Weckis"RedNeck R32 CopyCat"Ev till salu

Franki fåret
18 oktober 2009 · 127 Inlägg

blir kanon tongue snyggare och snyggare tongue

Weckis
31 oktober 2009 · 95 Inlägg

Nu ställer vi av Bonna Golfen.... Dags för lite nya tag i garaget under vintern.. 19" fälgar ligger å väntar, men kanske byter jag dom mot 20" istället. Får se hur det blir med spacers, vill ha fälgen jämns med skärmkanten. Ev blir det R32 skinn inredning, ratt också, om allt går som jag vill.
BÖÖÖÖSER huven jah beställde fick tullen ta hand om... Tullavgifter 5.500:-, suckers!!!

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.
Spigget
31 oktober 2009 · 90 Inlägg

Weckis skrev:
Nu ställer vi av Bonna Golfen.... Dags för lite nya tag i garaget under vintern.. 19" fälgar ligger å väntar, men kanske byter jag dom mot 20" istället. Får se hur det blir med spacers, vill ha fälgen jämns med skärmkanten. Ev blir det R32 skinn inredning, ratt också, om allt går som jag vill.
BÖÖÖÖSER huven jah beställde fick tullen ta hand om... Tullavgifter 5.500:-, suckers!!!

FYFAN!! yikes  Skulle där va knark i huven eller varför fick dom ta hand om den?
Vad tar de att kolla av en huv.. 10min med uppackning o nedpackning? Fin timpeng iaf... Kanske skulle bli tullare?

Tre Ord Som Knäcker Alla Män: Är Den Inne?
Weckis
31 oktober 2009 · 95 Inlägg

Avsändaren skickade det som "Free Gifts" för att slippa tull avgifter.. Men tullen misstänkte nått pga stort paket och rev upp skiten...  Innuti låg följesedel och kvitto "betalt via betalkort innan"...Hahaha som svensk så ska man betala tull o moms på detta.. Huv 5.200:- plus tull på 5.500:-.
Men säljaren ska ordna detta, inte första gången tydligen, svenska Tullen ...lollol


Ps.
Böööser huven var av kolfiber och kostar det dubbla i Sverige, om man nu har turen att hitta en.

Senast redigerat av Weckis (31 oktober 2009)

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.
Weckis
26 december 2009 · 95 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/119661/825276_mfor36.jpg
Lite jobb var det. Plasmamätare inkl riktiga aluminiumringar... Men snyggt blev det ;-)

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.
Torlejf Bilvårdstönt.
26 december 2009 · 1 109 Inlägg

Weckis skrev:
Avsändaren skickade det som "Free Gifts" för att slippa tull avgifter.. Men tullen misstänkte nått pga stort paket och rev upp skiten...  Innuti låg följesedel och kvitto "betalt via betalkort innan"...Hahaha som svensk så ska man betala tull o moms på detta.. Huv 5.200:- plus tull på 5.500:-.
Men säljaren ska ordna detta, inte första gången tydligen, svenska Tullen ...lollol


Ps.
Böööser huven var av kolfiber och kostar det dubbla i Sverige, om man nu har turen att hitta en.

Säljaren kan inte "ordna detta".
Det är så det funkar vid import, dom har ju bevis på att du har betalt för varorna, därav ska du betala tull och moms.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Weckis
26 december 2009 · 95 Inlägg

Inga kvitton på fraksedel/tulldeklaration. Finns kvitton på Paypal som inte är tillgängliga för tullen.
EU länder slipper man tull om man har tur :-). Har inte tullat något innan

Senast redigerat av Weckis (26 december 2009)

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.
Torlejf Bilvårdstönt.
26 december 2009 · 1 109 Inlägg

Weckis skrev:
Inga kvitton på fraksedel/tulldeklaration. Finns kvitton på Paypal som inte är tillgängliga för tullen.
EU länder slipper man tull om man har tur :-). Har inte tullat något innan

Står det ingenstans i paketet hur mycket du har betalat till försäljaren?
Om inte så uppskattar tullen ett värde tyvärr.

Just därför det alltid är en chansning att försöka slippa tull och moms, åker du dit så blir det dyrare än vad det hade blivit på det vanliga sättet.

Handel med länder inom EU är alltid utan tull.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Erick
27 december 2009 · 4 767 Inlägg

Riktigt tråkigt med tullen där.. Ibland när jag köpt grejer och säljaren inte skrivit ut värdet på grejerna så har jag fått brev från posten/tullverket på arlanda att man ska maila in kvitto/köptehandling, och då har jag ofta mailat över en kopia på paypal mailet, och oftast har dom släppt det, eller så har jag fått betala typ 30% av värdet i avgift.

Att betala mer än vad priset på huven var låter orimligt ju hmm


Nåväl.

Får jag komma med ett tips på bilen så sätt dit ett svart VW märke där bak, hade matchat dina baklampor och svarta rutor bättre smile
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-GOLF- … ccessories

(grekland är med i EU = INGEN TULL ELLER MOMS på paketet i sverige big_smile)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
dadooo
27 december 2009 · 841 Inlägg

jag skulle nog endå bytt sido kjolen till rundare o mer clean om man säger så ..inga veck i dem menar jag. annars är de full pott fälgarna som sitter på e ju nice med tongue

Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
Weckis
27 december 2009 · 95 Inlägg

Tullen ville jag skulle maila in kvittot. Men både jag och säljaren hänvisar till att det är en gåva/sponsring...
Vi får se vad som händer...Men betalar inte tullen i vilket fall som helst... Skiiiitdyrt enl min mening.....Hoppas att det löser sig

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.
Torlejf Bilvårdstönt.
27 december 2009 · 1 109 Inlägg

Weckis skrev:
Tullen ville jag skulle maila in kvittot. Men både jag och säljaren hänvisar till att det är en gåva/sponsring...
Vi får se vad som händer...Men betalar inte tullen i vilket fall som helst... Skiiiitdyrt enl min mening.....Hoppas att det löser sig

Nu hänger jag inte med, om dom inte köper din och säljarens historia så tänker du skita i att betala den?

Du är medveten om att du kommer förlora den kampen rätt hårt va?
Varför inte skicka in ett kvitto, får det ändrat till rätt summa tull/moms och betala den?

Mvh. David.

EDIT:
"Gåva från ett land utanför EU
För att du ska slippa betala tull och moms för en present som du fått från en privatperson utanför EU gäller att:
■det är en enstaka försändelse avsedd för dig eller din familjs personliga bruk och
■försändelsens värde inte överstiger 500 kronor.
Du kan också slippa betala tull och moms om försändelsens totala värde överstiger 500 kronor men innehåller gåvor till flera personer i samma familj, under förutsättning att:

■gåvorna från varje givare till varje mottagare har ett värde av högst 500 kronor och
■det klart framgår, genom till exempel adresslappar på respektive gåva, vem som är givare och vem som är mottagare av gåvan. "

Senast redigerat av Torlejf (27 december 2009)

Bygger rolig bil. :)
Weckis
27 december 2009 · 95 Inlägg

Vi får se hur det löser  sig...Givetvis ska jag betala tullen, men inte vad dom begär.... Dom kan ju inte bara gissa vad den kostade... Vi har nu skickat in uppgifter "gåva"  till dom och hoppas på det bästa..

Detta ...     ■det är en enstaka försändelse avsedd för dig eller din familjs personliga bruk !!!

Enstaka försändelse ja.. Men nackdelen är att det är ett företag som är försändaren:rolleyes:

Senast redigerat av Weckis (27 december 2009)

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.
ts85
27 december 2009 · 729 Inlägg

Golfen din blir ju grymt snygg! smile

Torlejf Bilvårdstönt.
27 december 2009 · 1 109 Inlägg

Weckis skrev:
Vi får se hur det löser  sig...Givetvis ska jag betala tullen, men inte vad dom begär.... Dom kan ju inte bara gissa vad den kostade... Vi har nu skickat in uppgifter "gåva"  till dom och hoppas på det bästa..

Detta ...     ■det är en enstaka försändelse avsedd för dig eller din familjs personliga bruk !!!

Enstaka försändelse ja.. Men nackdelen är att det är ett företag som är försändaren:rolleyes:

Är just där det krånglar, det är både ett företag och överstiger 500 kr.

Du ska skicka in ditt kvitto och betala det du ska betala, du slipper en väldig massa krångel genom att göra så. Tyvärr.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Weckis
27 december 2009 · 95 Inlägg

ts85 skrev:
Golfen din blir ju grymt snygg! smile

Tackar.. Men vi får se vart det slutar, lovat mig själv att INTE slänga ut en massa $$$$$.
Men det e redan glömt.. Vill ju ha en egen stil på den som jag gillar...

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.
Weckis
29 december 2009 · 95 Inlägg

Ligger på önskelistan. Offert inväntas.


NEUSPEED Supercharger:O
https://www1.garaget.org/gallery/archive/119661/826376_pit4i0.jpg

Senast redigerat av Weckis (29 december 2009)

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.
Erick
29 december 2009 · 4 767 Inlägg

Grymt!! big_smile Överladdat e aldrig fel!

Hur mkt effekt ska det ge med kompressorn?

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Weckis
29 december 2009 · 95 Inlägg

Citat från tillverkaren:
Convert your normally aspirated 2.0L engine to forced induction with NEUSPEED's supercharger kit. You'll see up to a 50% increase in horsepower and up to 55% more torque. Plus, everything you need to complete the job is included in our kit -- even a full color 17 page installation manual. This kit mates seamlessly onto your 2.0L engine without compromising drivability. The secret is NEUSPEED's special supercharger P-Chip. The result is a quick, smooth transition onto boost, and quick acceleration all the way to redline.

Har en bekant som monterat en i sin Jetta och han blev rejält överraskad av förvandlingen...
Men LJUDET e grymt från en ÖVERLADDAD maskin.....

Senast redigerat av Weckis (29 december 2009)

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.
Weckis
18 januari 2010 · 95 Inlägg

Idag kom UPS med lite godis jag beställt från England.
Brembo ok, ska monteras när slitzzzade skivorna e inköpta.
Emblemlös grill från www.goingfast.com.

BILDER FINNS UNDER PROJEKT

Tänk va en svetsloppa kan ställa till det!!
Därför använder jag carbon & glasfiber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang