Forza Motorsport 3-tråden

ZonaX Svetsare
21 oktober 2009 · 3 150 Inlägg

lindell90 skrev:

ZonaX skrev:

lindell90 skrev:

Det kommer vara mycket mer i 3:an än tvåan.
Kolla den här videon så ser du en del.

http://www.youtube.com/watch?v=nbZhRHE2S3c

Avgas smällar finns i 3:an. Händer ibland, framförallt om du kör Ferrari California och varvar mycket så smäller det till ibland smile

big_smileD    Fyfan va sugen man blev på spelet nu, speciellt när han visade i klippet att man kunde konvetera till dubbelturbo  :'D   (och allt annat förstås).  2 dagar kvar  big_smile


För er som inte vill betala så mycket, som jag tex. kan beställa från pccity.se.

Forza 3 Limited Edition - 599kr

Forza 3 - 549kr

jag är med sugen som fan på det nu. Finns många möjligheter att göra bilarna precis som man vill ha dem. Kommer göra en replica på PA:s Saab 9-3 ganska omgående.

Sen är där nytt klass-system på bilarna. En Saab ska kunna konkurrera i R3-klassen till exempel och inte bara gå upp till U999 som det var i tvåan. Kan nog bli riktigt lyckat det här smile

Satan va nice  big_smile      Som sagt en m3 e30 kommer införskaffas snabbt här smile   Har man tur så är det inte som i 2:an där det inte gick att turbokonvertera sugmotorer  hmm

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
lindell90
21 oktober 2009 · 876 Inlägg

ZonaX skrev:

lindell90 skrev:

ZonaX skrev:

big_smileD    Fyfan va sugen man blev på spelet nu, speciellt när han visade i klippet att man kunde konvetera till dubbelturbo  :'D   (och allt annat förstås).  2 dagar kvar  big_smile


För er som inte vill betala så mycket, som jag tex. kan beställa från pccity.se.

Forza 3 Limited Edition - 599kr

Forza 3 - 549kr

jag är med sugen som fan på det nu. Finns många möjligheter att göra bilarna precis som man vill ha dem. Kommer göra en replica på PA:s Saab 9-3 ganska omgående.

Sen är där nytt klass-system på bilarna. En Saab ska kunna konkurrera i R3-klassen till exempel och inte bara gå upp till U999 som det var i tvåan. Kan nog bli riktigt lyckat det här smile

Satan va nice  big_smile      Som sagt en m3 e30 kommer införskaffas snabbt här smile   Har man tur så är det inte som i 2:an där det inte gick att turbokonvertera sugmotorer  hmm

nej, BMW bilarna gick inte att turbo konvertera annars kunde man göra det med ganska många andra.

Dem ringde precis från Gamestop och berättade att dem fått in spelen så man kunde hämta det på fredag. Bara hoppas att dem har några Collectors edition kvar när jag ska hämta mitt smile

ZonaX Svetsare
21 oktober 2009 · 3 150 Inlägg

Hoppas det går i 3:an   hmm     

Tyckte f.ö. Limited Edition va lite sådär faktiskt, så jag beställde "Regular Edition" istället.  Vad fick man med L.E? Typ USB-minne och nyckelring?  hmm   

Sen testade jag med avgassmällar och hörde ingen konkret smäll genom TVns högtalare så jag kopplade in stereohörlurarna från datan  big_smile   Snacka om ljudupplevelse!!!!    Hörde alla smällar och allt ljud va helt jävla kristallklart big_smile   Dock glappar sladden så det bli te  att införskaffa nya inne spelet kommer  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
lindell90
21 oktober 2009 · 876 Inlägg

ZonaX skrev:
Hoppas det går i 3:an   hmm     

Tyckte f.ö. Limited Edition va lite sådär faktiskt, så jag beställde "Regular Edition" istället.  Vad fick man med L.E? Typ USB-minne och nyckelring?  hmm   

Sen testade jag med avgassmällar och hörde ingen konkret smäll genom TVns högtalare så jag kopplade in stereohörlurarna från datan  big_smile   Snacka om ljudupplevelse!!!!    Hörde alla smällar och allt ljud va helt jävla kristallklart big_smile   Dock glappar sladden så det bli te  att införskaffa nya inne spelet kommer  tongue

några extra bilar medföljer också. Kommer dock inte ihåg vilka smile

ZonaX Svetsare
21 oktober 2009 · 3 150 Inlägg

lindell90 skrev:

ZonaX skrev:
Hoppas det går i 3:an   hmm     

Tyckte f.ö. Limited Edition va lite sådär faktiskt, så jag beställde "Regular Edition" istället.  Vad fick man med L.E? Typ USB-minne och nyckelring?  hmm   

Sen testade jag med avgassmällar och hörde ingen konkret smäll genom TVns högtalare så jag kopplade in stereohörlurarna från datan  big_smile   Snacka om ljudupplevelse!!!!    Hörde alla smällar och allt ljud va helt jävla kristallklart big_smile   Dock glappar sladden så det bli te  att införskaffa nya inne spelet kommer  tongue

några extra bilar medföljer också. Kommer dock inte ihåg vilka smile

Ja, det är väll typ det bästa  tongue     Men det är rätt kul för på typ Elgiganten.se och Pccity.se så skiljde det typ 50kr mellan "vanlig" och L.E.  Medans på typ Game skiljde det typ 200kr?  yikes

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Mortalis VW-nörd?
21 oktober 2009 · 4 332 Inlägg

Betalar gladeligen 50 spänn extra iaf tongue

lindell90
21 oktober 2009 · 876 Inlägg

Mortalis skrev:
Betalar gladeligen 50 spänn extra iaf tongue

Kommer jag med göra om det finns några kvar när jag hämtar mitt. Dem hade tydligen bara 5 st Collectors edition på Gamestop i Kristianstad sad

Mortalis VW-nörd?
21 oktober 2009 · 4 332 Inlägg

ZonaX skrev:
Jävlar.... testade precis på både 2:an och 3:an, satan vilken skillnad  big_smile    Nu kändes det att Porschen i 3:an hade närmare 5-600hk  big_smile      Lyckades även trycka personligt driftrekord: 8442p @ 2 varv  smile     Och varvtiden va ju inte lysande men ändå: typ 01:10:?? @ 1 varv.

Efter att testat med allt utom abs avslaget så ser jag fram emot detta VÄLDIGT mycket!

Hehe told you, tycker de e de enda sättet att köra forza, utan hjälpmedlen (utom abs kanske) för att verkligen få ut allt ur spelet, annars kan man liksom köra mer arkadspel känns de som, men men, alla e vi nybörjare nån gång och då hjälper de ju till, men lika roligt e de ju inte wink

StalkerK
21 oktober 2009 · 111 Inlägg

Det kommer bli förbannad grymt på alla sätt. Turn 10 har verkligen lyckats denna gånge, två dagar kvar så får man Limited Edition big_smile

Sedan blir det TCS, STM, ABS, Racing line ja alla assist av och ta Honda CTR 07 en sväng på ringen!

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
21 oktober 2009 · 1 128 Inlägg

Synd man inte har nå pengar just nu sad

Nöjeskör närproducerat
Surikaten Japsare
21 oktober 2009 · 481 Inlägg

Så där en 360 timmar kvar big_smile nån som ä tagad ^^

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!
Honda Civic ej2 "Bee" (1995)
nonno
21 oktober 2009 · 511 Inlägg

GrEEn_NeoN skrev:
Så där en 360 timmar kvar big_smile nån som ä tagad ^^

menar du 36 timmar?roll

?
Ejan
21 oktober 2009 · 648 Inlägg

Köpte mitt Forza motorsport 3 idag :-) har lirat det några timmar idag

ICA maxi har börjat sälja sina exemplar för tidigt över hela landet typ  lol   blev lite paff när jag skulle handla och så ser man massor av Forza 3 på hyllorna..var bara att slanta upp


sen kan jag väl säga som så att spelet är helt underbart bra..klart bättre känsla i 3an om man jämför mot 2an

den japanska bergsvägsbanan är så satans skön :-) massor med kurvor för dom som vill köra drifting eller grip och sen är det ju givetvis kul att kunna köra lite dragracing också.

Senast redigerat av Ejan (21 oktober 2009)

lindell90
22 oktober 2009 · 876 Inlägg

Ejan skrev:
Köpte mitt Forza motorsport 3 idag :-) har lirat det några timmar idag

ICA maxi har börjat sälja sina exemplar för tidigt över hela landet typ  lol   blev lite paff när jag skulle handla och så ser man massor av Forza 3 på hyllorna..var bara att slanta upp


sen kan jag väl säga som så att spelet är helt underbart bra..klart bättre känsla i 3an om man jämför mot 2an

den japanska bergsvägsbanan är så satans skön :-) massor med kurvor för dom som vill köra drifting eller grip och sen är det ju givetvis kul att kunna köra lite dragracing också.

Lägg gärna upp lite bilder eller filmer på bilar och annat  som är med i spelet big_smile

ZonaX Svetsare
22 oktober 2009 · 3 150 Inlägg

En sak jag märkte efter lång tid saknades iallafall i demot, vet inte hur det är i "full-spelet".  Men laddtrycksmätare såg jag ingen?  hmm         Ejan?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
lindell90
22 oktober 2009 · 876 Inlägg

ZonaX skrev:
En sak jag märkte efter lång tid saknades iallafall i demot, vet inte hur det är i "full-spelet".  Men laddtrycksmätare såg jag ingen?  hmm         Ejan?

när du säger det så stämmer det nog. Borde varit i Evo 10:an.

ZonaX Svetsare
22 oktober 2009 · 3 150 Inlägg

lindell90 skrev:

ZonaX skrev:
En sak jag märkte efter lång tid saknades iallafall i demot, vet inte hur det är i "full-spelet".  Men laddtrycksmätare såg jag ingen?  hmm         Ejan?

när du säger det så stämmer det nog. Borde varit i Evo 10:an.

Precis, va när jag körde den som jag undrade hur mycket den laddade då jag plötsligt hörde dumpen mycket tydligare (kopplade in stereohörlurarna från datorn).  Men såg ingen  hmm

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Mortalis VW-nörd?
22 oktober 2009 · 4 332 Inlägg

Ejan skrev:
Köpte mitt Forza motorsport 3 idag :-) har lirat det några timmar idag

ICA maxi har börjat sälja sina exemplar för tidigt över hela landet typ  lol   blev lite paff när jag skulle handla och så ser man massor av Forza 3 på hyllorna..var bara att slanta upp


sen kan jag väl säga som så att spelet är helt underbart bra..klart bättre känsla i 3an om man jämför mot 2an

den japanska bergsvägsbanan är så satans skön :-) massor med kurvor för dom som vill köra drifting eller grip och sen är det ju givetvis kul att kunna köra lite dragracing också.

Haha kanske får ta å åka förbi ica maxi då å se.
Annars tar ja de samtidigt som elgiganten öppnar imorgon på morron, de har lagt undan de åt mig så bör ju inte bli utan, ifall de nu e brist på collectors edition

Surikaten Japsare
22 oktober 2009 · 481 Inlägg

nonno skrev:

GrEEn_NeoN skrev:
Så där en 360 timmar kvar big_smile nån som ä tagad ^^

menar du 36 timmar?roll

jo, 36 så klart ^^ men nu då, både 0 (på maxi) o nu knapt 21 i övroga butiker :p

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!
Honda Civic ej2 "Bee" (1995)
ZonaX Svetsare
22 oktober 2009 · 3 150 Inlägg

Fick det precis i lådan   smile    TACK PCCITY.SE!!!!!!!!!!!!!!!!!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang