1965 Dodge Dart GT 2dr HT

Emilius Avstängd
14 juli 2009 · 1 714 Inlägg

tack! kul att ni gillar den.

dadde, remember me? jag minns när du hade vit duett me flakeade plåtisar tongue
jag hade min lila duett då tror jag.. eller min lila 142, hur som helst,
jag kommentera din nova på nåt epaforum, du verka förvånad att jag såg att de va en nova tongue

Fast_Forward_Camaro
14 juli 2009 · 44 Inlägg

Härligt att du bestämde dig för en Dart som förstabil!
Själv har jag en Camaro från -75 som första.

Denna tråd måste ju följas smile

Senast redigerat av Fast_Forward_Camaro (14 juli 2009)

Chevrolet Caprice Coupe -78
"That beats anything I ever helt, felt or smelt."
Emilius Avstängd
14 juli 2009 · 1 714 Inlägg

camaro e ju kul de med! bara man har v8 och bakhjulsdrift.

men denna blir nog inte klar i sommar så förmodligen fortsätter jag skruva i vinter,
kanske passar på att lacka om den eller byta låda och trimma mera då.

blir väl att åka nå shitbil sålänge

Fast_Forward_Camaro
14 juli 2009 · 44 Inlägg

Ja, Camaro är en rolig bil det också, men precis som du säger
så är det ju v8an där fram som räknas!

Nej, men låt det ta den tid det tar, bättre att göra ett bättre jobb
på lite längre tid än att haffsa igenom det.
Hursomhelst ska det bli kul att följa din projekttråd.

Chevrolet Caprice Coupe -78
"That beats anything I ever helt, felt or smelt."
Emilius Avstängd
15 juli 2009 · 1 714 Inlägg

jodå, jag har aldrig varit mycket för hafsjobb,
en sån här bil är ju värt att vara fullt seriös med också så.

Rinnegan Malleus Malificarum
15 juli 2009 · 2 401 Inlägg

Ah, ser trevligt ut, har alltid gillat formerna på just 65'orna.

Själv så blir ens 18 års bil en jänkare dessutom. Buick Skylark från 1972. Dock så blir min lite farligare efter vägen skulle jag tro med tanke på prestandan.


Lycka till!

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
dadde
15 juli 2009 · 2 164 Inlägg

Emilius skrev:
tack! kul att ni gillar den.

dadde, remember me? jag minns när du hade vit duett me flakeade plåtisar tongue
jag hade min lila duett då tror jag.. eller min lila 142, hur som helst,
jag kommentera din nova på nåt epaforum, du verka förvånad att jag såg att de va en nova tongue

haha epaåldern kommer ikapp en wink Novan är ju min första bil, så vi går lite samma spår wink

"Life´s too short to drive a boring car"
Emilius Avstängd
15 juli 2009 · 1 714 Inlägg

Siarnaq skrev:
Ah, ser trevligt ut, har alltid gillat formerna på just 65'orna.

Själv så blir ens 18 års bil en jänkare dessutom. Buick Skylark från 1972. Dock så blir min lite farligare efter vägen skulle jag tro med tanke på prestandan.


Lycka till!

tackar! jo 65 är min favoritårsmodell också. gillar den faktiskt mer än 67-69 mest för att den är udda.
fronten som liknar turbinbilens, vattenfallet på bakluckan på GT, belvederetaket,
och dem små vingarna som är lite crazy på en muskelbil men så fränt!

skylark är ju fina! du har ju v8 så det är ju tillräckligt me knuff att de rör sig litegrann iallafall.
jag kommer väl inte vara så fruktat snabb men hoppas på att köra ifrån lite äldre bmw m3 och grejer.
väger 1400 på pappret, men jag har ju sportstolar som knappt väger nåt, alukyl,
framskärmar i glasfiber, förmodligen blir de huv i glasfiber med, så 1200 kg kanske.

dadde skrev:

Emilius skrev:
tack! kul att ni gillar den.

dadde, remember me? jag minns när du hade vit duett me flakeade plåtisar tongue
jag hade min lila duett då tror jag.. eller min lila 142, hur som helst,
jag kommentera din nova på nåt epaforum, du verka förvånad att jag såg att de va en nova tongue

haha epaåldern kommer ikapp en wink Novan är ju min första bil, så vi går lite samma spår wink

hehe jo men de är ju helrätt iallafall. novan din e tuff, farsan har haft en 75 concours eller va dem hette.

Rinnegan Malleus Malificarum
15 juli 2009 · 2 401 Inlägg

Emilius skrev:
tackar! jo 65 är min favoritårsmodell också. gillar den faktiskt mer än 67-69 mest för att den är udda.
fronten som liknar turbinbilens, vattenfallet på bakluckan på GT, belvederetaket,
och dem små vingarna som är lite crazy på en muskelbil men så fränt!

skylark är ju fina! du har ju v8 så det är ju tillräckligt me knuff att de rör sig litegrann iallafall.
jag kommer väl inte vara så fruktat snabb men hoppas på att köra ifrån lite äldre bmw m3 och grejer.
väger 1400 på pappret, men jag har ju sportstolar som knappt väger nåt, alukyl,
framskärmar i glasfiber, förmodligen blir de huv i glasfiber med, så 1200 kg kanske.

Jo dom väger ju fan ingenting. Till skillnad från min som lär ligga på runt 1650 - 1700. tongue
Om du är ute efter prestanda sen så kan du lyfta i en 340 som är lite lätt preppad. Väger inte allt för mycket, och lär få bilen att röra på sig tillräckligt mycket för att rasta en och en annan bil.

Nya motorn som ska i Skylarken min är en 455'a uppborrad 0.20 med 600 i lyft. Alltså runt 470cui. Med alu insug så väger den lika mycket som en Cheva 350, samt med en alu kylare och batteriet flyttat till bagaget. Med tanke på allt jag har liggandes till den så kommer den att ligga på runt 700häst samt 900nm vid 2200RPM, med en preppad TH400 och 12bults bakaxel med 3:73 utväxling. tongue
Så blir det när man blandar in en gasglad, ex-race förar farsa i bygget. ^^

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Emilius Avstängd
15 juli 2009 · 1 714 Inlägg

Siarnaq skrev:

Emilius skrev:
tackar! jo 65 är min favoritårsmodell också. gillar den faktiskt mer än 67-69 mest för att den är udda.
fronten som liknar turbinbilens, vattenfallet på bakluckan på GT, belvederetaket,
och dem små vingarna som är lite crazy på en muskelbil men så fränt!

skylark är ju fina! du har ju v8 så det är ju tillräckligt me knuff att de rör sig litegrann iallafall.
jag kommer väl inte vara så fruktat snabb men hoppas på att köra ifrån lite äldre bmw m3 och grejer.
väger 1400 på pappret, men jag har ju sportstolar som knappt väger nåt, alukyl,
framskärmar i glasfiber, förmodligen blir de huv i glasfiber med, så 1200 kg kanske.

Jo dom väger ju fan ingenting. Till skillnad från min som lär ligga på runt 1650 - 1700. tongue
Om du är ute efter prestanda sen så kan du lyfta i en 340 som är lite lätt preppad. Väger inte allt för mycket, och lär få bilen att röra på sig tillräckligt mycket för att rasta en och en annan bil.

Nya motorn som ska i Skylarken min är en 455'a uppborrad 0.20 med 600 i lyft. Alltså runt 470cui. Med alu insug så väger den lika mycket som en Cheva 350, samt med en alu kylare och batteriet flyttat till bagaget. Med tanke på allt jag har liggandes till den så kommer den att ligga på runt 700häst samt 900nm vid 2200RPM, med en preppad TH400 och 12bults bakaxel med 3:73 utväxling. tongue
Så blir det när man blandar in en gasglad, ex-race förar farsa i bygget. ^^

340 vore fränt men dem är svåra att hitta o dyra, kan hända att det blir 360 om bilen är kvar ett par år.
väger väl ganska exakt lika mycket som 318, är ju bara insidan som e annorlunda tongue
men vill få ut mer hästar ur min 318 först, blir nog urgröpta toppar med större ventiler alternativt eftermarknads i vinter.

schyssta specs på den motorn! tacksamt med big block tongue
mitt batteri kommer också hamna i skuffen, lika bra när batterihyllan ändå är urkapad tongue

måste fråga, e de du på bilden? är du tjej alltså? fränt isåfall big_smile

Rinnegan Malleus Malificarum
15 juli 2009 · 2 401 Inlägg

Emilius skrev:
340 vore fränt men dem är svåra att hitta o dyra, kan hända att det blir 360 om bilen är kvar ett par år.
väger väl ganska exakt lika mycket som 318, är ju bara insidan som e annorlunda tongue
men vill få ut mer hästar ur min 318 först, blir nog urgröpta toppar med större ventiler alternativt eftermarknads i vinter.

schyssta specs på den motorn! tacksamt med big block tongue
mitt batteri kommer också hamna i skuffen, lika bra när batterihyllan ändå är urkapad tongue

måste fråga, e de du på bilden? är du tjej alltså? fränt isåfall big_smile

Jo det är sant. 360 skulle vara lämpligare då. :3
Kan ju se om jag hittar ett bra recept till din motor för att få ut runt 300 - 330 häst kanske?
Skulle räcka gott och väl med vikten på bilen.

Haha jo, det enda som är lite halv-irriterande med just Buick 455'an är att man måste borra upp oljekanalerna. Men bara man har en pelarborr och nerver av stål så går det. smile
Sen så blir det lite bättre viktfördelning dessutom med batteriet i skuffen.

Haha, det är inget som jag lämnar ut men jadu. wink

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Emilius Avstängd
15 juli 2009 · 1 714 Inlägg

de får du gärna göra, även om jag i stort sett vet hur jag skulle göra isåfall,
jag vill gärna få ut 330-350 häst ur motorn utan överladdning och skrattgas men det blir senare..
med grejerna jag har hoppas jag på 250, insuget är ju 1-plan så de borde räcka långt.

sen lite vassare kam, kolvar till ungefär 10 i komp, värre toppar och större förgasare om det behövs,
det borde väl kanske ge mig dem siffrorna

faen va jobbigt me oljekanalerna..

Senast redigerat av Emilius (15 juli 2009)

Rinnegan Malleus Malificarum
15 juli 2009 · 2 401 Inlägg

Emilius skrev:
de får du gärna göra, även om jag i stort sett vet hur jag skulle göra isåfall,
jag vill gärna få ut 330-350 häst ur motorn utan överladdning och skrattgas men det blir senare..
med grejerna jag har hoppas jag på 250, insuget är ju 1-plan så de borde räcka långt.

sen lite vassare kam, kolvar till ungefär 10 i komp, värre toppar och större förgasare om det behövs,
det borde väl kanske ge mig dem siffrorna

faen va jobbigt me oljekanalerna..

Ska surfa runt lite och se vad jag kan hitta och komma på. 350 utan överladdning och skrattgas är inte så sjukt svårt. Jorå, 250 lär du nog nå med det. smile


Jao, det är lite jobbigt med oljekanalerna ja, men då man har gjort det nog många gånger så är det inga större problem. Har haft en del 455 Buicks förut. tongue

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Emilius Avstängd
15 juli 2009 · 1 714 Inlägg

Siarnaq skrev:

Emilius skrev:
de får du gärna göra, även om jag i stort sett vet hur jag skulle göra isåfall,
jag vill gärna få ut 330-350 häst ur motorn utan överladdning och skrattgas men det blir senare..
med grejerna jag har hoppas jag på 250, insuget är ju 1-plan så de borde räcka långt.

sen lite vassare kam, kolvar till ungefär 10 i komp, värre toppar och större förgasare om det behövs,
det borde väl kanske ge mig dem siffrorna

faen va jobbigt me oljekanalerna..

Ska surfa runt lite och se vad jag kan hitta och komma på. 350 utan överladdning och skrattgas är inte så sjukt svårt. Jorå, 250 lär du nog nå med det. smile


Jao, det är lite jobbigt med oljekanalerna ja, men då man har gjort det nog många gånger så är det inga större problem. Har haft en del 455 Buicks förut. tongue

okok fint, mopar muscle magazines 400 hästars 318 har jag redan sett, sjukt bra inspiration där,
jag är tacksam att det finns tidningar som dem, man får reda på mycket man inte vet genom att dem bygger och testar på exakt samma grejer som man själv har. som till exempel att dem otroligt nog fick ut 10 extra hästar bara på att byta olja..

Rinnegan Malleus Malificarum
15 juli 2009 · 2 401 Inlägg

Emilius skrev:
okok fint, mopar muscle magazines 400 hästars 318 har jag redan sett, sjukt bra inspiration där,
jag är tacksam att det finns tidningar som dem, man får reda på mycket man inte vet genom att dem bygger och testar på exakt samma grejer som man själv har. som till exempel att dem otroligt nog fick ut 10 extra hästar bara på att byta olja..

Jo fan läste jag med. Håller på att nu gå igenom ett par år värt av amerikanska tuning tidningar och dylikt, se vad man kan hitta, sen gäller det nog att sätta sig framför datan och knappa in lite skit, och se vad man får ut av det. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Emilius Avstängd
16 juli 2009 · 1 714 Inlägg

alla gillar vi bilder, har inga updates men vi tar en bild som den står iaf då,

kofångaren finns för dem som undra.

fått tillbaka både suget o orken så de blir väl att skruva så fort som möjligt.

http://img41.imageshack.us/img41/5297/xxxqns.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang