schnauz skrev:
Ser fint ut med huven! Lite färg på den och svarta lås så blir det kalas.
Har några frågor också:
Hur är passformen på den?
Är det rejäla förstärkningar i den, eller känns den fladdrig?
Finns fästpunkterna till gångjärnen, låsen och spärren?
Är sugen på en själv, men då gäller det att passformen är som original, att den går att montera så det ser helt standard ut och att den inte börjar fladdra och ha sig i 300... Många sånna grejer är ju tyvärr stylingprylar, men dessa kanske funkar att åka med också?
Ja det vart riktigt snyggt, ska ju på klarlack på sen och svarta lås med
Nu ska jag försöka besvara dina frågor så gott det går:
Passformen är helt ok det är ju som sagt en racing huv inte för stylings skull ( ok då lite kanske ) men det är ju äkta kolfiber som bara är grundarbetat, men lite tid vid inpassningen så blir alla springor jämna. För bästa resultat så behöver man nog använda sig av lite "gummiplugar" för att få upp huven på vissa ställen så det flytter jämt med t.ex skärmarna och torpedplåt.
Förstärkningar finns, jag lyfter upp huven själv ståendes från sidan av bilen, och huven viker sig inte åt något håll, spelar ingen roll hur du försöker böja o greja med den så flexar den inte. Men sen går det ju inte våldta grejerna hur mycket som helst för då går det ju sönder. Det är ens inte värt att jämföra mot en glasfiber huv, har nämligen ägt en, så jag vet hur flexet är i en sådan. Glasfiber = SKIT!!!!!
Finns 2 alternativ på huv och bagage vid köp. Jag köpte båda delarna ( huv/bagage ) i RACE kategorin, alltså inga fästningar för några gångjärn m.m. Men det var också det billigare alternativet, det går att köpa huv samt bagage med utag för gångjärns fästning men är då dyrare.
Prylarna är ju framtagna till bilen dom sponsrar, det är en volvo 940 t5 som kör bland dom bästa drifting teamen i sverige. Och farten dom håller skulle jag uppskatta är 140 - 160 ( om inte mer ) när dom hänger och hans prylar är fortfarande hela, så jag tror inte det är någon fara när det gäller farter. och det är ju som sagt ikörningar och avkörningar i denna sport så hållbarheten är väll inte densamma som en plåt huv. Vid allt för höga farter närmare 200km/h så har den väll kanske inte mycket att säga till om, men jag vet inte? har inte provat köra så snabbt med kolfiber huv nån gån så du ska nog vända dig till typ speedparts saab den 4-hjuls drivna, kolla med dom för jag vet att dom kör kolfiber delar och höga farter
Om det önskas så tar jag gärna lite kort så du får se hur den ser ut under på huven. Tror dock den andra modelen med utag för gångjärn är mer förstärkt!
MVH
Senast redigerat av 940RDALLE (10 maj 2010)