Hämtade ut ett paket i fredags med den nya fuelcellen. Har idag lackat sista gången i bagaget och ska imorrgon börja montera dit alla detaljer så mer bilder kommer i veckan
Nu är bagaget äntligen färdigt! tog lite tid men bra vart det Lite halvtaskiga bilder, kameran strulade men jag kommer lägga upp mer bilder när catch tanken är i och alla bränsleslangar är dragna.
Innan
Rensat allt, asfaltsmattor, skruv, stag mm. Allt för vikten
Reservhjuls baljan
Rak plåt så fuelcellen får plats
Tagit bort all body och rost, så åkte rostomvandlare och roststopp på
Grundat och fin spacklat
Sen lackat med sikkens matt svart Lite halv taskiga o mörka bilder men det får duga
Rätt tomt på grejer men mycket mer i skuffen ska jag inte ha!! OBS Dammigt!!
O min fina hemma fixade batterilåda, Vart jäkligt bra
Och så där vart underredet efter lite hammarlack. Det gömmer sig jäkligt mycket rost under bodyn fast man inte ser det kan jag säga
Det var allt men som sagt det kommer bilder inom kort på när alla slangar o gummiplugg är ditt satta
Det första från japtuning och det andra från h2m racing
Hahaha trodde ni att ni skulle få se vad det va?? Nej Nej gissa rätt vad det kan vara för något, för att få en riktigt smarrig uppdate på sakerna monterade
Inte dåligt gissat :p faktiskt så är det en bränslepump samt Div
Walbro 255l intank bränslepump An8 kopplingar Alu svets mutter för egenbyggd catch tank Stålomspunna bränsleslangar
Skall mecka för fullt nu så ni ska få en uppdate, bjuder även på en film tänkte jag, så ni får höra soundet i pärlan o även lite launch control med bara downpipe
vad ska du göra med motorn? tänkte ca 500 hk måste du fixa rättmycket med den:)
heheh jo mycet behöver göras tänkte väll sträva lite efter kompisens recept FAST värre så klart http://www.garaget.org/?car=157399 han kör ju bara 530 topp och grundmappat MS och har plockat 400hk
Igentligen har jag bara funderat på blocket än så länge: Marinvev, 2.5L, h-profils, smidda planade kolvar, toppdeckat. Då klarar jag mig för 600hk iaf ( Satsar på 2.0 i ladd om inte mer ). topp o insug m.m vet jag inte än faktiskt men det kommer Det är ju överdelen som ska finjusteras så jag når mina 500-550 hk När toppen lämnas in för portning så får han avgöra vad som behöver göras med den för att uppnå mina hästar även vilken kam som lirar bra
vad ska du göra med motorn? tänkte ca 500 hk måste du fixa rättmycket med den:)
heheh jo mycet behöver göras tänkte väll sträva lite efter kompisens recept FAST värre så klart http://www.garaget.org/?car=157399 han kör ju bara 530 topp och grundmappat MS och har plockat 400hk
Igentligen har jag bara funderat på blocket än så länge: Marinvev, 2.5L, h-profils, smidda planade kolvar, toppdeckat. Då klarar jag mig för 600hk iaf ( Satsar på 2.0 i ladd om inte mer ). topp o insug m.m vet jag inte än faktiskt men det kommer Det är ju överdelen som ska finjusteras så jag når mina 500-550 hk När toppen lämnas in för portning så får han avgöra vad som behöver göras med den för att uppnå mina hästar även vilken kam som lirar bra
Lite info iaf
O-ringning kan nog vara vettigt om man ska upp i dom effekterna