Hur många DB med dessa grejer? :)

Piratstikin 2015 Dbakuten.
31 maj 2009 · 5 092 Inlägg

nej vi har inte köpt dom tongue men jag tyckte dom var lite häftiga smile

Du kanske har nå bättre alternativ? eller njaa ibte 7200kr nu utan 3600 blir det. dom är pris sänkta. hehe tongue

Du har inga steg till salu då? big_smile

TT-Avant
31 maj 2009 · 6 851 Inlägg

Den lådan du funderat på, är det den färdigbyggda på BRL?

Senast redigerat av TT-Avant (31 maj 2009)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
31 maj 2009 · 5 092 Inlägg

japp. inte någon av dom med plexiglas utan den med nå "galler" för basarna. 2 st över varje bas och den kostar typ 3,000 va då då? smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
31 maj 2009 · 5 092 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73108/672244_9lhof2.jpg
denna baslåda från BRL är det.

Drönirettab
31 maj 2009 · 21 761 Inlägg

Ska baslådan sitta i din S40?
Är det Denver CAP-4100 som du har just nu?
Hur grova kablar och hur stor säkring har du dragit till det steget?

Om du tänker stoppa in ett till slutsteg så får du med stor sannolikhet även uppgradera strömkablarna också, men det beror ju på vilka dimensioner det är nu. Ifall lådan ska sitta i S40 så blir det nog lite knepigt att få in allt ljud i kupen eftersom det är en sedanbil. smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
31 maj 2009 · 5 092 Inlägg

Drönirettab skrev:
Ska baslådan sitta i din S40?
Är det Denver CAP-4100 som du har just nu?
Hur grova kablar och hur stor säkring har du dragit till det steget?

Om du tänker stoppa in ett till slutsteg så får du med stor sannolikhet även uppgradera strömkablarna också, men det beror ju på vilka dimensioner det är nu. Ifall lådan ska sitta i S40 så blir det nog lite knepigt att få in allt ljud i kupen eftersom det är en sedanbil. smile

japp den och steget ska in i skuffen på bilen. säkring är jag inte säker på men kablarna är 10mm2 namnet på steget vet jag inte heller haha tongue men det är denver, 4 kanals, max 800w sen lyser det nå blåa lampor under skalet typ tongue

ska iallafall köpa ny stereo, 4 högtalare inne i kupèn (kom gärna med märkes färslag) och baslådan. ev ett eller kanske kanske 2 steg oxå. blir en bra början på ett skapligare ljud iallafall smile

Drönirettab
31 maj 2009 · 21 761 Inlägg

Det borde iaf vara det här steget: www.denver-electronics.com/pages/websid … uguid=6086

Ger ut 4x60 WRMS i 4 Ohm och 2x120 WRMS bryggkopplat i 4 Ohm, men det går bara att driva basar på två av stegets kanaler eftersom det bara finns lågpassfilter på två kanaler. Att använda detta "klena" steg till att driva en baslåda rekommenderar jag inte, med tanke på att du dessutom funderar på en färdigbyggd låda som ska sitta i en sedankupe så kommer basljudet att dämpas en hel del. smile

Kan du tänka dig att bygga en egen låda, så att den kan anpassas lite bättre till din bil?

TT-Avant
31 maj 2009 · 6 851 Inlägg

DEn Rockford lådan..vilken är det?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
31 maj 2009 · 5 092 Inlägg

Drönirettab skrev:
Det borde iaf vara det här steget: www.denver-electronics.com/pages/websid … uguid=6086

Ger ut 4x60 WRMS i 4 Ohm och 2x120 WRMS bryggkopplat i 4 Ohm, men det går bara att driva basar på två av stegets kanaler eftersom det bara finns lågpassfilter på två kanaler. Att använda detta "klena" steg till att driva en baslåda rekommenderar jag inte, med tanke på att du dessutom funderar på en färdigbyggd låda som ska sitta i en sedankupe så kommer basljudet att dämpas en hel del. smile

Kan du tänka dig att bygga en egen låda, så att den kan anpassas lite bättre till din bil?

exakt det steget tongue nja. ska bygga ljud i vinter lite seriösare tänkte vi, men nu vill jag bara ha färdiga grejer big_smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
31 maj 2009 · 5 092 Inlägg

http://www.blocket.se/dalarna/Rockford_ … =9&w=2

Där har samma låda. hittade inga bilder i rätt storlek tongue

Frippe_L Gladen Audio
31 maj 2009 · 2 388 Inlägg

Dark_Angel skrev:
http://www.blocket.se/dalarna/Rockford_Fosgate_PL1_212_Punch_P1_2x12__21956603.htm?ca=9&w=2

Där har samma låda. hittade inga bilder i rätt storlek tongue

Tänkte först reka ett minde monoblock till basarna men såg sen det var 8*2ohms impedans på basarna i den lådan om ja kollade rätt på RF´s hemsida.
Så isf kan du ta ett 2-kanals steg och brygga istället. finns inte så gott om monoblock i din prisklass som ger såpass med effekt i 4ohm

Vill du ha ett RF-steg för dem pengarna runt 3600 så tycker jag deras Punch på 2*100w ska funka bra i 4ohm bryggat.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
Drönirettab
31 maj 2009 · 21 761 Inlägg

Dark_Angel skrev:
nja. ska bygga ljud i vinter lite seriösare tänkte vi, men nu vill jag bara ha färdiga grejer big_smile

Aha, då förstår jag. smile

Hur mycket vill du lägga ut på baslåda+ett till steg just nu tycker du?

Frippe_L ger ju en del förslag.

Senast redigerat av Drönirettab (31 maj 2009)

MIKK0 Designer.
31 maj 2009 · 1 260 Inlägg

För under 3600kr får du tex. ett Mutant Ascension 1.
http://dbakuten.se/detail-item_id-16276

Om RF basarna låg på 150wrms /st så ska det inte vara några problem. Och JBL lådan är på 550wrms i 2ohm så ska inte vara några problem den heller. Och det steget kan du ju bygga vidare med i vinter om du skulle bygga nått då smile

Men då måste du upp i grövre kablar.

Senast redigerat av MIKK0 (31 maj 2009)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
Piratstikin 2015 Dbakuten.
31 maj 2009 · 5 092 Inlägg

ja jo. tänkte försöka skaffa låda, steg, 4 5,25:or och en lika dan sterio som vi har fast den nya med multi colour så man får rosa hehe tongue och där satt vi gränsen på 10,000 det borde ju gå bra.

Jo vars i vinter isåfall blir det "industri el" stora kablar smile sånna man precis får ner i en 50cl flaska

Fast vi får se hur det blir i vinter. kanske säljer bilen och kör på något nytt. smile
Men ska ha lite musik nu iallafall.

TT-Avant
31 maj 2009 · 6 851 Inlägg

Den RF lådan kan iaf. jag INTE rekomendera. lådan är en riktig skitlåda med mycke plast och tunn MDF, inga stag eller liknande. Vist, det kommer ljud ur den..men fy *** så illa den låter. JBL lådan har jag ej hört, men har svårt att tänka mej att den skulle vara sämre iaf.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
evilaudio
31 maj 2009 · 16 195 Inlägg

kan säga att JBL lådan låter helt ok smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
robert_82
31 maj 2009 · 9 Inlägg

För det första glöm allt om vad det står på steget att det levererar i watt, då detta mäts på hur många olika sätt som helst. Tex mäter mds hur mycket det klarar att leverera max, medans rockford anger vad det levererar när det fortfarande ger en "ren" signal utan några störningar.

En bra tumregel med basar och steg är tex om du du köper en bas för 2000, köp då ett steg för 4000 så klarar du spela basen fullt ut :-)

Mopar, or no car
Ok kanske VW med då
Hoonas Dieselpower!
31 maj 2009 · 534 Inlägg

3600 FÖR DOM DÄRA STEGEN ? FYFAN VILKET RÅN!
skulle inte ge mer än 100kr för ett sådant, helt sjukt. vars kan man köpa det ? ;E

Piratstikin 2015 Dbakuten.
31 maj 2009 · 5 092 Inlägg

evilaudio skrev:
kan säga att JBL lådan låter helt ok smile

hmm smile låter ju bra, det var den första vi kollade på och provade. passade klockrent typ 2mm kvar innan kanten kom tongue e som gjord för våran bil.

blir nog då att köra på den, men hur är det med steget vi har nu då? klarar det av jbl lådan?
står lite längre upp vad det är för SNIK steg hehe "denver" tongue

Hoonas Dieselpower!
31 maj 2009 · 534 Inlägg

robert_82 skrev:
För det första glöm allt om vad det står på steget att det levererar i watt, då detta mäts på hur många olika sätt som helst. Tex mäter mds hur mycket det klarar att leverera max, medans rockford anger vad det levererar när det fortfarande ger en "ren" signal utan några störningar.

En bra tumregel med basar och steg är tex om du du köper en bas för 2000, köp då ett steg för 4000 så klarar du spela basen fullt ut :-)

Men om vi säger såhär då, vi tar mig som exempel.
Jag har en DD 9512g, Kostade 9613kr ny
Och använder mig av ett Sinus Live SL-A1500 som kostar 2990kr och det spelar basen fullt ut.
Hur resonerar du detta ? (;

Senast redigerat av Absolutjonas (31 maj 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang