10453
Sök

Oljekylar Mätare Strul

Götterdämmerung
451 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Nu har jag köpt en oljetempmätare har kopplat in allt som det ska.Har ochså något som heter sandwich adapter har kopplat den rätt ochså samt givaren genom instruktions boken men jag får inte upp någon värme på mätaren någon som vet varför? Elen ska ochså vara rätt kopplat. Någon som vet. Ps det är biltemas mätare. :?

Volvo 760

Can´t kill it join It

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 juni 2009
Har du tagit ut bilen på en rejäl åktur och verkligen kollat att mätaren inte rör sig ?

För den varma oljan cirkulerar kanske inte genom filtret omedelbums.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Götterdämmerung
451 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Japp det har jag gjorde det igår kväll mätaren rörde sig inte :S

Can´t kill it join It

Götterdämmerung
451 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Du tror inte att det kan vara mätaren och givaren som är paja då?

Can´t kill it join It

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 juni 2009
Det beror på, står det något om hur mätaren visar fel ??

tex att vid kortslutning så piper den eller om den inte får signal ifrån givaren så fladdrar nålen osv, står det något på pappret om något sånt ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Götterdämmerung
451 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Nej inga såna sympton inge papper heller den står helt stilla sad

Can´t kill it join It

1 353 Inlägg
9 juni 2009
gå igenom o kolla igen så allt e inkopplat. osv. du ska dels ha ström till belysningen i mätaren o ävevn ström till själva mätaren. o sen ska de gå en sladd mellan givare o mätare också.. o som de nämndes här ovan så tar de ett bra tag o få upp oljetemp. när vatten tempen e som den ska så har du knappt 50grader olja. den tar typ 3ggr längre att få upp i temp..
så gå igenom allt o ut o kör långt. 2 mil typ.

Med.lem
3 759 Inlägg
9 juni 2009
Kolla biltemas hemsida, brukar finnas PDF filer med info om nästan alla elprylar.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Sök