Tillbaka till vardagen efter allt jul/nyårs firande. Följande att tänka på är koppling, vad skall man välja. Har kollat runt lite på diverse forum och webshoppar men kan inte riktigt bestämma mig vilken som passar mig bäst. Eftersom bilen är och kommer att vara en daglig bruks bil så är sinter koppling borta från valena. Puck kopplingar likaså. En som jag fastnat för är SPEC SN332 elr SN333H, Stage 2 (560Nm) resp Stage 2+ (620Nm). Efter mappning kommer jag antagligen att landa nånstans runt 510Nm så Stage 2 borde väl räcka?
Stage 2+ är lite dyrare men tycker du ska ta det. Det är bättre att ligga på den säkra sidan. Plus att om du vill ha mer effekt behöver du kanske inte behöver byta kopplingen igen, så.... Jag gillar ditt bygge mycket!;D
Fint projekt du har där! Sitter själv o ska köpa en s14a i kommande veckor och man blir ju bara mer sugen tack vare denna tråd :]
Tips till din billackering är ju att du kan "foliera" bilen om du vet vad det är. (Lägga valfri färg folie på hela bilen) precis som lackning och skyddar originallacken under Och lätt att ta bort om man inte vill ha de längre.
Fint projekt du har där! Sitter själv o ska köpa en s14a i kommande veckor och man blir ju bara mer sugen tack vare denna tråd :]
Tips till din billackering är ju att du kan "foliera" bilen om du vet vad det är. (Lägga valfri färg folie på hela bilen) precis som lackning och skyddar originallacken under Och lätt att ta bort om man inte vill ha de längre.
Tackar! Man blir snabbt "beroende"
Att foliera bilen är nog inget alternativ, iaf inte för mig. Foliering kostar lätt minst lika mycket (om inte mera) som att lackera om bilen.
En liten update nu också på samma gång. Bestämde mig för vilken koppling jag skall ha, det blev en Spec Stage 3+ som jag efter ett tips hittade oanvänd liggandes hos Micke, Tack Mojje! Bara att vänta att den dyker in nu så jag får den installerad och kan köra in den före våren och mappningen
Läst igenom hela tråden och man blir ju bara mer och mer imponerad ju längre man läser. Prenumeration lagd. Keep it up.
Trevligt att du gillar!
Det händer en hel del nu, kopplingen är som sagt beställd och dyker förhoppningsvis upp nästa vecka, och om att går vägen så har jag svart läderklädsel (säten fram/bak + dörrsidor) imorgon. Bilder kommer om affären lyckas imorgon.
Även jag har läst igenom hela tråden nu och är sjukt impad över ditt bygge! Riktigt grymt! Hoppas på en likadan fortsättning då jag ska förja detta hädanefter
Även jag har läst igenom hela tråden nu och är sjukt impad över ditt bygge! Riktigt grymt! Hoppas på en likadan fortsättning då jag ska förja detta hädanefter
Det värmer att ni gillar mitt projekt och ger kommentarer. Det sporrar också mig att vidareutveckla mitt projekt. Tack!
Vad nu? Nån j*v*l har åkt iväg med hela min inredning!!
J*v*ln var som tur rätt snäll, han lämnade en komplett svart läderinredning åt mig
Framsätena på plats, fint.
Även dörrsidorna på plats.
Mycket finare än det här (min åsikt)
Nu e de bara att vänta på att kopplingen skall dyka in så jag får den installerad så den hinner bli inkörd före mappning och våren.
Riktigt Snyggt, ser mycket bättre ut nu! Måste väl varit aslätt att smutsa ner den vita läderinredningen?
Det tycker jag med
Visst är det lätt att smutsa ner ljus inredning, lika lätt som mörk, enda skillnaden att det inte syns så bra på mörk Hade nog inga problem med smuts direkt, inte för att jag satte mig i bilen med "skruvar" kläder heller.