6290
Sök

Tidsintervaller mustang GT M3 e46?

///R-Rated
528 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
Var idag ute och körde mot min morbror som har en (något trimmad) Mustang GT -05 (den nya modellen)
Jag hade inte mkt att säga till om. Men att det skall kräva 150+hk för att han skulle dra ifrån mig med den inte allt för stora marginalen var lite lustigt, men bilen väger väl antagligen lite mer dessutom är det ju automat!

Hur som helst, min morbror påstår att m3 e46 inte har en chans mot denne mustang GT
Jag hävdar att han har väldigt fel. Har försökt hitta lite "tidsintervaller" det ända jag har fått fram är:

0-100 Mustang GT 5,5sek
0-100 M3 e46 5,5sek

Någon som har de andra tidsintervallerna?

Edit: Vad vilken hade ni satsat era slantar på (402m etc.)
Nu innan tidsintervallerna snart blåttas utav någon som sitter med infon:D
Senast redigerat av nikotino (31 maj 2009)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white

1 571 Inlägg
30 maj 2009
Autopower.se uppger att BMW M3 E46 gör 0-100 på 5,2.

///R-Rated
528 Inlägg
30 maj 2009
Trådstartare
henrikh skrev:
Autopower.se uppger att BMW M3 E46 gör 0-100 på 5,2.

La oxå märke till detta precis! Men på de flesta andra "info" sidor står det 5,5 hmm
Men visst jag kan köpa 5,2 smile

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 maj 2009
nikotino skrev:
Var idag ute och körde mot min morbror som har en (något trimmad) Mustang GT -05 (den nya modellen)
Jag hade inte mkt att säga till om. Men att det skall kräva 280+hk för att han skulle dra ifrån mig med den inte allt för stora marginalen var lite lustigt, men bilen väger väl antagligen lite mer dessutom är det ju automat!

Hur som helst, min morbror påstår att m3 e46 inte har en chans mot denne mustang GT
Jag hävdar att han har väldigt fel. Har försökt hitta lite "tidsintervaller" det ända jag har fått fram är:

0-100 Mustang GT 5,5sek
0-100 M3 e46 5,5sek

Någon som har de andra tidsintervallerna?

Edit: Vad vilken hade ni satsat era slantar på (402m etc.)
Nu innan tidsintervallerna snart blåttas utav någon som sitter med infon:D

Om du kör 402m, så lär du få kyssa röven på Mustangen. Den är byggd för grepp, M3 är byggd for Autobahn kryssning och händelsevis bankörning, det vill säga att den inte är byggd för att greppa direkt och accelerera hårdast osv osv.

Sen så hänger det jävligt mycket upp till föraren. Visst M3'an kanske visar 13s på 402 meter eller något sånt, men såvidare du inte kan köra så kan det lika gärna bli 15 sec, eller 17 sec.

Moral of the story; tidsintervaller isn't always true.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

///R-Rated
528 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Siarnaq skrev:

Nu var det det ända sättet för mig att få fram snabb objektiv information.
Tidsintervaller anser jag är en ganska bra riktlinje, en riktlinje som "avslöjar" prestandan på dessa bilar.

Det där med att mkt hänger på föraren, Stort tack big_smile
Tänk att man lär sig något nytt varje dag wink

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
31 maj 2009
nikotino skrev:
Siarnaq skrev:

Tidsintervaller anser jag är en ganska bra riktlinje, en riktlinje som "avslöjar" prestandan på dessa bilar.

Dessutom, att det var automat på den. Om man kör race med Driven i, så är man en idiot.

Tidsintervaller är lite skumma för en annan sak. Se på det såhär, Nissan's GTR har ju slagit en massa rekord. Men om man lät Porsches testförare t.ex, köra GTR'en så lär man få totalt annorlunda tider.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

///R-Rated
528 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Siarnaq skrev:
nikotino skrev:
Siarnaq skrev:

Dessutom, att det var automat på den. Om man kör race med Driven i, så är man en idiot.

Tidsintervaller är lite skumma för en annan sak. Se på det såhär, Nissan's GTR har ju slagit en massa rekord. Men om man lät Porsches testförare t.ex, köra GTR'en så lär man få totalt annorlunda tider.

Kan inte du vara snäll och komma på ett bättre alternativ till snabb jämförelse, OBS! Jag har ingen m3, och kan för tillfället inte få tag på någon wink
Vill påpeka så det inte blir missförstånd: Jag har aldrig påstått att tidsintervaller enligt tillverkarna är korrekta. återigen: En bra riktlinje smile

Edit: Skulle vara kul med källa ang, det där med porsches testförare, annat resultat, eller är det bara något du antar?
Senast redigerat av nikotino (31 maj 2009)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder

Sök