låsa kamdrevet, låsa slängen (veven)... de e de du behöver, men tänk på att räkna kuggarna mellan diesel pumpen och kammen, tror de ska va 19 kuggar... kammen kan man låsa med en bult, finns ett hål i blocket, men hålet för specialverktyget till slängen finns mot växellådan, bakom en slang... torx ska de vara... de e en del jobb med detta kan jag lova
Har du dom där specialverktygen? Finns det ingen låsning för dieselpumpen? Annars markerar jag bara allt och stoppar dit den nya remmen exakt som den gamla! Då ska det ju funka och så slipper man nolla allt o så...
nej dom har ja inte.. fick göra egna, i brist på annat... så skulle man tycka, men kamdrevet på vevaxeln och vevaxeln har ingen spärr eller lås mot varandra, de e remskivan som låser fast de... jag tänkte me så först, att bara markera, men de gick inte... dieselpumpen har ingen låsning
Aj då! Men spänner man inte remmen med ena löprullen? Om man märker på på alla hjulen med kuggar och sen märker på på samma ställe på gamla kamremmen(den som sitter på) och sen tar man av remmen och lägger den emot den nya remmen och målar på samma markeringar på den och sen är det bara att montera på den efter markeringarna på kugghjulen... Så brukar jag göra och det funkar på dom flesta så borde väl gå på denna med?