2838
Sök

Kan man stoppa en polishund ?

687 Inlägg
4 juni 2009
Mange85 skrev:
Man får tänka på att på riktigt så hade det inte funnits ngt skydd för armen, och hunden hade slitit i en bar arm.. då gör man inte så mycket annat än vädjar att hunden ska släppa.

I Sverige behöver du inte vädja om att hunden skall släppa det räcker med att du står still så släpper den.
Så släpper en polis hunden efter er så stå still så klarar ni er utan skador.

blacken
4 juni 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:
Har du hört talas om "Tumba Tarzan" big_smile. Han fick länsmans jyckar efter sig, inte fasen fick dom tag i han..tongue

Kan inte säga att jag har det men han lär ju ha sprungit snabbt.

Nope, han spang inte så mycket, men han var duktig på "hundpsykologi" så han lär ha "parkerat" jyckarna när dom släppte jyckarna efter han. Han lär även ha använt peppar på en del alltför ivriga jyckar, med stor framgång..

Vet en polishund som blev släppt mot en narkotikapåverkad yxman som högg den med yxan och den fortsatte ändå tills polisen hann fram. Så att nej de backar nog inte ens så lätt ska du se.

" Men det krävs att man är väldigt kall och vet vad man ska göra"..
Tycker dock att det är synd och skam att utsätta en jycke för något som man själv inte vill bli utsatt för, dålig stil av er..
Senast redigerat av blacken (4 juni 2009)

blacken
4 juni 2009
Nehe skrev:
Mange85 skrev:
Man får tänka på att på riktigt så hade det inte funnits ngt skydd för armen, och hunden hade slitit i en bar arm.. då gör man inte så mycket annat än vädjar att hunden ska släppa.

I Sverige behöver du inte vädja om att hunden skall släppa det räcker med att du står still så släpper den.
Så släpper en polis hunden efter er så stå still så klarar ni er utan skador.

Inte alltid, en del av era jyckar har svårt att"vrida av" även om man står still..

Supraman
2 300 Inlägg
4 juni 2009
vältränade polishundar kommer inte sluta förän hundföraren (alfahannen) säger till, dom går i döden för denne.
Och hundar koncentrerar sig på bara en sak i taget så det blir den dom har uppgift att jaga.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

246 Inlägg
4 juni 2009
Uuh det där är en mardröm för mig. Skulle skita ner mig 3 gånger om ifall en polishund kom efter mig tongue

Läste för ett par år sen om en hundägare som varit ute med sin lilla hund när en "kamphund" kommit springande och skulle ta den lilla hunden, då hade ägaren fått in en lyckospark och sparkat käken ur led på kamphunden. Men vad stor är den chansen sen då? smile

169 Inlägg
4 juni 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:
Att muta dom med någon form av godis är kört, men sänk kräket så backar han/hon garanterat. Men det krävs att man är väldigt kall och vet vad man ska göra, annars så kan man ligga väldans pyrt till..

Vet en polishund som blev släppt mot en narkotikapåverkad yxman som högg den med yxan och den fortsatte ändå tills polisen hann fram. Så att nej de backar nog inte ens så lätt ska du se.

http://www.youtube.com/watch?v=f2C3Ft2GVxI

Den där var riktigt otäck. Hur gick det med hunden sen, nån som vet? Såg ut som han fick in ett hugg i sidan på hunden.

714 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Mange85 skrev:
Nehe skrev:
blacken skrev:
Att muta dom med någon form av godis är kört, men sänk kräket så backar han/hon garanterat. Men det krävs att man är väldigt kall och vet vad man ska göra, annars så kan man ligga väldans pyrt till..

http://www.youtube.com/watch?v=f2C3Ft2GVxI

Den där var riktigt otäck. Hur gick det med hunden sen, nån som vet? Såg ut som han fick in ett hugg i sidan på hunden.

ja rätt åt han att han får en batong rakt i skallen, hehe... och hoppas polis hunden klarade sig smile

687 Inlägg
4 juni 2009
Mange85 skrev:

Han överlevde!

Värre var det för NI:s hund i Umeå för någon vecka sen.

687 Inlägg
4 juni 2009
blacken skrev:
Nope, han spang inte så mycket, men han var duktig på "hundpsykologi" så han lär ha "parkerat" jyckarna när dom släppte jyckarna efter han. Han lär även ha använt peppar på en del alltför ivriga jyckar, med stor framgång..

Jo det är nog så att om man är extremt duktig så på hundar/hundpsykologi så kan man sägert stoppa även en polishund. Men hur många är det? 1 på 10000 personer i Sverige? Om ens det räcker, jag har aldrig upplevt någon som fått en polishund att "stoppa" upp.

blacken skrev:
Tycker dock att det är synd och skam att utsätta en jycke för något som man själv inte vill bli utsatt för, dålig stil av er..

Tycker att det är bättre att släppa en hund på en GM än att skjuta honom. Mig veterligen så lider aldrig hunden av att få jaga en GM snarare att han gillar det.

Vad utsätter man hunden för som man inte utsätter sig själv för menar du?

blacken
4 juni 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:

Jo det är nog så att om man är extremt duktig så på hundar/hundpsykologi så kan man sägert stoppa även en polishund. Men hur många är det? 1 på 10000 personer i Sverige? Om ens det räcker, jag har aldrig upplevt någon som fått en polishund att "stoppa" upp.

blacken skrev:

Tycker att det är bättre att släppa en hund på en GM än att skjuta honom. Mig veterligen så lider aldrig hunden av att få jaga en GM snarare att han gillar det.

Vad utsätter man hunden för som man inte utsätter sig själv för menar du?

Den "kratsar kastanjerna ur elden"  för er liasom typ den stackars jycken i Umeå häromsistens. Ni vill inte bli skadade, men "det är okej ifall en jycke blir skadad eller stryker med, det gör inget" filosofin som suger fett tycker jag. För det är ju så att om det är ett"lowlife" som har en susning om jyckar och är kall, så är jycken rökt. Men det är svårare att hantera en människa i samma händelse.

Och förresten vad ska ni med hundar till igentligen?. Ni skäller så bra själva har jag märkt..big_smile

1 634 Inlägg
4 juni 2009
fattar inte poängen med vapen om de inte vågar använda de. Varför riskera livet på polishunden? Skjut honom i armen som han håller macheten i istället om de nu vill träna hunden irl...

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 634 Inlägg
4 juni 2009
Senast redigerat av andreas_gbg_ (4 juni 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00

blacken
4 juni 2009
andreas_gbg_ skrev:
fattar inte poängen med vapen om de inte vågar använda de. Varför riskera livet på polishunden? Skjut honom i armen som han håller macheten i istället om de nu vill träna hunden irl...

Tro mig det är kanonsvårt även för en tränad skytt att klara av ett sådant stunt med en 9:a.
men annars så håller jag med dig. Att ens komma på iden att släppa en jycke mot en snubbe/snubbar som har vapen, när man själv har både kapacitet och möjlighet att "ta hand om saken" det är höjden av feghet..

801 Inlägg
4 juni 2009
Om man blir attackerad av en hund ska men ge den sin svagaste arm att bita i. därefter sätter du den andra armen över nacken på hunden. gör sen ett kraftigt ryck med armarna. bit-armen uppåt, och nack-armen neråt. då går nacken av på hunden och den slutar.

Kanon..
1 473 Inlägg
4 juni 2009
Varför bemödar sig så många här sitta o skriva utan att ens varit i närheten av en polishund?

Kanon..
1 473 Inlägg
4 juni 2009
Roundcube skrev:
Om man blir attackerad av en hund ska men ge den sin svagaste arm att bita i. därefter sätter du den andra armen över nacken på hunden. gör sen ett kraftigt ryck med armarna. bit-armen uppåt, och nack-armen neråt. då går nacken av på hunden och den slutar.

Är du stålmannen eller?

801 Inlägg
4 juni 2009
leksak skrev:
Roundcube skrev:

Är du stålmannen eller?

Nej, har jag sagt det?
Gav ett fungerande exempel, om det inte passar, så piss off.

blacken
4 juni 2009
Roundcube skrev:

Teoretiskt sett, ja. Men i verkligheten så är det inte så lätt att göra, för jycken är snabb och ett hundbett gör djävligt ont!. Ett annat alternativ är att slänga sin skitigaste strumpor i choken på jycken, när han sedan står spyr som en Ullmekott. Så kan man strosa därifrån.big_smile

Kanon..
1 473 Inlägg
4 juni 2009
Roundcube skrev:
leksak skrev:
Roundcube skrev:

Är du stålmannen eller?

Nej, har jag sagt det?

Jag bara undrade eftersom du verkar tro att de funkar.
Det kan funka om man är stålmannen annars, mjee...

801 Inlägg
4 juni 2009
leksak skrev:
Roundcube skrev:
leksak skrev:

Är du stålmannen eller?

Nej, har jag sagt det?

Jag bara undrade eftersom du verkar tro att de funkar.
Det kan funka om man är stålmannen annars, mjee...

Det funkar, om man har sinnesnärvaro nog att göra det rätt. vilket visserligen inte är helt lätt. men icke desto mindre genomförbart.

Sök