i trafiken. Det leder bara till irritation, och att man gör dumma beslut i trafiken!

om du tycker jag är ett pucko som vill leva o ha min bil hel, är jag ett pucko för det? pucko är väl den som trycker o tillslut kommer o skada den framförvarande, både bil o de i bilen... tänk till lite där va! om alla håller rätt hastighet så blir de mindre olyckor o framför allt HÅLL AVSTÅNDET! sen de som vill köra om, då får de köra om i andra körfältet, om dom tycker jag kör för segt med mina 70km/h på 70 sträcka smile

Mvh Patrik

Nej du är inte ett pucko. Mitt resonemang är det att man inte ska leka polis, utan låta alla idioter komma fram så man har dom ifrån sig.

Patrik, du säger at du vill leva och ha din bil hel?
om jag kommer flygade med min bil bakom dig med sjuk familjemedlem i bilen så skiter jag fullständigt i din bil då min familjemedlem kommer före både min OCH din bil oavsett om du kör en sketen lada eller en maybach.

steifan DR!FTT3KN!K3R
26 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

steifan skrev:

Volvo_Mannen skrev:

Men ge dig!! Jävlas inte i trafiken. Det leder bara till irritation, och att man gör dumma beslut i trafiken!

**

Det är ju inte han som gör fel där utan det är bilen som ligger för nära.
Varför ska man acceptera en eventuell whiplash-skada om det händer något
för att en efterbliven förare inte har någon känsla för att hålla avstånd?

Om någon ligger och slickar mitt bakparti så släpper jag fram den. Att jävlas är bara dumt.

Släpper & släpper, det är väl bara för 'röv-slickarna' att köra om i såna lägen.
Men vissa ligger ju och slickar röv i vilket fall.

BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Wanegardh Asgammal medlem.
26 maj 2009 · 2 246 Inlägg

Residence skrev:

Volvo_Mannen skrev:

Funkiee skrev:

om du tycker jag är ett pucko som vill leva o ha min bil hel, är jag ett pucko för det? pucko är väl den som trycker o tillslut kommer o skada den framförvarande, både bil o de i bilen... tänk till lite där va! om alla håller rätt hastighet så blir de mindre olyckor o framför allt HÅLL AVSTÅNDET! sen de som vill köra om, då får de köra om i andra körfältet, om dom tycker jag kör för segt med mina 70km/h på 70 sträcka smile

Mvh Patrik

Nej du är inte ett pucko. Mitt resonemang är det att man inte ska leka polis, utan låta alla idioter komma fram så man har dom ifrån sig.

Patrik, du säger at du vill leva och ha din bil hel?
om jag kommer flygade med min bil bakom dig med sjuk familjemedlem i bilen så skiter jag fullständigt i din bil då min familjemedlem kommer före både min OCH din bil oavsett om du kör en sketen lada eller en maybach.

smile

Chrill27
26 maj 2009 · 553 Inlägg

Är rätt många här som bör ta fram teoriböckerna och skaffa sig lite vettig fakta för det har ju inte gått in första gången, eller andra för den delen hmm

Har du en bil i backspegeln är det väl inte så svårt att gå undan om möjlighet finns? Alltså bra väglag, inga hinder på väggrenen, bra sikt osv, släpp förbi den då istället för att börja gråta över att en bil ligger för nära. Nästa gång är det du som kanske kan tacka de som gick undan då du var allvarligt skadad/sjuk och färdades i privat bil. det finns så många anledningar att köra som en del gör.

Så skit i andra och sköt dig själv!! (ja det är lag på att underlätta andras omkörningar oavsett hur idiotiska de än är)

steifan DR!FTT3KN!K3R
26 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Brukar det ofta vara sjuka familjemedlemmar i turbo-kombis med en förare
och inga passagerare som brukar ha lite för bråttom ute i trafiken? wink

Rock-Star
26 maj 2009 · 2 982 Inlägg

steifan skrev:
Brukar det ofta vara sjuka familjemedlemmar i turbo-kombis med en förare
och inga passagerare som brukar ha lite för bråttom ute i trafiken? wink

och såna som hindrar i trafik är kanske sosse-containers? smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
26 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Residence skrev:

steifan skrev:
Brukar det ofta vara sjuka familjemedlemmar i turbo-kombis med en förare
och inga passagerare som brukar ha lite för bråttom ute i trafiken? wink

och såna som hindrar i trafik är kanske sosse-containers? smile

Haha, det är ju såna som gör majoriteten av alla idiotomkörningar tongue

Edit: Som nämndes ovan.

Senast redigerat av steifan (26 maj 2009)

Chrill27
26 maj 2009 · 553 Inlägg

steifan skrev:
Brukar det ofta vara sjuka familjemedlemmar i turbo-kombis med en förare
och inga passagerare som brukar ha lite för bråttom ute i trafiken? wink

Kan ju vara en jourhavande läkare t.ex. wink

KingWS6 TACS Medlem
26 maj 2009 · 457 Inlägg

kolvas skrev:

KingWS6 skrev:
Väggren- grusigt, skräpigt, motorhaverier och en å annan jeppe som bestämt sig för att gå till grannstaden. Nej tack!

Kan gå ut för att rädda en situation som en fartdåre ställt till med, men inte för att underlätta dennes för snabba vansinnesfärd. Kan man inte acceptera att de flesta följer lagar om hastigheter osv. ska man inte vara ute i trafiken.

fan vilken tur att det finns sådana helylle killar som du som aldrig skulle kunna göra ett fel och som inte kan acceptera den värld vi lever i

Edit: man ska anpassa sig och underlätta för varandra i trafiken, gör någon fel så är det din skyldighet att undvika att en farlig situation uppstår, oavsett om du har "rätt" eller inte

Vet inte hur du tolkat vad jag skrev men jag har inte påstått att jag är någon mönstertrafikant!? Jag kör för snabbt ibland, kör även om andra ibland, ligger till och med i vägrenen ibland.

Men jag gnäller inte på andra för att de ligger kvar på vägbanan när jag vill göra fel och blåsa på i för hög hastighet. För då skulle jag utsätta de som lägger sig i vägrenen för onödiga risker. För vägrenen är inte menad som körfält, den är en slags nöd-yta.

Angående anpassa och underlätta i trafiken- det var ju det jag skrev, IQ fiskmås!
Vill dock lägga till en sak; Anpassning och underlättning gäller åt båda hållen. Om jag eller du som fartdåre äventyrar säkerheten på trafikerade vägar är det ju vi som måste anpassa oss till de som kör lagligt, eller hur?
Jag håller inte på min rätt, utan tar varje situation som den kommer och försöker hjälper till att lösa problemen. Men undviker helst vägrenen av tidigare förklarade skäl.

Jag vet vilken värld jag lever i, i vilken lever du?

J-Johansson Elektriker
26 maj 2009 · 40 Inlägg

något man kan bli tokig på är ju

1. när folk ska köra förbi, vänster körfält är fritt och dom lägger sig på 95 och kör om sen slutar det med att man måste bromsa in för att det kommer en mötande bil. det kallar jag inte att ta hänsyn till andra med trafikanter, en omkörning enligt mig ska göras med en acceleration snabbt och smärtfritt.
2. Ska man köra om ska man göra det riktigt, inte ligga i röven på den andra bilen utan kika efter en lucka "efter den bilen är det fritt att köra om" då accelererar man och kör om, ist för att ligga i baken på en där
det INTE finns en väggren att svänga in på. (nu menar jag detta endast på vägar där det inte finns en väggren)
3. Bilar som prompt ska köra om och sen lägger sig alldeles framför efter omkörningen så man måste
bromsa!! 


Finns det en väggren så underlättar det om man väjer undan på den om du ser att det kommer mötande  trafik i andra körfältet.

Tänk logiskt och säkert "ni" (pekar inte ut någon) som blockar och gör det svårare för trafiken att flyta på

steifan DR!FTT3KN!K3R
26 maj 2009 · 10 427 Inlägg

J-Johansson skrev:
något man kan bli tokig på är ju

1. när folk ska köra förbi, vänster körfält är fritt och dom lägger sig på 95 och kör om sen slutar det med att man måste bromsa in för att det kommer en mötande bil. det kallar jag inte att ta hänsyn till andra med trafikanter, en omkörning enligt mig ska göras med en acceleration snabbt och smärtfritt.
2. Ska man köra om ska man göra det riktigt, inte ligga i röven på den andra bilen utan kika efter en lucka "efter den bilen är det fritt att köra om" då accelererar man och kör om, ist för att ligga i baken på en där
det INTE finns en väggren att svänga in på. (nu menar jag detta endast på vägar där det inte finns en väggren)
3. Bilar som prompt ska köra om och sen lägger sig alldeles framför efter omkörningen så man måste
bromsa!!

http://web.mit.edu/ryangray/Public/Gnus/thumbs_up.jpg

D-No Avstängd
26 maj 2009 · 658 Inlägg

Nick_ skrev:
Tycker det är jobbigast på motorvägen när man kommer i hög fart så ska någon idiot köra ut framför en för att köra om någon annan, så kör dom om typ 1km/h snabbare, inte nog med det, utan dom fortsätter ligga i samma hastighet i vänsterfilen fastän där inte är några bilar i högra..


Och det är då jag ligger och trycker 1 m i röven på folk och blinkar helljus och tutar, är du i vägen då så får du fan skylla dig själv,
Annars är det väldigt jobbigt att ha någon 1m bakom när man kör helt normalt och det inte finns någon anledning till att dom ska ligga så nära, då är det bara och bromsa.

StayKool skrev:
När någon ligger å trycker 1 m i röven , brukar ja bara veva ner rutan å dra ut baseball trät så efter 2 sek så är avståndet 100 m istället.

Och det är då jag bromsar stannar på motorvägen går ur bilen å frågar va i helvete du håller på med !

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
D-No Avstängd
26 maj 2009 · 658 Inlägg

Ni har så jävla bråttom pojkar, ta de lugnt, vill ni köra fort åk till mantorp.

Senast redigerat av StayKool (26 maj 2009)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
steifan DR!FTT3KN!K3R
26 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Tråden fick mig att tänka på detta klippet:



"Va.. Monica, har du sett, va, på raggarna, där titta hur nära dom ligger"

"Vaannurroo är det nån jaevla begravning eller vAFAAEN"

lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang