Laddtryck honda prelude 2,3

Eliasson_
28 maj 2009 · 3 Inlägg

hej nån vet hur mycket man vågar för laddtryck på en 2,3i som i övrigt e orginal?

H22
16 september 2009 · 176 Inlägg

Okej, j*vligt segt svar. men komptesta o gör leakdown test. har du bra värden är det coolLugnt att köra på IAF 0.5bar

Blida
16 september 2009 · 654 Inlägg

Sitter det dubbla topp packningar?Eller är det 110% original.

MAX 0,5bar oavsett ovanstående.(om man vill ha någon form av hyfsad driftsäkerhet)
Dock skall det nämnas att mappningen/justeringen av motorn är A och O för att det skall hålla.
H23 motorn du har i din bil har 240cc spidare.

Vad lurar du motorn med? (inte känna av övertrycket)

Senast redigerat av Blida (16 september 2009)

H22
17 september 2009 · 176 Inlägg

Snacka inte gojja!

Kör han med en YTTEPYTTE turbo, stor som en 5a kan han ju ladda 10000000bar. det handlar ju om CFM, inte laddtryck! Dock refererade jag på min turbo, då hade jag stannat vid 0.5 för att få en pålitligare körning. vem vet, hans motor kanske skulle palla 1bar med en GT30 turbo utan problem, alla motorer är ju olika så svårt att säga...

Och vad menar du med "Vad lurar du motorn med? (inte känna av övertrycket)"??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men som sagt, gör en leakdown test samt komptest och se vad du får för värden. bra värden = bra skick.
sedan beror ju laddet på vilken snurre du väljer...

Tycker sedan att du ska byta sopparelaterade grejjer, såsom spridare o pump m.m. samt en mappbar ecu.
Byter du inte det kommer bilen gå snålt som fan. och det vill vi ju inte!

och lycka till!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang