TT-Avant skrev:
Lonefox skrev:
pattilatti2 skrev:
ja men det spelar värre än jbl steget visst det ger en orenare signal, men det hör man inte själv, utan det kan man mäta fram. sen hur kräsen är killen? Vill han spela högt, men skapligt billigt så jag tänkte. Samt öka hans rms watt i 2 ohm.
Nu var det bara ett ex, på alla steg som ÄR billigare än tex: jbl steget. Har nog aldrig gillat Jbl. Kan bero på det med. Sen om det spelar bra eller inte orkar jag inte lägga mig i. Men det är inte så många som använder sig av det när de tävlar iaf. Eller?
Nåväl för en setup av de 3500kr skulle jag valt dls a6 och lagt på 600kr.
Och hur mkt mer för an bra strömbank?
A6-steget är i klass AB och SLUKAR ström...klass D är att föredra på det viset då man ser till strömförbrukning då dessa steg oftast har en högre effektivitet....
Så A6:an är inget jag skulle rekomendera såvida man nu inte är beredd att lägga ut pengar för strömsidan med...batteribank (två batterier) uppgradering av laddkablaget och generator (vilket oftast totalt kostar ungefär som ett nytt bra steg i slutänden)
Så länge man håller sig till 2ohm eller över så funkar det bra med enbart ett batteri. Ska man ner till 1ohm så är 2batteri (eller flera) att rekomendera. Har man enbart ett batteri i bilen skall man se til att det är bra (alltså inte för gamalt eller slitet).
Jag hade ju enbart ett batteri förra året och det funkade ju kalas..
Sant......men det drar fort onödigt mkt i 2 ohm jämfört med ett klass d som lämnar samma effekt i 2 ohm.
Fast fördelen med kontrollen och ljudkvalitén i sig väger för A6:an

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP