3253
Sök

Köpa ny bil

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Tjaa!

Nu när sommarjobbet närmar sig och man kan tjäna en liten summa har planerna kommit på en ny bil iochmed att jag har tröttnat lite grann på min 740, har trotsallt skruvat med den i 2 år och lagt ut en enorm summa på att både få den att gå och se ut som den gör idag. Så nu är jag sugen på något nytt, en bil som ska användas om man säger, inget projekt alltså för det har jag redan. Har funderat lite över en SAAB men då vill jag ha en turbo helst, sen har jag även kollat lite på äldre bmw som tex 520, 320, 318 och dom bilarna. Men samtidigt som jag vill ha en bil som går bra och är rolig vill jag också ha en bränslesnål bil. Saaben känns inte rätt iochmed att den är framhjulsdriven och BMWn känns inte bra för jag har aldrig riktigt fäst mig vid dom men skulle mot all förmodan kunna tänka mig att åka i en för dom går jävligt bra. Så nu när man sitter och skummar på blocket så blir hjärnan typ låst på volvo,saab och bmw. Vill ha tips på andra bilar som är bränslesnåla, roliga, lagom med kräm i och snygga utan att behöva lägga ut miljoner på styling. Tips någon ?

Mvh Emil

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Fd Bannad
657 Inlägg
2 juni 2009
bra, snygg, billig och bränslesnål brukar inte gå så väl hand i hand, så man får väll kompromissa en del.

SAABen passar väll in på allt utom snygg, relativt bränslesnål iaf och 900 turbo går hyfsat hårt.

BMWn passar väll inte in på ett piss, ser ut som stryk, går troligen sämre, drar troligen mer bensin.

dock så slipper man sorkdriften iaf...

Märkesbög

huh?
10 427 Inlägg
2 juni 2009
Audi Coupe Quattro med V6:a eller rak femma 10V/20V tror jag skulle passa dig smile

http://www.blocket.se/pitea/Audi_Coupe_ … =6&w=3

http://www.blocket.se/skaraborg/Audi_co … =6&w=3 [Med tuffare fronten smile]

Om det är 20-30kkr-bilar du satsar på.

Edit: Audi 90 (5cyl) är ju ett tidigare alternativ annars.
Senast redigerat av steifan (2 juni 2009)

2 021 Inlägg
2 juni 2009
satsa på en 9000 cse 2,3t 94 och uppåt, dom skänkes ju typ bort på blocket, mycket bil för pengarna kan man lugnt säga

511 Inlägg
2 juni 2009
beror ju helt på hur man värderar sin bil upplevelse,
saab är ju inte mycket att hänga i grannen i mina ögon varken på motor eller utseende.
bmw är i mina ögon den bästa bilen som finns och går som en gud efter vägen, men bränslesnål är dom inte, 318-320 är inte så mycket mer ekonomsik än 325 an så jag hade nog gått på den,

men ifall du vill ha mycket att köra med och bränslesnål så köp en honda civic eller något kan ha ett sjysst utseenede om man kostar på ett par fälgar och går riktigt frisk,

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

Sanizz
2 juni 2009
Även ja säger bmw typ en 325 e36.

660 Inlägg
2 juni 2009
TritoN skrev:
lagom med kräm i och snygga utan att behöva lägga ut miljoner på styling.

Efter som du letar efter en ny bil med lagomt med kräm och snygg som knappt kostar något så måste jag rekommendera dig en Peugeot 107, riktigt billig ny och uppfyller ALLA dina krav! wink

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

1 002 Inlägg
2 juni 2009
Självklart ska du satsa på saab.. wink

...

1 585 Inlägg
2 juni 2009
Satsa på en Bmw typ en 325 eller 328 e36, grymt snygga bilar. Går riktigt bra gör dom också. Och dricker inte alls så mycket benin som alla säger. Går att köra riktigt snålt om man är lätt på gasen:P

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Jo det börjar faktiskt luta emot en BMW, köpet blir väl juförsig inte förens efter sommarn då man fått tag i lite pengar men börjar leta redan nu faktiskt ..

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Saaboholic
3 129 Inlägg
3 juni 2009
Åka en liten slö bil, bli förknippad med tattare och samtidigit tanka jävligt ofta och köpa dyra delar- nej tack.

Jag hade utan att tveka satsat på en ng900 2.0t eller en 9000.

Går att få billiga och i bra skick samtidigt som dom är väldigt lätta att få snygga.

Drar betydligt mycket mindre soppa än en bmw med.

"Liberty of thought is the life of the soul"

2 751 Inlägg
3 juni 2009
TritoN skrev:
Jo det börjar faktiskt luta emot en BMW, köpet blir väl juförsig inte förens efter sommarn då man fått tag i lite pengar men börjar leta redan nu faktiskt ..

Om du vill ha en snygg och någorlunda snabb bil köp bmw. om du vill trimma köp saab. Bmw skulle jag valt lätt.

Who Djaa bless no man curse

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 juni 2009
Bmwn är förmodligen den snålaste bilen i förhållande till effekt du kan hitta, och generellt brukar den vara roligast. Men gillar du dem inte så...

Mercedes är ett annat alternativ, Rwd och bra chassi. Saken är väl den att Mercedes trivs bättre i anständig takt och bjuder inte upp till lek på samma sätt som Bmwn. Dessutom är de lite smått törstiga och de nyare årsmodellerna rostar gärna.

Men en 300e av "gamla" E-klassen från 80-talet till 95 (alltså inte den som rostar) typ stämmer in på det mesta, minus det där med soppaförbrukning kanske...

Jag hade köpt en Bmw 328 om jag varit du i alla fall.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Administratör
11 962 Inlägg
4 juni 2009
Vill inte vara den, men jag måste. Det är inte speciellt svårt att söka lite själv, det finns hur mycket tips-trådar som helst och vi behöver inte en tills. Vad sägs om att surfa runt lite och titta på bilar rent allmänt och se om du hittar något skoj. Återkom till forumet ifall du har en fråga om en specifik modell.

Låser här.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök