2400
Sök

Problem med USB hård disk till min stereo

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 juni 2009
Det går hur bra som helst att formatera i både Vista och XP. wink Sen så det med att det finns dubbla USB-kablar på disken är ifall enheten du kopplar in den till (stereon i det här fallet) inte kan ge nog med ström på en utgång, har alltså ingenting att göra med hur mycket ström disken drar.

Men även om nu disken redan är formaterad som FAT32, så prova att formatera den igen och lägg bara in nån enstaka låt för att se om du får funktion på den eller ej. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

297 Inlägg
11 juni 2009
ChriZtoffer skrev:
Det går hur bra som helst att formatera i både Vista och XP. wink Sen så det med att det finns dubbla USB-kablar på disken är ifall enheten du kopplar in den till (stereon i det här fallet) inte kan ge nog med ström på en utgång, har alltså ingenting att göra med hur mycket ström disken drar.

Men även om nu disken redan är formaterad som FAT32, så prova att formatera den igen och lägg bara in nån enstaka låt för att se om du får funktion på den eller ej. smile

ja jag tror också på det smile att det är för många filer på disken* helt enkelt smile 160 gig klarar vilken stereo som helst sålänge de e tomt wink
Senast redigerat av Jonathan_lindgren (11 juni 2009)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 juni 2009
Att man inte kan formatera om genom bara windows är rent jävla skitsnack och det visar ju bara hur mycket den killen egentligen vet...

Eftersom jag kör vista kommer jag inte riktigt ihåg hur diskhanteraren ser ut i XP men i värsta fall kan du gå genom DOS/command-line.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

836 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
om jag trycker ¨på formatera så finns bara NTSF formatet att välja på!

6 170 Inlägg
11 juni 2009
kenny_crx skrev:
om jag trycker ¨på formatera så finns bara NTSF formatet att välja på!

Högerklickar du på disken i utforskaren och väljer formatera då ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

1 853 Inlägg
11 juni 2009
start/run skriv: CMD

sedan skriver du: format x: /fs:fat32 (där X är enhetsbokstaven på din usb disk)

skriver du fel enhetsbokstav kan det bli riktigt galet!

836 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
soyd skrev:

sedan skriver du: format x: /fs:fat32 (där X är enhetsbokstaven på din usb disk)

hehe okej ska testa det med! smile

6 170 Inlägg
11 juni 2009
kenny_crx skrev:
soyd skrev:

hehe okej ska testa det med! smile

Hehe jag föröker få fram hur du ska göra utan att behöva använda CMD.

Som sagt, gör du fel blir det väldigt galet tongue

836 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
soyd skrev:

ange volymettiket kom där :S:S

1 853 Inlägg
11 juni 2009
Det är då vad du vill att disken ska heta...

836 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
men kvittar vad jag skriver så står det felaktig etikett

6 170 Inlägg
11 juni 2009
Kontrollpanelen -> administrativa verktyg -> datorhantering -> diskhanteraren.

Prova att formatera disken där annars, lättare att hitta rätt disk.

836 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Kontrollpanelen -> administrativa verktyg -> datorhantering -> diskhanteraren.

Prova att formatera disken där annars, lättare att hitta rätt disk.

Där kan jag bara formatera i NTFS med :S fan ger upp på denna skiten nu tongue

1 853 Inlägg
11 juni 2009
kenny_crx skrev:
men kvittar vad jag skriver så står det felaktig etikett

hum skumt...

ska testa att formatera ett usb minne.... då jag inte vill blåsa några av mina egna diskar big_smile

836 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
gör så smile verkar vara ett hopplöst fall detta så får bli BRL imorn så får dom antingen fixa det eller ge mej en ny som fungerar som den ska big_smile

1 853 Inlägg
11 juni 2009
Borde se ut så hära:

http://img81.imageshack.us/img81/6676/cmdh.png

116 Inlägg
11 juni 2009
Min stereo pallar bara 255 låtar per mapp, så jag får ha fler mappar på usben..
Testa att lägga in mappar osv

Att tänka innan man talar, är att torka sig i röven innan man skiter!

1 785 Inlägg
11 juni 2009
kenny_crx skrev:
Tjenare har köpt sprillans ny stereo och den e utrustad med usb i fronten och tänkte då att jag köper mej en 160 gigs usb disk o kopplar in så jag aldrig behöver bränna en skiva igen! tongue meeen när jag lagt över all musik som tog typ en dag så skulle jag koppla in den till stereon men det står bara N/A USB eller Readin Format men den går inte igång och hdn bara klickar om man lyssnar på den.
Så jag undrar om någon vet vad som kan vara felet...e helt hundra på att stereon ska kunna spela från hård disken så det e inte det i alla fall!

Mvh Kenny

Stödjer din stereo 160GB lagringsutrymme? Jag skulle tro att den är begränsad till runt 16GB rätta mig om jag har fel.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Smålänning
7 887 Inlägg
11 juni 2009
Kollat så stereon stöder det lagringsutrymmet eller så mycket musik?

Vet att till min står det 155 låtar i 155 mappar, ca 24000 låtar...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

836 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
soyd skrev:
Borde se ut så hära:

http://img81.imageshack.us/img81/6676/cmdh.png

min går till just när man ska skriva in etikett sen säjer den att det e fel av nån jävla anledning tongue...och till andra som råder om mappar så hade jag alla filer i mappar var inte en enda fil direkt på hdn så var inte det problemet plus att just nu har jag bara en låt liggandes och funkar fortfarande inte sad så är inte det heller

Sök