10459
Sök

Måste veta

3 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Om man får t.ex 5 2:or på besiktningen å återbes. med bara 4 åtgärda så får man ju bara en vecka på sig att åtgårda den 5e vad jag förstått. Men om man låter tiden för återbes. gå ut å man gör en ny bes. hur är läget då? Blir det en 2a igen för det oåtgärdade felet och en månad eller vad? spansk flagga eller bara en vecka ändå? Kan nån vänlig svara snabbt.
tack på f-h. Mvh

956 Inlägg
11 juni 2009
mini72 skrev:
Om man får t.ex 5 2:or på besiktningen å återbes. med bara 4 åtgärda så får man ju bara en vecka på sig att åtgårda den 5e vad jag förstått. Men om man låter tiden för återbes. gå ut å man gör en ny bes. hur är läget då? Blir det en 2a igen för det oåtgärdade felet och en månad eller vad? spansk flagga eller bara en vecka ändå? Kan nån vänlig svara snabbt.
tack på f-h. Mvh

Läste om detta på sbp hemsida förut men hittar det inte nu. Men i höstas var jag in och besiktade en bil som fick nedslag och en månad på sig innan körförbud. Nu på våren 6 månader senare var jag in med samma bil och fick nedslag på andra fel och en månad på sig att fixa det. Så det är möjligt att efter återbes gått ut får man en månad till.
Senast redigerat av luunggan (11 juni 2009)

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

4 001 Inlägg
11 juni 2009
du får inte 1 månad på samma fel, tror att du får ytterligare 1 vecka och gör du samma sak igen så blir det körförbud, men jag är inte 100% säker på detta.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Administratör
11 968 Inlägg
11 juni 2009

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök