nikotino skrev:
Var idag ute och körde mot min morbror som har en (något trimmad) Mustang GT -05 (den nya modellen)
Jag hade inte mkt att säga till om. Men att det skall kräva 280+hk för att han skulle dra ifrån mig med den inte allt för stora marginalen var lite lustigt, men bilen väger väl antagligen lite mer dessutom är det ju automat!
Hur som helst, min morbror påstår att m3 e46 inte har en chans mot denne mustang GT
Jag hävdar att han har väldigt fel. Har försökt hitta lite "tidsintervaller" det ända jag har fått fram är:
0-100 Mustang GT 5,5sek
0-100 M3 e46 5,5sek
Någon som har de andra tidsintervallerna?
Edit: Vad vilken hade ni satsat era slantar på (402m etc.)
Nu innan tidsintervallerna snart blåttas utav någon som sitter med infon:D
Om du kör 402m, så lär du få kyssa röven på Mustangen. Den är byggd för grepp, M3 är byggd for Autobahn kryssning och händelsevis bankörning, det vill säga att den inte är byggd för att greppa direkt och accelerera hårdast osv osv.
Sen så hänger det jävligt mycket upp till föraren. Visst M3'an kanske visar 13s på 402 meter eller något sånt, men såvidare du inte kan köra så kan det lika gärna bli 15 sec, eller 17 sec.
Moral of the story; tidsintervaller isn't always true.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.